Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ga de blits methode doen die heeft prima gewerkt gewoon 2 jaar lekker bij je houden maar hem wel heel de wei periode een beetje laten rusten af en toe pakken klein stukje lopen
die had ik hengst willen laten 

Quinzy schreef:Tja ieder zijn mening natuurlijk. Ik leer mijn veulen ook het liefst zoveel mogelijk dingen kennen vanaf het begin.
Ik vind het maar niks een paard dat op 2.5jaar uit de opfok komt en bijna het ene trauma na het andere moet verwerken omdat die vanalles ziet en meemaakt wat hij/zij allemaal nog nooit gezien of gehoord heeft. En dan de 1ste keer een smid tjee wat een drama want ojee als je aan de hoeven komt, dan weer de veearts help wat is dat, die handen overal en ga zo maar door.
Mijn veulen zal meekomen op kleine buitenritjes aan het halsterkoord lekker naast zijn mama zo worden ze alles gewoon. Bij het spenen gaat ie naar leeftijdsgenootjes en na een aantal maanden lekker terug thuis.
Een vrindin van me die fokker is doet het al jaren zo en het is geweldig om bij haar in de lente een ritje te maken met de merries en veulens bij.
Er zullen zeker wel mensen zijn die dit niks vinden ik dus wel.