Mijn 1e trouwe vriend heb ik ook op deze manier afscheid laten nemen van het leven.
Ik had een goede vriend bij me die de trailer reed en een heel goede vriendin voor steun.
Alles was heel erg netjes,we werden ontvangen met een lekker kopje thee...we waren al een tijdje onderweg.Mijn paard stond in Loosdrecht ,we kwamen uit Amsterdam en moesten uiteindelijk naar Beverwijk.We waren daar ook als 1e aan de beurt.
Mijn paard kwam zo van het land af en ik had wat borstels meegenomen,als je afscheid neemt moet je er tenslotte ook een beetje netjes uitzien.
Ik heb hem zelf uit de trailer geladen en ervoor gekozen om niet mee naar binnen te gaan.Ik was bang dat hij in de war zou raken van mijn emoties.Ik heb het touw dan ook overgegeven,hij kreeg netjes nog een klopje op zijn hals en liep braaf met zijn oortjes naar voren naar binnen.Toen de flappen dichtvielen hoorde je een knal en een doffe klap.Het ging zo snel allemaal.
Ik wilde graag zijn staart hebben,maar omdat hij geen schaar kon vinden heeft hij mij echt zijn hele staart gegeven.
In het begin wist ik niet wat ik ermee moest,heb hem toem maar in de vriezer gedaan.Enkele dagen later ben in op zoek gegaan naar een preperateur die hem voor mij zo bewerkt heeft dat ik hem op kon hangen.Hij heeft 2 jaar in de kast in een doos gelegen...tegenwoordig hangt hij aan de muur en haal ik af en toe mijn vingers door de haren.
Ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing,het was een waardig einde en ik heb vele mooie herinneringen aan hem..het is goed zo.
Ik kan je wel aanraden om lekker de dag door te brengen met een goede vriend of vriendin.Lekker een beetje wandelen...de stad in..noem maar op.Beetje je gedachten verzetten.Je hebt een hoop te verwerken.
Ik wil je heelveel sterkte toewensen
Tinky