Wat zouden jullie betalen voor de volgende pensionstalling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Re: Wat zouden jullie betalen voor de volgende pensionstalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:38

Toen ik nog in Grashoek in een pensionstal stond (heb nu zelf een stal en wei) betaalde ik 210 euro per maand en dat was met de faciliteiten die jij opnoemt en met binnenbak. Ik denk dat je dus rond de 175 euro kunt vragen omdat je geen binnenbak hebt.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:46

Je moet denk maar in noord holland komen wonen hoor.
bij ons betaal je 165 euro en wij hebben dus wel een kantine en een net gerenoveerde buitenbak.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:49

Even een vraagje tussendoor. Geen kantine, maar wel een toilet? (je hebt van die stallen waar je in de box moet van je paard )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:04

Dit topic hou ik even in de gaten!
Een paddock zou ik zelf ook wel prettig vinden, als de paarden winterdag niet op het land kunnen, kun je ze wel de hele dag buiten hebben. Anders moet je ze de hele dag in de bak zetten wat ook niet praktisch is. Ik betaal 115 euro per maand, hier mesten ze voor je worden de paarden binnen en buiten gezet. Ze voerenen er is een zeer goed te rijden bak die altijd vrij is. Als de paarden iets hebben behandelen zij het ook voor ons. Mooie omgeving om buiten te kunnen rijden. Ook hebben wij de trailer hier staan en hebben ze een deel van de stal ingericht voor de kasten. Ik ben enige pensionklant dus heb alle ruimte voor mezelf. Toilet is bij de eigenaar in huis, hoef dus gelukkig niets in de stal te doen

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:09

Geef mij zo een stal met zo een prijs :-/

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:27

als ik hier in de omgeving kijk kun je voor €180 per maand een paard stallen en dan heb je een binnenbak tot je beschikking
voor een pony is het €150

wij vragen voor 1 pony die hier staat €80 pm hij word niet uitgemest wel 3x gevoerd en er is alle ruimte voor zn spullen in overleg kan hij buitengezet worden er is een zeer goede buitenbak aanwezig en de wormenkuur zit er bij in.

ik denk dat als ik naar jou faceliteiten kijk je voor een paard €150 in de maand kan vragen en voor een pony €130
Ik weet niet hoeveel vraag er in jouw omgeving is naar pensionstalling

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:42

Ik denk dat 150 euro geen gekke prijs is, het is tenslotte niet in het noorden. Hier zijn de prijzen net even anders dan in het zuiden.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:54

Ik denk rond de 200 euro dat je dan wel een redelijke prijs hebt hoor.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:11

tot vorig jaar had ik het vergelijkbaar. ik betaalde 90 Euro voor een E-pony en een shet. nu mest ik zelf, en doe veel op stal, omdat de eigenaren allebei 82 jaar zijn, en het allemaal niet meer kunnen. ze controleren elke dag of er genoeg hooi is, en water. verder houden ze ze in de gaten. de rest doe ik zelf, en vaak hun paardjes ook nog. zo kunnen ze toch nog wat houden. de prijs is hetzelfde gebleven, maar ik blijf waar ik zit, het is de ideale stalling voor ons.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:15

runningkawa schreef:
ik had ook iets van 175 in gedachten.

Maar ik heb verder dan ook geen idee of er wel animo is in deze regio (kom zelf eigenlijk uit Brabant)
En of die prijs hier wat klopt

Nogmaals, waarom eem paddock?
Puur interesse, want dan weet ik wat mensen belangrijk vinden

omdat mijn saaie beest op de wei alleen maar zou vreten. als ik geen tijd of zin heb om te rijden longeer ik meestal zonder lijn in de paddock of jaag haar op. vind ik leuker dan longeren in de cirkel.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:17

hier in de omg zou ik blij zijn als ik zou hebben wat jij beschrijft voor 180,00-200,00 euro....
ik betaal nu voor een kale stal en weidegang wanneer en hoe lang je wilt 100 euro

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:18

Ik persoonlijk zou trouwens geen onderscheid maken, qua prijs van paard of pony.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:25

Wat kost een baal hooi en vlas/stro in de buurt?
Mijn paarden staan thuis en ben al minstens 125 per paard kwijt aan voer en mest afvoeren...
Als je dan nog de afschrijving erbij telt van de bak etc
De man-uren om te mesten en buiten/binnen zetten...
De overige kosten om het land te beheren (ook belasting)
Dan is 200,- wel het minimum
Als mensen goedkoper staan prima, maar dat zal toch ook aan de prijzen van het hooi en stro liggen....

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:31

Liggen prijzen voor het vlas niet vast? Mest afvoer zal ook per provincie afhankelijk zijn denk ik?!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:32

Het is wel de bedoeling dat er tegen die tijd een toilet zou zijn.
Er is geen kantine,
maar er is een simpele ruimte waar je wel kunt gaan zitten, maar daar is geen verwarming.
Daarom noem ik dat geen kantine

Mestafvoer is geen probleem samen met de buurman

Amor_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:38

Ik betaalde voor zo'n zelfde soort stal (alleen was de bak veel groter en de stallen ook groter) 170 euro.
Vlas is zelf ook niet zo heel duur.
En ik hoorde/las dat de minimale maten van de stal groter werden dan 3x3 (ik meen uit mijn hoofd 3.65x3,65m)

Als ik het zo hoor zou ik er rond de 160 euro per maand voor geven.
Als het paard dag en nacht naar buiten zou gaan, zou ik er niet het volle bedrag voor willen betalen.

Mag je trouwens ook zelf kiezen om uit te mesten of wordt dat echt gedaan?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:47

Als je het mesten zelf doet hou je de kosten volgens mij ook in de hand. Een ander kan de hele stal wel leeg scheppen terwijl dat niet nodig is. Volgens mij moet je echt vaste strikte regels maken/hebben om gedonder te voorkomen!

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:54

Als ik alles zo lees denk ik dat je met 175 aardig goed zit.Ik heb wel een kantinetje en een binnenbak en betaal 185.Voor de rest ook alles wat jij schrijft.

Paddock is inderdaad niet nodig als je het hele jaar rond weidegang hebt.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:01

Ik denk dat je niet meer als 200 euro aan stalling zoiezo mag vragen, ik zelf zou denken aan 150-180 euro p.m.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:09

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

blacky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:10

Als je eventueel toch een longeercirkel gaat maken is het makkelijk om er gelijk een paddock van te maken waarin je ook kunt longeren.

Als het erg vriest is het fijn om je paard los te kunnen gooien in de paddock waar de grond dan veel zachter is dan op de wei en als er mensen willen longeren hoeft dat dus niet in de bak waar mensen rijden.

Ik sta zelf ook op een kleinschalige pensionstal maar of de duvel ermee speelt komen we vaak s'avonds na het werk tegelijk en willen we vaak allemaal hetzelfde, ik zou niet weten wat we moesten doen zonder de paddock en buitenbak. (ook hier is weidegang).

Ik vind een prijs tussen de 180 en 200 euro wel redelijk.

Amor_Amor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:14

MISTRAL94 schreef:
Als je het mesten zelf doet hou je de kosten volgens mij ook in de hand. Een ander kan de hele stal wel leeg scheppen terwijl dat niet nodig is. Volgens mij moet je echt vaste strikte regels maken/hebben om gedonder te voorkomen!

Persoonlijk, maar dit ben ik hoor, meningen verschillen hier natuurlijk over, mest ik mijn stal graag zelf uit.
Ik wil weten wanneer de ontlasting van mijn pony er anders uitziet dan normaal, ik wil weten wanneer ze aan de diarree is, ik wil weten of er bijvoorbeeld wormen bij zitten, ik wil weten of mijn pony net als anders zoveel/weinig poept, ik wil weten of zij haar drollen opeet.
Wat betreft dat hele stal leeg scheppen, tuurlijk moet of mag daar wel op gelet worden, maar waarom zou je ineens anders uitmesten en opstrooien dan dat je ooit tevoren hebt gedaan? Omdat het bij de prijs zit inbegrepen? Dat is onzin!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:18

€150.-- zou ik er voor geven.

Ikzelf betaal €230.-- en heb meerdere mogelijkheden dan jou
heb een solarium, ruime zadelkast, 3 washokke, binnebak, paddock, longeercircel en er word voor je gemest en dat heb ik er gewoon extra bij

Amor_Amor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:29

Hier in de buurt, maar dit is prov. Utrecht, een stal die wel wat faciliteiten heeft, een voorbeeld maar misschien kan je er iets mee.

Zij hebben ruime stallen van 4x4 meter.
Zadelkasten die in een ruimte staan, de deur gaat savonds ook op slot.
3 hectare weiland, keuze is ook 24/7 op het land of wanneer je wilt. Paarden worden gevoerd en buiten gezet.
stro/vlas, hooi zit bij de prijs inbegrepen, hardvoer moet je zelf halen.
Er is een solarium, afspuitplaats met warm water, 2 bakken van 20x60, waarvan 1 ook losgooien is. 1 keer in de week is er stamppot avond met alle huurders en pensioneigenaren, er is een kantine.
Een hek aan de weg dat snachts ook op slot gaat, ze wonen op het erf naast de stallen, toezicht is er dus ook.

Hier betaal je 185 euro voor, plus dat je nog bij het bos zit.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:14

Amor_Amor schreef:
MISTRAL94 schreef:

Persoonlijk, maar dit ben ik hoor, meningen verschillen hier natuurlijk over, mest ik mijn stal graag zelf uit.
Ik wil weten wanneer de ontlasting van mijn pony er anders uitziet dan normaal, ik wil weten wanneer ze aan de diarree is, ik wil weten of er bijvoorbeeld wormen bij zitten, ik wil weten of mijn pony net als anders zoveel/weinig poept, ik wil weten of zij haar drollen opeet.
Wat betreft dat hele stal leeg scheppen, tuurlijk moet of mag daar wel op gelet worden, maar waarom zou je ineens anders uitmesten en opstrooien dan dat je ooit tevoren hebt gedaan? Omdat het bij de prijs zit inbegrepen? Dat is onzin!

Je wordt snel een stukje makkelijker als strooisel bij de prijs inbegrepen zit, zo van ach zij betalen dus wat maakt het uit als ik er nog even iets extra eruit haal. Over de ontlasting controleren, vind ik een taak van de stalhouder. Die ziet veranderingen en ik vind dat die dat ook door hoort te geven (ook al gebeurd dat niet altijd) Daar komt bij hoe ga je het oplossen als iemand zelf de stal wil mesten maar het nooit doet? Ik heb het mee gemaakt dat wij onze eigen stal moesten doen. Iemand bij ons op stal ging weg en liet ons zitten met een hele dikke laag mest en troep. Als het mesten bij de prijs inbegrepen zit, hou je er zelf (in dit geval als pensionhouder) goed zicht over. Nee wat dat betreft zeg ik van ik mest zelf uit. Veranderingen geef ik door aan de eigenaar. Ook qua wormen zou ik het zelf in de gaten kunnen houden. Jij hebt jou mening ik de mijne. Ik zou het dus wel incl. mesten doen