knapmannetje schreef:Ja wat moet ik zeggen braaf paard
misschien eens laten kijken door een ander persoon
normaal gedrag is het zeker niet
de aanpak ook niet trouwens

wat je anders zou moeten ??
de OORZAAK zoeken!!
want die ligt zeker weten niet bij het paard

[/quote]
Ik weet zeker dat er met mijn paard niets aan de hand is. De persoon die ik naar mijn paard laat kijken is zeer goed in haar werk. Ik vind het normaal dat als je een dier (waar je zeker van weet dat er geen andere reden is dan aangewent gedrag) je hem een tik mag geven als hij wil bijten, moet zeggen dat ik het met de stem af kan maar mocht hij wel bijten dan krijgt hij actie reactie. Mijn punt in dit toppic: als de TS zegt dat het zadel nu wel goed is dat dit dan in twijfel word getrokken door een aantal mensen. Die hebben blijkbaar zoveel kennis dat ze via hun PC zien dat het zadel toch niet passend ligt en dat er een prutsers bij is geweest die het zadel heeft aangepast. TS vraagt advies wat ze tegen het probleem kan doen dan zijn adviezen over eventueel lonngeren vanwege spierpijn goede adviezen of hoe je het dan ook oplost doormiddel van een tik of belonen. Dan kan zij de keuze maken wat zei het beste bij haar en haar paard vindt passen. Maar om gelijk te zeggen zadel ligt steeds niet goed, vind ik kort door de bocht. Het kan ook aangewent gedrag zijn, dat je moet afleren. Welke keuze je hier dan in maakt is aan ieder zelf.
[/quote]

ee: