Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Re: Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:12

Hmmm ik vind dit een zeer interessant topic. Natuurlijk meteen toen ik dit las bij mijn merrie gekeken. Ze is nu 1,5 netjjes schoongemaakt met babydoekjes, maar tussen de uiers is het erg smerig ze het lijken wel een soort korstjes roodbruin achtig van kleur. Ik krijg ze ook haast niet los van ze vind het niet fijn als ik er aan zit.
Vanavond nog maar eens proberen....

Jullie misschien tips?

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:25

ikke schreef:
renatevb schreef:
ik heb eergisteren nog eens effe geprobeerd de koker van mijn hengst te wassen. resultaat: nog steeds vuile koker en een blauwe plek van minstens 5 cm diameter op men kont, die nu alle kleuren uitslaat! Hij sloeg naar me en ik kon me nog net wegtrekken, maar meneertje was weer eens slimmer tegelijk beet ie kei hard in men kont! Ik kon wel huilen! Bovendien had ik dan gisteren morgend nog eens les, ik kon amper op mijn kont zitten! Ik denk dat ik het maar zo laat, misschien vraag ik is aan de DA om hem te komen verdoven ofzo?

Zoals al eerder gezegd: zoiets moet je oefenen. Net zoals jij het niet leuk vindt om onaangekondigd in je kruis te worden getast, zo vindt een paard dat ook niet fijn en doet ie net als jij: hard schoppen. Helaas kunnen paarden dit veel harder dan wij............
channie18 schreef:
een ruin en een hengst laten het ook bijna niet toe dat je aan hun zaakje zit.

Kwestie van oefenen......
Ik mag er bij mijn ruin gewoon aanzitten. Dat heb ik ook vanaf dag een dat ik hem heb gedaan en hij weet dus niet beter.

ik was nog niet eens aan zijn penis geweest! ik was in de buurt een beetje aan het wrijven om te zien hoe ie reageerde! niet goed dus

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:27

renatevb schreef:
ik was nog niet eens aan zijn penis geweest! ik was in de buurt een beetje aan het wrijven om te zien hoe ie reageerde! niet goed dus

En jij laat je trainen door je paard??????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 08:00

ikke schreef:
renatevb schreef:

En jij laat je trainen door je paard??????

Ik snap niet waarom mensen perse aan het zaakje van zijn of haar paard moet willen komen! Mijn buurvrouw moest ook koste wat koste aan het uier van dr merrie zitten en dan wel piepen dat ie zo narrig was met poetsen! Als ze het niet willen laat het dan lekker, zolang ze nergens last van hebben. En dan heb ik het nu echt alleen maar over uier/piemel schoonmaken, verder moeten ze gewoon luisteren....

lavke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:08

Heb ooit ergens gelezen dat als je de uier hebt schoongemaakt het goed is om er ene beetje babyolie aan te smeren, is dat wel goed???

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 21:17

Ik was het met babyshampoo, en wrijf er wat uiercreme aan tegen kloofjes Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:30

Ik heb vandaag m'n merrie haar uier ook schoongemaakt met babydoekjes, doe ik regelmatig eens maar vandaag hing haar uier vol modder Haha!
Heb er een beetje babyolie aangedaan, lekker zacht Bloos

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:32

Oh en ik vond die foto niet op de website...
Verder heb ik wel enkele andere foto's gezien, waaronder die van het paard in Aspelare. Wat een verschrikkelijk beeld zeg!!!
Zo'n mensen zouden geen paarden mogen houden, ik had die eigenaar een ongeluk aangedaan was ik erbij geweest.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:37

mirijam schreef:
Hmmm ik vind dit een zeer interessant topic. Natuurlijk meteen toen ik dit las bij mijn merrie gekeken. Ze is nu 1,5 netjjes schoongemaakt met babydoekjes, maar tussen de uiers is het erg smerig ze het lijken wel een soort korstjes roodbruin achtig van kleur. Ik krijg ze ook haast niet los van ze vind het niet fijn als ik er aan zit.
Vanavond nog maar eens proberen....

Jullie misschien tips?

Geen idee. Misschien een beetje geïrriteerd? Ik kon bij Mone gewoon bij haar uier. Wel korstjes, maar ze had ook een beetje jeuk daar... Dus ik hou het nu meer bij. Had er nooit van gehoord dat mensen dat deden, en bij de ruin van mijn zus doen we het ook niet. Maar die dekt Mone zo nu en dan, dus de natuur regelt zichzelf wat dat betreft.

Ik smeer er niets op, straks is ze allergisch. Dat wil ik haar ook niet aandoen. Ik haal alleen korstjes weg, maar ik ga het niet wassen ofzo.

ikke

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:49

Relaxed schreef:
Ik snap niet waarom mensen perse aan het zaakje van zijn of haar paard moet willen komen! Mijn buurvrouw moest ook koste wat koste aan het uier van dr merrie zitten en dan wel piepen dat ie zo narrig was met poetsen! Als ze het niet willen laat het dan lekker, zolang ze nergens last van hebben. En dan heb ik het nu echt alleen maar over uier/piemel schoonmaken, verder moeten ze gewoon luisteren....

Als jij een probleem hebt aan de edele delen van je paard en je moet ze dan nog leren dat je eraan moet/mag komen voor medicatie, dan ben je rijkelijk te laat!!
Je moet je paard altijd en overal aan kunnen raken. Dat is net zo noodzakelijk als dat je neus en oren reinigt (vinden sommige paarden ook minder geslaagd).

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:00

Hoe zijn jullie er dan aan begonnen(met alles te wassen en dan bedoel ik met namelijk bij merries).
Bij hengsten en ruinen lijkt het me niet zo fijn, maar als het beter is voor het paard dan moet je wel Nagelbijten / Gniffelen . Maar is het echt beter voor het paard, of doen jullie het zomaar?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:14

mememe schreef:
Hoe zijn jullie er dan aan begonnen(met alles te wassen en dan bedoel ik met namelijk bij merries).
Bij hengsten en ruinen lijkt het me niet zo fijn, maar als het beter is voor het paard dan moet je wel Nagelbijten / Gniffelen . Maar is het echt beter voor het paard, of doen jullie het zomaar?

Merries gewoon tijdens het poetsen met een doekje of zo, voorzichtig onder de staart, steeds wat verder. Warm water wil je het leven nog wel eens makkelijker maken. Aan de onderzijde gewoon met je hand langs de buik en dan steeds wat verder.
Verder is het geen noodzaak om wekelijks of zo te reinigen. Gewoon regelmatig controleren of het nodig is en alleen indien nodig de juiste actie ondernemen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:22

Mijn ruin laat het ook helemaal niet toe. Zelfs toen hij ng een beetje verdoofd was lukt het niet en probeerde hij te stampen. Hij is over de 20 jaar en heeft er geen last van... Ik ga niet mijn leven riskeren als hij het echt niet toelaat Clown

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:33

bij mijn ruin is altijd lastig maaar als ik hem een paar snoepjes geef ja hoor dan komt ieruit ROFL
en dan heel snel schoonmaken want anders is ie weer weg Bloos .
doe het trouwens gewoon met water heb geen eens tijd om zeep of dergelijke te pakken Haha!

Effy

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:34

Relaxed schreef:
Mijne laat m vaak genoeg luchten, dus doe er niks aan. Trek er af en toe een x een strootje oid vanaf, that's it. Vind t ook onzin om m heel goed schoon te maken, nergens voor nodig...

Helemaal mee eens. De natuur heeft zo z'n eigen maniertjes om dit soort dingen te regelen. Die vellen aan zo'n penis zitten er niet voor niets, en als je ze eraf trekt dan trek je wellicht een stukje huid mee waardoor er juist wondjes en ontstekingen ontstaan. Nee hoor, aan mijn paard z'n piel geen gepiel. En in zijn 9 en een halve jaren op deze aardkloot heeft ook hij nog nooit ergens last van gehad.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:38

Zolang het niet moet bij mijn paard en hij dus nog schoon is, doe ik het ook niet Clown

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:43

Bij merries is het zo moeilijk niet hoor, tenzij je paard er niet moet van weten natuurlijk.
Die van mij blijft gewillig staan als ik haar uier proper maak, gisteren voor de eerste keer bij m'n merrieveulen gedaan ook en die zette haar achterbenen zelfs uit elkaar zodat ik er makkelijker bij kon! Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:56

Je moet het vooral geleidelijk doen, dus eerst onder de buik aaien en dan verder naar achter, niet zo in een keer je hand aan de uier zetten! Met een zachte spons met warm water kun je voorzichtig tussen de tepels heen en weer gaan, dan valt de troep er zo tussen uit. Daarna met een doekje afdrogen en klaar is madam!

Ik ben het met degenen eens die zeggen dat het sowieso belangrijk is dat je je paard overal kunt aanraken, los van het feit of je vindt dat je regelmatig daar moet reinigen. Als je paard dat gewend is kun je ook als hij wat mankeert er veel makkelijker aan komen. Anders moet je paard eerst gesedeerd worden en daar zit je toch ook niet op te wachten.

Verder ben ik tegen het gebruik van babyolie en andere reinigende spullen, gewoon lauw water is voldoen en dat verstoort ook niet de natuurlijke bacterien die er juist zitten om zelf de boel op orde te houden.

HetLamoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:19

oké en waar zitten die tepels dan..?? Haha!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:55

HetLamoen schreef:
oké en waar zitten die tepels dan..?? Haha!

??????????? Oh wat is dat toch weer grappig. NOT!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:00

omg:P tussen de achterbenen ... lijkt me dat je dat hoort te weten.
Welke plekken van de penis maken jullie schoon? natuurlijk de korsten die zichtbaar zijn maar welke plekken nog meer ?