smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:47

RaQuKA schreef:
Sapphire schreef:
ik zag in een ander topic dat je in spijkenisse woont, mag ik vragen wat de naam van die hoefsmid is en op welke stal je vriendin staat, mijn paard staat namelijk ook in spijkenisse.

Zelfde vraag, mag ook via pb.

En als ik jou was zou ik meteen aangifte doen, vindt dit geen manier van doen!

Ook ik ben benieuwd en ook ik wil het graag via pb weten.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:49

Beetje eenzijdig verhaal....
Het kan me ook niet voorstellen dat als iemand 80 euro niet op tijd wil betalen wel 2 zadels van ieder 3000,- heeft liggen?

Misschien heeft de smid al eerder ervaren dat ze niet op tijd wil betalen en het nu gewoon zat was!

Als je als smid werkt, dan moet je leven van het geld van je klanten, dus hij wil haar ook niet meer als klant - anders zou hij dat niet doen.
Hier moet meer aan de hand zijn

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:50

RUBYWHITE schreef:
meisjj schreef:
en een andere hoefsmit!

Inderdaad, MAAR als je een dienst afneemt hoor je deze gewoon te betalen. Dat de hoefsmid dan direct 2 zadels mee neemt begrijp ik dan niet...het lijkt wel een "wanhoopsdaad"

Dat denk ik ook

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:54

meisjj schreef:
zekers aangifte doen ja!
en de volgende keer gelijk contant betalen
, die reiskosten kloppen inderdaad voor geen meter!

Tjaldur

Re: smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:01

Dit is wel een heel bizar verhaal! Ik zou dit dus nooit pikken! Het is wel een eenzijdig verhaal, maar dit zou een smid nooit moeten doen, in welk geval dan ooit!
Ik zou eerst naar die smid gaan en als dat niet goed uitpakt gewoon aagifte doen. En alle bewijzen meenemen!
Succes!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:13

Als mijn hoefsmid komt ben ik diegene die met hem de afspraak maakt en niet andersom. Als hij komt ligt het geld altijd klaar. Zelf heb ik een hekel aan mensen die nooit optijd betalen, dan kan ik het niet maken om zelf ook niet te betalen....lijkt mij

Maar ik blijf erbij, een beetje hoefsmid zou er volgens mij niet eens zo veel moeite doen om in een zadelkast in te breken en 2 zadels mee te nemen. Niet alle hoefsmeden kunnen zomaar zwart bij beunen, en in dat geval zou het helemaal niet slim zijn om 2 zadels mee te nemen.

Als hij een erkende hoefsmid is, weet hij ook wat de juiste procedure is om maatregelen te nemen.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:18

Heel wazig verhaal.
Een zadel van 3000 euro per stuk? Zit er een gouden randje om? Of is het een Hopfner? Andere merken zijn goedkoper.

Maar goed, wat die smid gedaan heeft hoort niet als het verhaal naar waarheid verteld is. Maar je hoort ook gewoon de smid te betalen. Lukt dit niet op tijd, dan kun je een aanmaning sturen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:18

of het verhaal nou waar is of niet.. stel dat er wat anders achter zit en diegene eerdere rekeningen ook te laat of weet ik wat betaald heeft.. dan ga je als smid toch ook denken van daar kom ik gewoon niet meer bij op stal???

dan is de smid zelf ook dom geweest, mocht dat het geval zijn.

maar stelen is altijd fout, in welke zaak dan ook. tenzij je een deurwaarder met gerechtelijk bevel bent, maar iemand niet zomaar je kast open breken en maar ff iets meenemen omdat je niet wilbetalen... aangifte doen dus.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:20

vreemd verhaal..

niet leuk natuurlijk,
zelf betaal ik gelijk na dat ie klaar is
scheelt een hoop kosten en ergenissen voor beiden

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:36

Ik zou in deze ook graag het verhaal van de hoefsmid horen.

Wat ik, net als vele andere, niet begrijp is dat de hoefsmid niet meteen betaald is. Zelfs al bij je er niet bij als de hoefsmid komt, dan zorg je gewoon dat er geld klaar ligt. Het is natuurlijk onzin dat de hoefsmid zwart aan het bij beunen is als je contant betaald. Dat wordt wat anders als de smid geen factuur af wil geven, dan zou ik eens op m'n hoofd gaan krabben....
Om voor een rekening van 80 euro een incasso buro in te schakelen is niet te doen. Dat is een stap die grote bedrijven kunnen nemen, maar een kleine zelfstandige als een hoefsmid niet. 10 euro administratiekosten vind ik niet gek. Er zijn al 2 maanden voorbij en de rekening is nog niet betaald..... De reiskosten vind ik wel vreemd, die zouden dan van te voren afgesproken moeten zijn.

Je mag het recht niet in eigen handen nemen, maar ik zie dit ook meer als wanhoopsdaad van de hoefsmid. Wie weet hoe lang zij tevergeefs gevraagd heeft om haar geld. Ik zou, als ik de hoefsmid was, weigeren de paarden nog een keertje te behandelen.
Aangifte doen kan zeker geen kwaad, maar ik verwacht dat het niet alleen de hoefsmid is die een standje gaat krijgen!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:43

Ik vind dit een heel vaag verhaal \:. Ik kom ook uit de buurt van Spijkenisse en ik heb ook al jaren een vrouwelijke smid. Daar zijn er niet zoveel van hier in de buurt en ik kan me ook echt niet voorstellen dat de smid die ik heb dat zomaar zou doen. Ben wel erg benieuwd naar het complete verhaal en welke smid het precies betreft.

Twee zadels van samen 6000,- euro, ben wel nieuwsgierig naar welke exclusieve merken je vriendin dan in de kast heeft liggen.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:46

Direct aangifte doen.
Die hoefsmid zou er bij niet meer 'inkomen'.

Ziolette- dat vraag ik me ook af idd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:51

Ik zou echt gelijk aangifte doen.

De laatste keer dat de hoefsmit hier was was hij zijn bonnenboekje vergeten. Hij zei" Ach dan komt dat de volgende keer er wel bij als ik het niet vergeet" Terwijl hij weet dat ik zijn girorekingennummer thuis heb liggen en zo 40,- voor de paarden had kunnen overmaken. Ik ben blij dat hij er niet zo moeilijk over doet.

Ik vind niet dat hij zomaar borg heeft kunnen mee nemen. Zeker niet door een kast open te breken en zelf maar twee zadels mee tenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:52

Ik denk dat de smid al veel langer een rekening niet betaald heeft gekregen.Uiteraard verteld de TS ook maar wat ze van haar vriendin hoort.
Ik vind het een vreemd verhaal.

Bij ons word de smid gelijk betaald en krijgen we er keurig een nota van dat het betaald is.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:56

aangifte doen, dit is echt niet normaal.. je kunt dat niet zomaar doen. als je ff iets niet hebt betaald, en dan gaat je smid andermans spullen vernielen(zadelkast is toch open gebroken) dus dat is vernieling,, ik zou dit echt niet pikken, dus ik zu gelijk aangifte doen. dit is gewoon diefstal!!!!!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:59

Vraag me af of het verhaal niet gewoon verzonnen is...
misschien niet door de ts,maar door haar vriendin.. het klopt gewoon niet....
Als mensen in de schulden zitten, kunnen ze rare dingen zeggen om geen "gezicht" te verliezen...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:01

Bij ons wordt ook gewoon een factuur afgegeven en wordt dan zo snel mogelijk overgemaakt.
Ben ook wel benieuwd naar de zadels. Ik rij met een Equestor, die zijn ook bijna 2000 euro.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:04

superwoman schreef:
Vraag me af of het verhaal niet gewoon verzonnen is...
misschien niet door de ts,maar door haar vriendin.. het klopt gewoon niet....
Als mensen in de schulden zitten, kunnen ze rare dingen zeggen om geen "gezicht" te verliezen...

geen idee of ze op een pensionstal/manege staat, als ik zoiets zag gebeuren dan zou het de krant hier wel halen denk ik

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:05

Aangifte doen onmiddelijk.
Dit is gewoon stelen en drijgen

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:08

Contact opnemen met een Wetswinkel bij jou in de buurt. Ze kunnen je juridisch advies geven. Via Google kun je de Wetswinkel bij jou in de buurt vinden.

ijspeert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:20

Gelijk aangifte doen.
Zowel tegen de hoefsmid als de eigenaar van de manege
Door de kast aan tewijzen is ze medeplichtig aan de diestal van de zadels.

En alle gemaakte kosten voor het terug krijgen van je zadela verhalen op de hoefsmid.

En voor je vriendin.
Hoefsmid altijd kontant betalen.

Wel 2 zadelas a`3000 euro hebben en geen 80 euro voor de smid.!!!!

Mosquito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:25

Geen gekke dingen doen.
Eerst het verhaal van twee kanten horen.
Zeer vreemd verhaal. En dan 2 zadels ....de smid had al genoeg aan een hoofdstel gehad, want ik neem aan als je zulke dure zadels in de kast heb liggen, je ook een duur hoofdstel erbij hebt, zo eentje van 200 €.
Dat zou ook de kosten dekken.
Maar nogmaals !!!!
Wat is het verhaal van de Smid !!!!!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:43

Ik vind het toch wel grappig dat er veel mensen in dit topic zijn die het schijnbaar normaal vinden dat de vriendin van de TS het verschuldigde bedrag pas na 2 maanden betaald.....
Schijnbaar is dat dus normaal tegenwoordig. Ik heb altijd geleerd boter bij de vis en dan gebeuren dit soort dingen zeker niet!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:46

ja, daar heeft monnik ook wel weer gelijk in., maar wat die smid doet is ook niet goed

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:47

Wat een K.U.T Smid zeg.
Ik zou hem aan geven en het moest mijn smid niet zijn