Rijden in 'setjes', hoeveel en hoevaak.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:13

Ik heb er geen. Ik ben puur functioneel bezig denk ik. Met mijn superstandaard peesbeschermertjes en niet bijkleurende look a like pads.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:17

je kunt ook functioneel bezig zijn en setjes hebben

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:26

Cezanne rijdt eigenlijk bijna altijd in een setje, want ze heeft alles bruin ( licht en donkerbruin door elkaar)
Lowara zowiezo elke week compleet in een mooi setje inclusief 4 bandages naar de club, en af en toe op buitenrit ook.
ik heb nu rond de 10 setjes, waarvan 4 complete Ankysetjes

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:35

ik heb bijna alles in het zwart, dus je zou het een grote set kunnen noemen....

Anoukie

Re: Rijden in 'setjes', hoeveel en hoevaak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:58

Nouvel schreef:
Ik heb best redelijk wat setjes die ik ook wel regelmatig gebruik.
Maar ik moet zeggen dat ik niet elke keer bandageer als ik rijd, en zeker niet als ik naar buiten ga...

Als ik les heb vind ik het altijd wel leuk om alles zoveel mogelijk bij elkaar te passen, en sowieso let ik altijd wel een beetje op de kleur van mijn kleding en het dekje dat ik gebruik...
Vind ik gewoon leuk...

Idem .

Ik heb alleen maar Anky dekjes voor onder het zadel , gewoon omdat ik die het allerfijnste vind. Met les bandageer ik vaak (niet altijd) in bijpassende kleuren. Met trainen doe ik meestal gewoon peesjes om of 3 in 1 beschermers.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:04

wel bijpassende peesjes , toch?
de 3 in 1 heb ik in zwart, dat past dus altijd

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:05

Ik heb 3 setjes van dekje + bandages. Daarmee rijd ik alleen als ik les heb. Anders gebruik ik de dekjes gewoon in combi met mijn zwarte og groene pijpkousen (en dan kijk ik niet naar de kleur van het dekje, maar naar wat ik ga doen of ik de kunststof pijpkousen pak of de neopreen pijpkousen).
Sinds van de week heb ik 1 setje van dekje + peesbeschermers + strijklappen. Ook die is vooral voor de les, hoewel ik de peesbeschermers ook wel voor het springen ga gebruiken denk ik (en het is een dekje voor het dressuurzadel, dus dat past niet).
Vooral voor naar les gebruik ik de setjes, als ik gewoon voor mezelf aan het rijden ben combineer ik niet echt, dan maakt het me echt niet uit.

Niekes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:20

Ik heb pads van anky en dekjes van br. Geen bijpassende bandages wel bijpassende peesbeschermers. En ja, inderdaad als het even mogelijk is bijpassende rijbroek, trui/t-shirt of jas. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben!!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:22

Alane schreef:
wel bijpassende peesjes , toch?
de 3 in 1 heb ik in zwart, dat past dus altijd

Ik heb 4 kleuren peesjes en 2 kleuren 3 in 1 beschermers . Cognac, donkerblauw, wit en zwart en dan nog een set zwarte 3 in 1 beschermers en een set witte 3 in 1 beschermers .

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:29

witte peesjes en strijkers werden/worden zo snel geel, heb jij dat niet?
3 in 1 hebben we alleen in zwart (smeert niet zo) en ip wedstrijden altijd zwart leer, past altijd

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:30

Ik heb een setje dat bestaan uit bandages, kappen en 2 dekjes.
Verder rijd ik niet zo vaak in setjes.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:31

Alane schreef:
witte peesjes en strijkers werden/worden zo snel geel, heb jij dat niet?
3 in 1 hebben we alleen in zwart (smeert niet zo) en ip wedstrijden altijd zwart leer, past altijd

Nee eigenlijk niet. Na gebruik gaan ze eigenlijk vrij vlot de wasmachine in en ze komen er dan weer als nieuw uit.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:35

Heb wel allerlei (om precies te zijn een stuk of 6) leuke dekjes, ook leuke flitsende, maar ik gebruik er altijd zwarte peesbeschermers + strijklappen bij, ten 1e, wat moet je met al die beschermers? En voor bandages heb ik geen geduld

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:36

bij mij komen eigenlijk kwamen de pees en strijkers gehavende uit de wasmachine dan van de paardebenen.. doe ze nu in een kussensloop als ze al de machine ingaan....
maar eerder werd het kunstof/plastic wit dus geel van de pees en strijk en dat was en is dus de reden van zwart leren beschermers

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:40

Qimm schreef:
magriet schreef:
mijn kleren pas ik er al helemaal niet op aan.

Dat idd ook, alsof het hele paardrij gebeuren nog niet duur genoeg is, bovendien is het hele stejes gedoe behoorlijk onzinnig

Het ligt er ook een beetje aan wat voor kleuren je kiest en hoe je combineert. Ik heb twee rijbroeken: een bruine en een donkergrijze.
Mijn setjes: burberry, roze, lichtblauw, donkerbruin en grijs. De meeste kleuren combineren heel makkelijk met een van de rijbroeken. Truien en t-shirts hoeven niet heel veel te kosten om toch een beetje leuk te kleuren bij wat je aan hebt, althans bij mij niet.

Bandages gebruik ik in elk geval met mijn lessen, verder als ik foto's wil maken en als ik tijd genoeg heb. Bij slecht weer of minder tijd gebruik ik beenbeschermers (zwart of bruin). Wat de kosten betreft: ik heb geen Ankypads (die bevielen mij niet) dus bij mij kost een compleet setje minder dan bij een ander een pad. Enne... ik werk hard.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:38

ik heb 5 verschillende setjes

-lichtblauw
-bordeaux
-donker bruin
-camel (anky)
-wit

Maar ik pas mijn kleren er niet op aan..heb wel een donkerbruine rijbroek die mooi kleurt bij de camel en de donker bruine héhé.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 08:36

Eeh even denken..
Ik heb 7 setjes, Vijf voor Auke en twee voor Eliza.
Hoevaak ik ze gebruik? Eeh.. bijna nooit?

Twee van de setjes voor Auk zijn met bandages, nou, die gebruik ik dus eigenlijk nooit, vind het maar ondingen. Maarja, ik had net een paard en ja, dan wil je nog wel eens rare dingen kopen he

De rest is allemaal met peesbeschermer, dit omdat we altijd buitenrijden en dan wel eens in zwaar terrein. Aangezien die beschermers en dekjes vaak nat zijn na een rit (en ze niet zo gemakkelijk drogen in een vochtige ruimte) heb ik er meerdere en ach.. waarom dan niet meteen in een leuk kleurtje

Voor Eliza zijn het twee setjes met peesjes, de shabrakjes had ik al, maar voor het springen er peesbeschermers bij gehaald.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 08:58