Spring of veelzeidigheid zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:20

Als je wilt springen én dressuren en het niet erg vind om 2 zadels te hebben zou ik een springzadel en een dressuurzadel aanschaffen. Zeker als je van plan bent om op hoger niveau te gaan rijden is dat toch wel erg handig. Je zegt zelf dat je je oude zadel niet prettig vind voor het springen dus dan zou ik die verkopen, met een veelzijdigheidszadel M dresuur rijden is ook niet alles, tenzij het natuurlijk een zadel is met sterk de nadruk op de dressuur en dan kan ik me ook wel voorstellen dat je dat niet lekker vind springen :-D

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:43

Je kan ook een vzh zadel, richting spring kopen .
heb ik ook .

Goldie

Re: Spring of veelzeidigheid zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:46

Ik vind kieffer sowieso al niks
Ik heb zelf 2 zadels...
Had eerst veelzijdigheid, heb ik verkocht en een springzadel gekocht toen ik M ging starten. Ik heb een Rossner, ik vind het een superfijn zadel. En ik heb nu sinds kort ook een dressuur, omdat ik met huidige paard nog niet kan springen.
Mijn zus heeft een Ainsley springzadel, ook een superfijn zadel

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 18:13

bedankt voor de reacties.
at goldie hoe bevalt de rossner?

at anneliesdj. ik denk dat ik er maar 2 koop of 1 vzh die naar het springen neigt maar waar eerst nog wel dressuur mee te rijden is.

nicky_4you

Re: Spring of veelzeidigheid zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:56

als je een dresuur al heb zou ik spring nemen anders een veelzijdigheid

kus nicky

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:13

ik zou er een springzadel bij kopen En dan je vzh voor dressuur houden. Ik krijg een Stubben springzadel voor mijn paard en heb een Wintec dressuur voor als ik echt dressuur wil rijden.
De zadelmaker raadde mij trouwens niet aan om een vzh richting springen te nemen. Die wou ik eerst namelijk. Maar het enige verschil tussen die 2 zadels is dat de vzh richting spring een diepere zit heeft, wat nadelig kan zijn als je hoger springt. Dus daarom heb ik voor het springzadel gekozen. Maar dit geldt voor Stubben zadels, ik weet niet of het ook zo met andere merken is. Maar als je echt wil springen zou ik gewoon een springzadel nemen.

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:47

XlucienneX schreef:
bedankt voor de reacties.
at goldie hoe bevalt de rossner?

Ik vind het een heel fijn zadel Op het moment gebruik ik hem dus niet zoveel. Maar paar weken terug was paard heel druk, dus ik ging maar met mijn springzadel rijden. En ik was verbaasd, ik voelde mijn paard tenminste bewegen onder me, echt een geweldig gevoel was dat
Hier een plaatje ervan: In het echt is die mooier vind ik
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _00091.jpg

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:18

ik ga toch voor een springzadel. maar mijn mening kan morgen wel weer anders zijn haha

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:58

iemand ervaring met Stubben Roxzane? vzh?