Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:01

Toen ik bij Stan ging kijken, had ik de keuze uit 2 pony's.

Toen ik een veulen zocht, was Quell de 2e waar ik ging kijken.

Stanley komt uit Roosendaal en Quellian komt uit Ambt-Delden en ik woon in Utrecht. Dus onder het mom 'wat je ver haalt is lekker'

Anke

Re: Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:38

Wij gaan overigens wel heel Nederland door voor een pony!

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:44

Één en die is het ook geworden.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:44

Toen ik een shet wilde ging ik kijken voor een andere,maar kwam thuis met een andere

Toen ik mijn haf ging kopen had ik eigenlijk geen geld,maar vond de beschrijving perfect voor mij..

Ik ben erheen gegaan,en heb geld bij elkaar gesprokkeld en toen heb ik hem gekocht

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:49

Ik heb echt heel Nederland gezien. Ik heb er een stuk of 50 gezien in 10 (dat wel ) maar had zomervakantie en tja.. ik was perse het perfecte paard, en gevonden hoor! Maar zelfs na haar ben ik nog bij andere paarden geweest, en toen toch maar weer een keertje naar die ene leuke!
ook van heel een filmpje gemaakt!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:19

Ik wist van mijn huidige paard al vanaf de geboorte dat ik die wilde hebben/kopen..
Toen ik een jaar na zijn geboorte op zoek ging naar een paard heb ik 2 arabiertjes bekeken, 1 bijna gekocht.. totdat ik hoorde dat mijn huidige paard ook te koop stond.. Toen was de keus snel gemaakt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:24

knightloekie schreef:
De eerste die ik heb geprobeerd meteen gekocht

Ik ook Achteraf misschien een beetje dom geweest om maar bij 1 paard te gaan kijken maar heb er nog geen moment spijt van gehad en zou hem voor geen goud meer kwijt willen

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:38

Eigelijk geen . Een kennis wat mij had een twee en half jarige en wist dat ik een paard zou krijgen. Ik ben toen een paar keer mee geweest naar dat paard. Die hebben we toen gekocht..

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:39

Ik heb er een stuk of 8 gezien, voordat ik overtuigd was. Maar kheb nu wel mn toppaard gevonden

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:42

Luckey schreef:
Ik ging kijken of er op de stalling plek was voor een pony/paard en kwam terug met een pony..!

hahahah díe is pas goed!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:48

Hmmmm mijn eerste twee paarden heeft mijn vader in een dronken bui voor me gekocht Heb hem daarna nog regelmatig dronken gevoerd, alleen kocht hij niets meer voor me

Het is bij mij vaak voorgekomen dat ik helemaal verliefd werd op een paard, dat die het niet werd, maar juist een ander van die stal.

Met Imago was het dat ik helemaal verkocht was van een andere beestje. Die was verder helemaal in orde maar wilde de eigenaar niet aan mij verkopen. Dat paard kwam álle keuringen door maar hij vond hem toch niet goed. Toen bood hij mij werkelijk het aller lelijkste paard van stal aan (en hij had er toen veel voor de handel staan) maar ja, die had súper gangen dus puur op beweging gekocht.

Rond de tijd dat ik Secret kocht was ik helemaal verliefd op een hele leuke afstamming van Havidoff. Leuk met 1 maanoogje enzo, écht helemaal mijn type paard. Die werd helaas afgekeurd (rontgenfoto's van 2 maanden ervoor waren prima, bleek in de tussentijd botvliesontsteking gekregen te hebben, zo kreupel als wat op de volte dus). Toen rustig aan naar wat paarden gekeken. Toen we gingen kijken bij Secret en ik dat heerlijke koppie in de stal alleen al zag was ik alweer verliefd. Nog een weekje op proef gehad. Ze was nog super groen en toen ik ging rijden in de (binnen)bak tijdens onweer en hagel en ze niets deed, had ik besloten! Gelukkig werd ze goedgekeurd.

Ben vorig jaar met een vriendin wezen shoppen naar paarden uit de hogere prijsklasse. Moet je zeggen dat dat ook hééééél erg leuk was en dat we hele leuke 'dagjes uit' hebben gemaakt!

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:53

De eerste keer dat ik voor een pony ging kijken, heb ik er 3 op 1 stal bekeken. Dat was het allemaal niet (tja toendertijd bestond internet nog net niet, dus alles telefonisch). Verder gezocht. Iemand had nog een leuke palomino te koop, ik ben gaan kijken en kwam met een valk thuis!

De tweede keer dat ik een pony ging kopen: 2 dagen internet afgezocht, kwam 1 leuke tegen, heb gebeld met de handelaar. Ik ben de volgende dag gaan kijken (we hebben geloof ik 200 km gereden) en een week later hebben we haar opgehaald.

Internet maakt alles wel makkelijker vind ik, je kunt de omschrijving en de foto('s) bekijken, dat scheelt onnodige kilometers...

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:52

Ik heb foto's eerst laten op sturen door mensen en die stuurde ik dan later terug. ik heb 3 a4 foto's op laten sturen.
En bij de laaste foto was ik echt helemaal hottelde bottel. En ben toen gaan kijken. En ik heb der nog steeds na al die jaren ook al is ze een beetje lastig . Ik zou echt gaan voor liefde voor het op het eerste gezicht.

succes verder

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:57

Uhm kennis van mij heeft soort van handelsstal, en toen mijn oude pony verkocht werd (die hadden we gekocht, was eerst verzorgpony), heeft hij geholpen en ook geholpen verder zoeken naar nieuwe pony, zijn bij 1 pony wezen kijken, daar heb ik niet eens opgezeten, mankeerde teveel aan, kreng op stal, supergevoelig op de rug, geen mooie bewegingen ed. Hij had al een tijdje n paard/pony op stal staan waar ie mij eigenlijk op wou hebben, maar ik wou niet, vond het een k*tknol, uiteindelijk toch op gestapt, en toen was ik verkocht.. Instructrice op laten rijden & laten keuren en nu is het al bijna 2 jaar mijn meisje.. GEnoeg problemen maar onderhand begint het steeds meer er op te lijken dat ik kan lezen en schrijven met dr..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:04

eentje. Ik vond het toen (nu nog steeds trouwens ) een leuk paard. Dus toen heb ik haar maar gekocht.

cookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:45

Bij mijn pony heb ik meteen de eerste de beste die er mooi uitzag gekocht... zonder te keuren of wat dan ook. Bleek na een paar maanden dat ik haar helemaal niet aan kon en dat ze hoefbevangen was! Dus dat is niet aan te raden
Nu (6jaar later en een heel stuk verstandiger) ben ik op zoek naar een paard en ik heb er nu 6 bekeken en gereden. Ze waren allemaal mooi, lief en aardig, maar bij allemaal was er iets waaraan ik twijfelde en heb ik het niet gedaan. Behalve nummer 6, daar zijn we donderdag wezen kijken en het is hem helemaal! Nu moet ze nog gekeurd worden en als dat allemaal in orde is, is ze van mij! Ze staat zo'n 60 kilometer verder op en dat is ook het verste waar we zijn gaan kijken...

(ik hoop zo dat ze wordt goedgekeurd...!!)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:47

Bij alle paarden die ik heb (gehad), heb ik er maar eentje bekeken, die meteen mee naar huis ging

saskia23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:57

Desperado was het 2e paard wat ik heb bekeken. Ik heb hem verder vrij impulsief gekocht. Wel goed over nagedacht omtrent de aanschaf van en paard maar heb hem bv niet gereden of zien lopen. (hoewel dit laatste misschien wel goed is geweest hihi) Het is allemaal prima uitgepakt maar zal t en andere keer wel anders doen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:46

[ik moet altijd het 1e wat ik zie kopen dat was met mijn 1e pony zo, 2e pony, en mijn 3e zo

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:53

Een kennis is handelaar en die zoekt de 'perfecte' pony op, dus meteen in 1x raak. Blijkt het toch niet te werken met de pony, krijgt hij hem terug en zoekt een nieuwe

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:58

we zouden eerst gaan kijken bij een paard die ongeveer 3 uur rijden van ons vandaan stond... komen we daar 3 uur later aan... is ie net ene half uur verkocht... en daarna kwamen we haar meteen tegen

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:58

ik heb 3 pony's bekeken voordat we in Groningen de juiste vonden... mijn zusje 2 pony's totdat onze buurvrouw een schimmel in Erp*eindje weg vanaf Frylân* stond, die twee-maanden op proef mocht en altijd terug mocht brengen.. we hebben dit gedaan zonder de pony ooit eens te zien.. en nu na een halfjaar is ze er nog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:00

Mijn IJslander was de eerste. Kon het eerst niet geloven dat de eerste echt de beste was, maar hem meneer nu 5 jaar, en heb er geen seconde spijt van gehad!

PS. Zie mijn onderschrift

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:02

Ik heb 1 bekeken
Ik zou wel meerdere kijken hoor, maar dan maakten we een afspraak en dan kregen we een telefoontje dat ie al weg was..
En Orchid was gewoon super Nu nog

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:50

Ik ging bij een ruin kijken op een stal maar kocht Maare op dezelfde stal. Indra was gelijk mijn eerste keus.