Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mickey1989 schreef:dankjulliewel
misschien dat we lijnzaadolie of zo gaan gebruiken
wouterpaard schreef:Ik heb vorig jaar mijn paard 1 x lijnzaadolie gegeven en hij was flink aan de diaree heeft verder hier neimand last van? Ik ben er toen direct mee gestopt.
Lydiia schreef:Oud bruin bier geven
volgende keer maar iets minder...
Piaffe schreef:mickey1989 schreef:dankjulliewel
misschien dat we lijnzaadolie of zo gaan gebruiken
Moet je niet doen. Als je lijnzaad koopt en zelf kookt is dat veel goedkoper en je hebt hetzelfde, zo niet beter effect
en dat is niet fijn..
randalinpony schreef:Licht langer aanlaten in de stal helpt ook. Dan denkt je paard dat het tijd wordt te gaan ruien. Wij doen bij de minihengst, (niet geschoren dit jaar ,geen dekentje opgehad) al om 6 uur het licht aan, en savonds gaat het aan tot 10 uur. Het haar vliegt eraf, veel meer dan bij de merries.
Lijnolie geven wij ook, maar ik denk dat dat meer helpt om een mooie zomervacht terug te krijgen, dan dat het paard harder gaat ruien. Dat wordt toch meer bepaald door de lengte van de dagen, wat al gezegd was.

vlasta schreef:Waarom zou je een paard sneller uit de rui willen hebben ?

) lijnzaadolie kun je gewoon bij de paardenzaken halen, maar is dan wel duur haha, je kan ook gewoon lijnzaad halen en dan koken. Staat ook ergens in dit topic