fietsen met je pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:03

nee ik fiets niet met pony's als ik soms hoor wat voor gevaarlijke dingen er gebeuren

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:06

Ik fiets met de shet
Ze vind het kei leuk om te doen!
Met de grotere paarden heb ik het eigenlijk nooit gedaan maar die zijn ook redelijk schrikachtig in het verkeer.

Ilsemarie

Re: fietsen met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:32

Héél vaak.. Ik wandel/fiets sowieso wel vaker. Als ik uit school direct ga en geen tijd/ruimte/zin heb om andere kleren helemaal mee te slepen enzo. Hij vind 't heerlijk en stapt/draaft vrolijk mee Hij weet ook precies wat fietsen inhoud en zal dus niet gauw ineens stoppen of er keihard vandoor gaan. (onvoorziene situatie's daargelaten maar dat kan met alles gebeuren, niets met een dier is veilig)

daantje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:52

Ik fiets ook vrij vaak met m'n shet
Hij is onwijs goed verkeersmak, en ik heb nooit echt problemen gehad met het fietsen.
Met m'n Haflinger doe ik het niet Die is nog vrij bang en schrikkerig buiten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:07

ik fiets vaak met shantal, een welsh a pony. ik ken haar door en door en is niet bang. als ik har niet door en door kende zou ik het niet doen, zei is dan ook de enige van de 6 die ik heb waarmee ik het doe...

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:12

wij brengen onze paarden altijd naast de fiets naar het weiland.

frabonero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:30

heej,
ik doe dit elke zaterdag door de bossen ik met een vriendin met een eigenwijs sjetje en een ijslandertje..zie me profiel..
en het gaat onwijs goed we doen het al jaren en er zijn nog nooit ongelukken gebeurt nou jaah haha geen zware ben wel een keer met de sjet over de kop gegaan omdat er veel heuveltjes in de bossen waren en ik echt een ramp in fietsen ben..haha maar ik was meer geschrokken dan zij,
we zullen zeggen het is veilig zolang je fatsoenlijk kan fietsen..,
haha...
veel plesier gewoon een keertje doen..

marissa

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:04

Ik doe 't nooit alleen iig, heb er echt iemand bij nodig die het af en toe over kan nemen, wat ik heb behoorlijk wat tegen te houden soms Maar het is wel een ideale manier om beweging te geven, in een flink tempo door de harde bermen draven...goeie afwisseling op longeren. Alleen pony vindt het ook ERG leuk, die wil het liefst galopperen. De laatste keer was ze een beetje vrolijk, gaf ze een bok, vloog er een stukje spatbord door de lucht hehe

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:06

Ik vind eht te gevaarlijk en die van mij hebben het dus ook niet geleerd

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:12

Maar jij kan maar 1 hand gebruiken....

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:13

Ook al had ike r twee vind ik het nog te gevaarlijk

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:20

ik vind het wel leuk!!!! nu is rambo wel braaf in dat opzicht, dus met hem durf ik het wel. leuk hoor, fietsen, en hij ernaast in een gallopje op het gras

rambo heeft een heel fijne karaktereigenschap: hij zou je nooit opzettelijk pijn doen. daarom vertrouw ik hem ook door en door.
(ja, ik draag een cap buiten )
maarrr: als hij je niet mag, berg je dan maar, hij heeft er al velen alle hoeken van de bak laten zien

viva_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:11

ik doe het soms ook welleens, en toen ging ik langs een brede berm en fietspad hem laten galoperen, en ze ging harder, harder en harder... ik kon er niet meer houden en ik werd meegesleurd op me fietsie, ik liet los want anders zou ik waarscheinlijk tegen een hek aan zijn gevallen, en me paardje rennen..
ik dacht oww god.. dus ik schreeuw zo hard als ik kan DIVA!!
en ze stond stokstijf stil, gelukkig..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:32

Een keer gedaan, nooit weer.
Was ook met een onbekende pony, die moest ik even uit de paddock halen verderop.
Toen moesten we ook nog langs een shetlandhengstje die langs de weg stond, was niet echt een succes.

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:35

bij ons worden gewoon alle paarden zowel de manegepaarden als de pensionpaarden aan de fiets naar het land gebracht dat zijn 40 paaren en er is nog nooit wat gebeurd.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:35

doe ik ook wel eens..

als je je elleboog hoog houdt..

zodat die je niet omver kan lopen..

lijkt het me niet zo erg gevaarlijk..

bij mij is het iig nog nooit fout gegaan

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:37

Hoewel ik het wel eens gedaan heb doe ik het niet snel weer. Het lijkt me te gevaarlijk... Ben sowieso al een stuntel op de fiets, dus ik ga liever lopen!

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:59

hahaha wat toevallig.. ik heb het van de week voor het eerst gedaan met m'n pony

Ik wou er een buitenrit mee gaan maken.. maar omdat ze drachtig is paste de singel niet meer.. maar ik wou er toch graag wat mee doen.. Dus hop aan de fiets..

En het ging hardstikke goed ze vond het leuk en ik kon haar zo vast houden en daar gingen we...

Moet ik wel zeggen dat ik het nooit met een ander paard of pony zou willen doen... maar m'n D-pony luisterd super naar me en ik vertrouw haar duss Ja ging super

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:06

Ik ga (vooral in de zomer) regelmatig fietsen met mijn pony. Hier ben ik mee begonnen toen ze 11 maanden oud was (is nu bijna 2). Natuurlijk heb ik eerst veel buiten gewandeld met haar. Ze is dan ook goed verkeersmak.
Ik vind fietsen niet gevaarlijk zolang je het op een veilige manier doet. Dus geen fiets met handremmen, maar met een terugtrap rem. Liefst een hengstenketting gebruiken, voor het geval dat. En verder corrigeren als ze voor de fiets uit gaan lopen.
Mijn pony is nog maar één keer erg verschrokken naast de fiets. Toen sprong ze gewoon achter de fiets langs naar de andere kant. Niets gebeurd dus.

Met de moeder van deze pony ga ik ook nooit fietsen. Dat is een groot gedrocht buiten.

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:59

wij doen het ook weleens bij onze verzorg shetjes. we zijn wel bijna gevallen.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:00

Mijn pony kan geweldig goed mee met de fiets.
Met het paard proberen we het maar niet Die is toch iets te sterk.

Meestal is het dan mn vader, die ermee gaat fietsen. Maar dan moeten we ook ergens heen ofzo.
Vroeger voor de wedstrijd bv.
Dan moesten we met de veewagen mee, omdat we geen trailer hadden. En dan ging mijn pa haar op de fiets wegbrengen (en ik erop zonder zadel met halster..)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:15

Ik fiets 5 x in de week met mijn pony (1.50) naast de fiets.

In princiepe is ze 100 % verkeersmak, maar ze is wel een felle en redelijk schrikachtig. Ze wil wel graag werken en vindt het heel leuk.Ze wil nog wel eens op de rem gaan en heeft het afgelopen jaar ook een keer of 8 losgestaan, ze blijft wel staan of komt weer naar mij toe.

Als het paard op de rem gaat heb je echt niets te houden hoor of je moet zelf onderuit willen gaan. Ook uitwijken en achterlangs naar de andere kant gaan is niet prettig, lees: flinke slag in je wiel Opzij van je af springen gaat eigenlijk altijd wel goed en ze is gelukkig nog nooit op mij/in mijn fiets gesprongen.

Dus tja echt veilig is het niet, maar als je van je paard afvalt of er gewoon mee wandelt kan het ook gebeuren, wel minder snel maar toch. Gewoon heel erg allert zijn en proberen te handelen voordat pownylief wat in haar hoofd krijgt

Maarja voor mij is het de keuze tussen stil laten staan & stijf/onregelmatig of onbelast in beweging houden en een goedlopend paard hebben. Toen was de keuze toch snel gemaakt!

Vroeger fietste ik ook veel met shetlanders enzo, maar toen is er nooit wat gebeurt.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:41

Ik deed het ook veel met mijn 1.5 jarige tinkerjaarling. Ze was altijd erg braaf en luisterde vrij goed naar m'n hulpen. Totdat ze dat een keerniet deed, harder drafde dan mijn fiets reed en ik van m'n fiets viel. Zei schok hierzo van dat ze terug naar stal is gegaloppeerd...

Gelukkig was stal niet meer zo ver weg 10 meter verder begon het erf maar toch ik durf het nu niet meer.

Ik zou wel goede tips willen om haar als ze te hard draafd langzamer te laten draven. Ja hoo zeggen en ik leg vaak m'n zweepje aan de voorkant tegen haar hals dat is ons stopteken zeg maar....
Maar die negeerde ze toen volkomen....

Binnekort ga ik weer een beetje oefenen het is naturlijk wel ideaal om ze op de manier bewging te geven

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:00

Ik fiets met grace 1 of 2 keer per week, ze vind het hartstikke leuk. En bovendien is het goed voor de benen, door het draven op verharde weg gaan er trillingen door de pezen die ze sterk maakt.Ik doe alleen wel een hoofdstel in want ze is best wel sterk.. Maar ik vind het niet gevaarlijk, je moet gewoon een hoofdstel in doen, zweep meenemen (voor als ze niet meer willen lopen eventueel), en een fiets met goede remmen hebben. Het is een leuk voor die paarden, naast het werk.

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:33

Ik deed het vroeger zelfs op de scooter! Mijnpaard vindt het geweldig, maar luistert wel vrij goed. Toch blijft het best gevaarlijk, ik zal het ook nooit met een vreemd paard doen. Op mijn oude manege was het weiland zo ver weg, dat je wel op de fiets/scooter ging, anders kon je het hele stuk terug lopen, zo heb ik het geleerd.
Ik heb een tijdje op de renbaan Duindigt gewerkt, en daar doen ze het allemaal! Daar ga je dan met een peperdure volbloedhengst met een hengstebitje in en een gammel fietsje, helemaal over het terrein, dwars over de renbaan, naar de paddocks die helemaal achterin liggen. Daar werd ik toch niet echt blij van...