Merrie in draf (kijk even naar de foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:17

Als je er niet op je gemak mee bent : gewoon een keer een GOEDE DA erbij halen , of een fysiotherapeut of osteopaat ofzo. Die kijken het lijf van het diertje even helemaal na en kunnen je zeggen of er ergens iets scheef of vast zit. Ik zou zelf zoiets niet aan een DA vragen eerlijk gezegd.

Suzanne F.

Re: Merrie in draf (kijk even naar de foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:24

Het kan ook allemaal nog in de groei zitten. Ze lijkt nu sowieso erg op de voorhand te lopen en ook op stand staat ze op de voorhand. Misschien trekt het vanzelf bij als ze meer groeit en dat dan haar balansprobleem weg is.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 13:25

Vandaag weer bij Veraine geweest en ik zag dat zij het ook deed. Niet zo erg als Zoe nog, maar wie weet trekt het dus nog wel bij. Ze is ook nog erg overbouwd, dus wat dat betreft....

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:23

Tja zou het gewoon in de gaten houden. Geen reden voor paniek maar als je het niet vertrouwd gewoon na laten kijken.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:01

Ze is nog wat schraal op de foto's en duidelijk nog niet uitgegroeid. Verder lijkt de bak bij jullie zwaar.
Dit kan ook nog meespelen.

Woogy

Re: Merrie in draf (kijk even naar de foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:03

lijkt mij goed...ik weet dat lijdende hengsten hun hoofd aan de grond houden dus het kan een kwestie zijn van mannelijke hormonen...maar dat is maar een blinde gooi van me

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:20

Ik zou me op zich ook nog niet zo'n zorgen maken hoor, en als je het niet vertrouwt gewoon de dierenarts eens laten kijken, met name naar haar bovenlijn.
Ik vind haar er niet echt ontspannen bij lopen met haar hoofd zo, maar zoals anderen hiervoor al zeiden kan dat best komen door de groei of haar leeftijd.

Staat ze ook wel eens of vaker zo als ze stil staat, met haar hoofd zo omlaag bedoel ik? Mijn vorige paard deed dat namelijk op stal wel eens, en kon dan zelf niet meer zijn hoofd opheffen. Die bleek een flink halswervelprobleem te hebben (en was ook atactisch).
Maar dat was ook uitzonderlijk hoor, wat hij had, het komt erg weinig voor dat ze het zo hebben als mijn paard het had.

Hopelijk groeit ze er gewoon snel overheen.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:39

Mij hebben ze altijd verteld dat het een teken van ontspanning was, met de neus bij de grond (los) lopen
Ik heb er verder ook geen verstand van, maar als ik op mn pony of op mn paard zit, dan voel je ze wel helemaal ontspannen, hoe lager ze lopen.
Misschien vind ze het wel gewoon lekker lopen, en moet je aan deze wat harder gaan werken (qua rijden)..

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:14

als ik willem longeer en hij loopt gewoon dan looptie op rechts altijd met zijn hoofd zo laag. soms komtie ook wel omhoog, maar hij neemt eigenlijk altijd deze houding aan in draf. op links niet, maar dat is zijn moeilijke kant en heeftiemoeite met buiging.

toen willem d beginselen van nageeflijk leerde lieptie ook altijd met zijn hoofd laag. voorwaarts neerwaarts en verschrikkelijk te hangen. die heb ik omhoog moeten trainen, hij had de spieren niet om opgericht te kunnen lopen, zonder datie zijn neus in de lucht gooide. met hals strekken lieptie dn ook altijd met de neus over de vloer.

maar zoals anderen ook al gezegd hebben, als je je echt zorgen maakt een goeie DA erbij halen