Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

trisca schreef:Bij een rechtzaak win je het absoluut! Zij moeten aantonen dat het een verborgen gebrek is. Hiervoor moet hj het al gehad hebben. Als jij zegt dat hij nooit last had hebben ze niks om je te pakken.
Wij hebben zelf zoiets meegemaakt, dus daarom heb ik mij er enigzins in verdiept. Bovendien heeft een leerling van mij dit meegemaakt met zomereczeem.
Zij kocht een Friese stermerrie en na 3 dagen bij haar op stal had het dier zomereczeem. Ze had geen poot om op te staan, want de dierenarts van de vorige eigenaar zei dat ze het niet had. Zomereczeem is plaatsafhankeljk, dus dat kon bij hun gekomen zijn..
Bij jou kan een rugblessure zoveel oorzaken hebben, de meeste kunnen plotseling optreden..
xxkimmiexx schreef:@sammie: er zaten rontgenfoto's van 4 jaar geleden bij die hun goed genoeg vonden, er zat geen keuringsrapport meer bij ofzo, ze wilde hem verder ook niet laten keuren want ze vertrouwde mij dat hij goed was, wat hij ook was!
er waren zeker getuigen bij en die hebben mij ook jankend horen zeggen tegen dat meisje dat ze hem er wel doorheen moest rijden!!
dat meisje had haar vinstructrice meegenomen en die zei tegen haar dat ze het wel een paardje was waar ze aan moest rijden en dat het niet de makkelijkste was, maar zij zei vol overtuiging dat ze dat wel aankon!!
ik vind het echt zo moeilijk, het liefst zou ik hem terugnemen maar ik denk dat ik er zoveel werk aan heb om hem weer goed te krijgen, alleen zijn uiterlijk al!! ik snap echt niet dat mensen een paard in vier weken zo kunnen verpesten!!
daantjuhhh schreef:trisca schreef:Bij een rechtzaak win je het absoluut! Zij moeten aantonen dat het een verborgen gebrek is. Hiervoor moet hj het al gehad hebben. Als jij zegt dat hij nooit last had hebben ze niks om je te pakken.
Wij hebben zelf zoiets meegemaakt, dus daarom heb ik mij er enigzins in verdiept. Bovendien heeft een leerling van mij dit meegemaakt met zomereczeem.
Zij kocht een Friese stermerrie en na 3 dagen bij haar op stal had het dier zomereczeem. Ze had geen poot om op te staan, want de dierenarts van de vorige eigenaar zei dat ze het niet had. Zomereczeem is plaatsafhankeljk, dus dat kon bij hun gekomen zijn..
Bij jou kan een rugblessure zoveel oorzaken hebben, de meeste kunnen plotseling optreden..
Ik heb juist geleerd dat de verkoper moet aantonen dat hij bij jou geen gebrek heeft gehad en niet andersom!
Of is dat als je een paardenbedrijf hebt?
Ik kan het helemaal fout hebben maar zoiets heb ik een x opgevangen!
Alina schreef:NIet terugnemen en zwichten voor de druk die ze op je zetten!
Ik heb dezelfde situatie gehad, die mensen waren zelfs bezig met doodsbedreigingen...
Terwijl het enige wat er niet "goed" aan het paard was was dat het niet klikte... Tsja sorry, maar da's geen verborgen gebrek...
Jij staat volledig in je recht!
Niet terugnemen, laat ze hoog en laag springen, jij bent ze niets verplicht!
Als je hem wel zou terugnemen zit je idd met een min of meer stukgereden paard, dan kun je dat allemaal weer gaan oplossen en proberen weer te verkopen, niet doen dus.
Heel veel succes en niet zomaar toegeven!
Mocht je gratis juridisch advies willen; bel de Jurofoon, zij kunnen je haarfijn vertellen hoe het zit

trisca schreef:Nee, de koper moet aantonen dat hij dit al eerder had
(ik sta niet in voor het waarheidsgehalte
)
tjezus wat een verhaal zeg.
MissEvil schreef:Ik heb het ook..
Precies op dit moment..
Mijn pony heb ik 4 jaar gehad..
Zelf ingereden en alles (ik kon toen ook nog niks..)
We hebben het samen geleerd. Toen ze werd verkocht, was ze L1 met winstpunten.
Ze was verkocht aan mensen, voor hun dochtertje van 9.
We hebben er HEEL duidelijk bij gezegd, dat ze een échte gebruiksaanwijzing heeft, en niet de makkelijkste is.
Toen ze haar dus hadden gekocht, heb ik er nog 3 maanden elke week minstens 1x op gereden.
Zelfs nog wedstrijden, met prijzen en wp..
Ik heb hun (het meisje, en haar ouders) daarna nog verder willen helpen, maar ze wilden mijn hulp niet. Iedere keer als ik belde (ze zeiden dat ik mee naar de pony mocht, wanneer ik wilde) was er wel een smoesje dat het niet kon of wat dan ook..
Nu, 6 maanden na de verkoop (ongeveer) werden we gebeld, en ze was 'onhandelbaar' geworden.
Als ze op wouden stappen, begon ze al te bokken! Longeren was een ramp, zoals ze zeiden. Ze konden haar alleen uit de wei halen, tegen de avond, omdat ze dan wist, dat ze brokken kreeg!
Wij hebben er zelf voor gekozen haar terug te kopen..
Ik ben erbij geweest, en gelongeerd. Zonder zweep, en ze luisterde perfect. Toen zadel erop, en ze heeft geen stap verkeerd gezet...
Vrijdag komt ze naar huis (als het goed is..)
Ik wens je veel succes, het doet echt zoveel pijn, om een paard/pony te zien lijden, omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.
Het is niet alleen een lijdensweg voor het beestje, maar ook voor jou. Wat je ook beslist (terug nemen, of niet) zorg dat je erachter staat.
Ik wens je veel succes, en zoals de rest ook al zei: juridisch, hebben ze geen poot om op te staan!
merrieveulen schreef:
erg goed vind ik dit. als je paard het bij die kopers niet zo doet als bij jou, dan is er duidelijk miscommunicatie en zal de ruiter daar iets aan moeten doen. als ze dat niet willen, zijn ze het paard ook niet waard. een paard vereist nou eenmaal zelfopoffering en je komt jezelf keer op keer tegen. je paard daar laten en naar de (****) laten helpen is zeker geen oplossing. het paard zal alleen maar ongelukkiger worden, en weer verkocht worden aan weet jij veel wie...

Zazoo schreef:ik ben ook erg benieuwd.
uit wat ik tot nu toe heb gelezen vind ik het erg banketstaaf voor de verkopers. ze zoekt een goed tehuis en helpt telefonisch en komt erheen om te helpen. lijkt me allemaal super aardig en dan krijgt ze er voor terug dat er niet geluisterd wordt en haar paard naar de stinkmodder gereden wordt en er geeist wordt dat ze m terugneemt. als t niet zo is mag jij me vertellen hoe t wel is.
jacimatho schreef:Zazoo schreef:ik ben ook erg benieuwd.
uit wat ik tot nu toe heb gelezen vind ik het erg banketstaaf voor de verkopers. ze zoekt een goed tehuis en helpt telefonisch en komt erheen om te helpen. lijkt me allemaal super aardig en dan krijgt ze er voor terug dat er niet geluisterd wordt en haar paard naar de stinkmodder gereden wordt en er geeist wordt dat ze m terugneemt. als t niet zo is mag jij me vertellen hoe t wel is.
Bovenstaande berichten hebben niets met ts te maken maar met een reactie die door iemand is gegeven ergens in dit topic.