Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ygoeseye schreef:Ik weet niet of deze tip al is gegeven, heb niet alles gelezen.
Maar over het naar de wei brengen. Heb je een hengstenketting? heb je die niet koop die dan en haal die losjes door haar mond heen. Trekt of steigert ze dan komt de ketting strak te staan en voelt dat niet lekker in de mond voor je paard en zal ze wel ophouden. als ze de hele tijd trekt kan je er zelf het beste korte harde rukjes aan geven. het werkt eigenlijk net zo als een slibketting bij een hond en het is niet zielig hoor.
Billy schreef:Wat krijgt het dier te eten?
rivarachella schreef:een zweep er op laten , ze hoeft je niet te trappen , mep maar eens flink terug!
MissEvil schreef:rivarachella schreef:een zweep er op laten , ze hoeft je niet te trappen , mep maar eens flink terug!
Dat is echt een verkeerde instelling.
Als je met je paard gaat grondwerken en doen (zoals op deze site: http://www.onc-africhting.nl (<-- aanrader!) ) en met respect met je paard omgaat, dan hebben ze respect voor jou.
Als je een natuurlijk leider wordt voor je paard, zal ze dit soort dingen niet meer flikken.
Citaat:
Natuurlijk is dit ideaal, maar je hebt er af en toe één tussen zitten die gewoon 'echt' niks accepteren. Okeej met het slaan ben ik het ook niet eens, dat is wel heel simpel gezegt.
kinuh schreef:basis brok ipv van sportbrok.
Randy01 schreef:Als ik jou was zou ik nu toch echt wel gealarmeerd zijn en professionele hulp inschakelen. Zo te lezen ontbreekt het in de relatie tussen jou en je paard aan totaal wederzijds respect en vertrouwen.
Dit zul je eerst eens recht moeten zetten voordat je naar mijn mening, veilig op je paard kunt rijden. Wat nou als je er staks eens af valt? hoe reageert ze dan? Nou, ik zou hier de bibbers van krijgen en heel snel op zoek gaan naar iemand (NH, freestyle etc.) die je kan helpen om tijdens het grondwerk je paard vertrouwen én respect in jou te geven.
Ik denk dat dat op dit moment ook het aller, allerbelangrijkste is dat je moet gaan doen.
Voor je eigen veiligheid én voor die van je paard moet je nu toch eerst eens gaan zorgen voor een goede relatie tussen jullie.