2 kg biks en 1 kilo slobber weinig voor recreatiepaard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 18:19

Alane schreef:
net een kennis dit topic laten lezen en die zegt het volgende:
Als je paard te weinig zou krijgen zou die niet kieskeurig zijn vwb hooi versus kuil.
Voeren doe je met je ogen en je handen, er is geen standaard hoeveelheid voor. Heb je de vorige eigenaar gevraagd welk merk en soort daar gevoerd werd hoeveel per keer?

toevoeging: al eens geprobeerd om je paard in een andere box te zetten (andere buur paarden) stress door vervelend buurpaard kan ook de oorzaak zijn van vermagering.

Ja heb het destijds wel gevraagd wat ze daar kreeg. Geloof dat ze 3 kilo Pavo Sportbrok kreeg en 3 x hooi maar de hoeveelheid weet ik niet. Ze stond toen volop in training en ze deed er Z-oefeningen mee. Ik heb haar toen ik haar net had ook op 3 kilo Subli Sportbrok gehad maar dat was geen succes. Ze werd er sjago van en viel mij op stal en andere paarden buiten aan. Ook liet ze een deel van haar hooi liggen als ik haar meer brok gaf. Het hooi ruikt gewoon fris en het ziet er goed uit niet muf , stoffig ofzo. Ze wil gewoon wat de anderen ook krijgen. Ook hebben we een hele goede kwaliteit stro op stal. De paarden eten er graag van en de mijne ook.

Andere stal heb ik nog niet geprobeerd. Zodra de achterste 3 stallen klaar zijn wil ik haar wel in de allerachterste proberen met de voerbak bij de muur. Ze staat nu met aan 1 kant een pony daar kan ze het goed mee vinden. Er hebben 3 paarden aan de linkerkant naast haar gestaan maar dat ging niet dus houd hij die stal nu zo lang mogelijk leeg. Ze vliegt dan de hele tijd in de tralies en schopt tegen de muur.

CherokeeChum

Re: 2 kg biks en 1 kilo slobber weinig voor recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:41

Heb een painthengst met soortgelijke problemen , werd magerder en
mat in het werk , bloedwaardes goed , alleen spierenzymen iets verhoogd(minimaal) Steeds meer voer er in , nul resultaat .
Heb een osteopate gevraagd er naar te kijken .Bleek dat er een blokka
de op het borstbeen zat, hij is daar voor behandeld en ik ben op aan raden van een voedingsdeskundige een kuur probiotica gaan geven
van het merk omega. Nu 3maanden later is hij van 4kg krachtvoer naar 1 en een kwart kg terug en gaat alles weer O.K! Succes!

gillian

Re: 2 kg biks en 1 kilo slobber weinig voor recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:00

Wat is het precieze voerschema van jouw paard: hoevaak per dag krijgt ie brok, hooi enz en op welke tijden?

Persoonlijk vind ik de hoeveelheid voer absoluut niet teveel.