Casco caps!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:15

ik wil nix anders meer! ik heb gewoon de younster (met die draaiknop) en vind 'm echt heerlijk... ik vind de pasvorm juist wel heeeeel goed en hij zit dus ook echt nooit scheef (dan moet je 'm gewoon te groot gekocht hebben ofzo of niet goed genoeg aangedraaid)... als je je hoofd naar achteren legt zit er boven je nek een "deukje" daar moet dat draaiding zeg maar op zitten...

heb een tijdje gekeken naar de newmaster, heb ik een keertje op gehad, maar vond die wel tegenvallen, maar dat kon ook aan de maat liggen (miss wel gewoon niet goed de tijd er voor genomen)....

nee voor mij niet weer zo'n "ouderwetse champignon".... mij cappie doet 't al iets van 4 jaar en kan nog zeker wel even mee =)... (en anders koop ik gewoon weer een nieuwe)...

judith_slu

Re: Casco caps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:36

Ik ben er ook tevreden over hoor!!
Makkelijk te verstellen, licht en luchtig

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:38

ik had de casco youngster, en die stond altijd schuin. hij was denk ik te rond voor mn hoofd. en super zweterig!
nu heb ik de HH pro een supercap

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 19:45

heb er vandaag mee gereden en heb echt kei hard gewerkt ( hij heeft luchtgaten ) nou niks van gevoelt hoor pff loser ding

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:02

ik heb er eentje gekregen, ik vind m spuuglelijk daarom zou ik m niet kopen, maar hij zit wel heel lekker, dat moet ik meegeven

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:13

en maar eigenwijs blijven stel ze gewoon goed af dan heb je geen last van niet goed passend

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:31

marloezzke schreef:
en maar eigenwijs blijven stel ze gewoon goed af dan heb je geen last van niet goed passend

Nou dat ben ik niet helemaal met je eens hoor. Je kan een beetje een "moeilijk" hoofd hebben en dan pas je die standaard casco capjes dus niet.

Ik heb ook een casco en ben matig tevreden. Mijn kinbandje blijf ik goed instellen maar die gaat op de een of andere wazige manier toch steeds weer losser zitten.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:50

sammetje schreef:
marloezzke schreef:

Nou dat ben ik niet helemaal met je eens hoor. Je kan een beetje een "moeilijk" hoofd hebben en dan pas je die standaard casco capjes dus niet.

Ik heb ook een casco en ben matig tevreden. Mijn kinbandje blijf ik goed instellen maar die gaat op de een of andere wazige manier toch steeds weer losser zitten.

Dat heeft niks met een moeilijk hoofd te maken..
Ik pas juist alle caps van HH niet.

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:56

Hallo,
Mijn vorige cap was ook een casco-cap.. ik weet niet welk model je bedoelt maar ik had dit model;
Afbeelding
Ik vond ze ook niet fijn.. Ben vorig jaar een keer met me paard achterover geklapt toen hij steigerde.. die cap was dus ook achter in mijn nek gaan zitten.. dikke blauwe plek en een bult.. Dat heeft wel een paar dagen zeer gedaan..

Feetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:02

Die Casco dingen zijn eigenlijk de enige die ik pas
Heb blijkbaar een raar hoofd (eh.. lang naar achter? ofzo ) dus van al die "niet-verstelbare" caps als IRH, Pikeur GPA en Happy Valley dinges moet ik minstens maat 59 hebben, maar dan zit t nog niet echt lekker en heb ik aan de zijkanten minstens 6 cm over...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:03

Ik heb gewoon zo'n zwarte fluwelen Casco en ik moet zeggen.. hij zit heerlijk Alleen is het wel een nadeel dat het touwtje bij die draaiknop heel snel kan knappen.. maargoed verder zit hij fijn en als hij niet goed zit kun je hem ook verstellen..

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:07

Ik heb een casco new master dessin en kom net tot de ontdekking dat het klikje waar je het verbindings ding van de driepuntssluiting (dat ding waar je me kan stellen), aan een kant los zit. (Is zo een rubber ding, waar je het in moet schuiven.) Kan dit kwaad? Alles werkt nog goed en hij kan er niet uit gaan. (Snap iemand dit?:S)

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:12

een woord levensgevaarlijk.

hoe goed je ze ook afsteld ze blijven vreselijk

meerdere malen al meegemaakt dat wanneer een kind eraf viel, er niet zo zeer schade was van de val zelf maar meer van het plastique
klepje aan de voorkant dat versplinterde en het gezicht incl ogen beschadigde.

echt een totale aanfluiting ( ik doel hier de eevoudige versie youngster) met de andere versies heb ik geen ervaring.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:35

ik heb 1 keer een casco duell gehad (prijs 129 euro)
was een waardeloos ding ..klapte achterover in mijn nek
de klep brak er ook al snel af
schroefjes gingen los en was ik telkens kwijt
ik snap niet dat zo'n cap goedgekeurd word
ik heb een nieuwe gekregen van Casco die ik snel op marktplaats heb verkocht....
nu heb ik een Troxel dat vind ik een superding
zit mooi stevig en niet is zo duur www.troxel.com

ik heb deze
Afbeelding

deze vind ik ook erg mooi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:51

olgamaria schreef:
een woord levensgevaarlijk.

hoe goed je ze ook afsteld ze blijven vreselijk

meerdere malen al meegemaakt dat wanneer een kind eraf viel, er niet zo zeer schade was van de val zelf maar meer van het plastique
klepje aan de voorkant dat versplinterde en het gezicht incl ogen beschadigde.

echt een totale aanfluiting ( ik doel hier de eevoudige versie youngster) met de andere versies heb ik geen ervaring.

Ik neem aan dat dit geen antwoord is op mijn vraag.
Maar daar heb je gelijk in, die klepjes zijn lijp..

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 08:43

Wel vreemd dat heel veel mensen het probleem hebben dat de cap in hun nek klapt, losraakt of iets anders. En dat de cap dan alsnog goedgekeurd wordt.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 08:59

Goed afstellen wil ook weleens werken.
Je hebt aan de zijkant twee bandjes, die kan je verstellen.
En achter je hoofd zit als het goed is een knop.
Zet hem recht op je hoofd en verstellen maar.

Ik heb nergens last van, zit harstikke lekker die cap en bij mij zit ie perfect!

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:12

Ik heb ook een Casco New Master.
In principe een hele fijne cap, je voelt bijna niet dat je 'm op hebt, alleen was de draaiknop aan de achterkant waar je de cap mee kan verstellen heel snel kapot... Dat vind ik wel een beetje zonde voor een cap van bijna 100 euro!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:13

Zo lang de casco helmen bestaan, heb ik er een. Ik ben nu aan mijn derde model toe geloof ik. Heb nooit problemen met die dingen gehad zoals veel anderen gelukkig.
Wel denk ik dat het juist afstellen en de juiste maat voor je hoofd kopen van groot belang is. Bij mijn laatste Casco helm zat een hele gebruiksaanwijzing hoe je alles moest afstellen (ook de bandjes om je oren) en dat heb ik uiteraard ook zo gedaan. Dat ding zit zalig, schuift niet en bevalt me dus prima.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:25

Hahaatje schreef:
Ik heb ook een Casco New Master.
In principe een hele fijne cap, je voelt bijna niet dat je 'm op hebt, alleen was de draaiknop aan de achterkant waar je de cap mee kan verstellen heel snel kapot... Dat vind ik wel een beetje zonde voor een cap van bijna 100 euro!

Ik vind het gek dat die cap bij Piafferuitersport 84€ kost en bij Divoz 120€. Ben blij dat ik hem bij Piaffe heb gekocht. Ik vind hem super.

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:13

offtopic: Het loont dus duidelijk de moeite een beetje rond te shoppen. Inderdaad raar dat die prijzen zo ver uit elkaar liggen voor dezelfde cap!

Ik moet zeggen dat, ondanks dat de draaiknop zo snel kapot was, ik waarschijnlijk ook niet snel een andere cap zou kopen, want ik vind 'm ook echt heel goed zitten, hij verschuift niet o.i.d.
Dus mijn volgende cap wordt ook gewoon weer een casco!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:56

tuurlijk past niet iedereen iedere cap, er zijn ook niet voor niks zoveel verschillende.

mare je past een cap toch voordat je er een koopt of niet.

waar ik werk helpen wij de mensen altijd met het kiezen van de juiste cap, kijken of de pasvorm goed is en welke maat de juiste is en wanneer het om een verstelbare cap gaat helpen wij ook altijd om hem juist af te stellen.

ik denk dus dat het heel erg belangrijk is om goede hulp te krijgen bij het kopen van een cap en dat je niet zomaar iets moet kopen.

en als ik eerlijk ben ik vind casco's ook niet fijn maar dat is toch heel erg persoonlijk.

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:59

esmir schreef:
ik heb er eentje gekregen, ik vind m spuuglelijk daarom zou ik m niet kopen, maar hij zit wel heel lekker, dat moet ik meegeven

Hij moet toch je hoofd beschermen?? Hoezo dan lelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:35

Ik heb zo'n fluweel zwarte, hele bekende.
Hij zit nooit goed, maar ok; hij is er om hoofd te beschermen en dat doet ie, als het goed is

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:47

Ik heb ook weer een casco (youngster geloof ik)
Het is de enige cap waarvan ik géén hoofdpijn krijg, heb een tijdje een andere gehad en had daar alleen maar hoofdpijn in, ben nu weer hartstikke blij met m'n casco