Heeft jouw paard een "tik"?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:57

hihi, echt grappig om te lezen allemaal!

één van onze pensionpaarden gaat altijd met d'r hofd alle kanten op zwaaien als ze eten krijgt, echt heel lomp (en met een beetje pech heb je dan ook een kopstoot te pakken)
Mijn ruin gaat na iets lekkers altijd een half uur staan likken aan het dichtsbijzijnde hek/emmer/whatever
Mijn merrie maakt altijd alles kapot/open/los, maar dat noem ik geen tic, dat is ondeugend en uit verveling (ja, ook dag en nacht op de wei met al d'r vriendjes kan nog heeeeel saai zijn vindt ze!)

#Ymke#

Re: Heeft jouw paard een "tik"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:03

Mijn ruin IS een tic

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:04

Mijn pony kan ontzettend onrustig worden als ze binnen moet blijven en de rest van de paarden naar buiten mag (ze staat in een buitestal dus ze kan zo naar het weiland kijken). Dan gaat ze heel snel rondjes draaien en 'stuiteren' in de stal. Ook kan ze met haar bovenlip heel de tijd tegen je jaszak aankriebelen als ze er iets lekkers in ruikt En je dan omverduwen als het te lang duurt voor ze iets krijgt. Tijdens het rijden krult ze haar bovenlip wel eens op als ze het ergens niet mee eens is Dat ziet er echt superstom uit Maar d'r allerstomste tic is nog wel haar neus in de bak steken en al in de lucht kauwen terwijl er nog geen brok in de bak ligt...

M'n paard kan ook echt onwijs dom kijken door haar hoofd horizontaal in de lucht te steken, een klein beetje te kantelen en dan naar boven te kijken.
Een echte 'sterrenkijker'...

Elsjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:04

Mijn paard heeft ook wel een paar rare tikken
Als ze zich verveelt dan steekt ze haar tong uit haar mond en begint ze voortdurend
met haar hoofd te zwaaien zodat haar tong alle kanten uit vliegt. Nogal irritant als je aan het vlechten bent.
Ze kan er helemaal niet tegen als je in haar neus blaast of haar een appel geeft want dan gaan automatisch haar oren plat in haar nek en hoef
je een tijd niet in haar buurt te kome. ik weet niet of dat echt een tik is maar
ze wil het in ieder geval niet afleren.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:06

Ja, als ze eten wil met haar tong over haar lippen likken

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:42

mijn paard gaat eigenlijk altidj na het rijden plassen..

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:46

De mijne die tikt erg met zijn hoofd als er van die kleine vliegjes zijn. Dan vliegen ze dus in zijn neus en dat vind ie niet prettig!...

Hij draait ook zijn kont vaak naar me toe moet ie aan zijn zakje gekriebelt worden en als ik dan achteruit loop dan loopt ie mee achteruit en als ik een rondje draai draait een pirouette met me mee! ( Mensen op stal vinden mijn paard dan ook raar! haha)

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:59

sugar. wil altijd overal naar kijken. toen ik hem eerts had ging die altijd met poesten op zijn touwe kouwen. en als die dat niet kon ging die schape. ik heb hem dat afgeleert wert de gek van.

maar als ik nu weg loop met poetsen. gaat die schape of weer lekker op de touwe knouwe.

als je met hem trail oefent en je moet b.v een knuffel pakken of een klein voor werp. hoef je niet te dam want dan neemt hij het al mee

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:01

Mensen moeten vaak om Verona lachen omdat ze heel snel met haar hoofd/mond heen en weer beweegt als ze het bit in heeft. Heeft ze overgehouden aan pijnlijke wolfstandjes die er te laat uit gegaan zijn (voor mijn tijd zeg maar). Ziet er wel gek uit!

ilske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:01

haha leuk om te lezen.. Pia heeft (gelukkig) geen tic..

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:04

ik weet niet of het een tik is maar het is een gewoonte!
een heele irritante gewoonte!
elke dag in haar stal poept ze op de zelfde plaats, maar ook slaapt ze op de zelfde plaats met haar hoofd in de net neergelegde drol!
wat ik er dan weer de volgende ochtend af mag rossen!

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:40

loesje688 schreef:
M'n paard kan ook echt onwijs dom kijken door haar hoofd horizontaal in de lucht te steken, een klein beetje te kantelen en dan naar boven te kijken.
Een echte 'sterrenkijker'...

He dat doet mij paard ook!!! Had dat echt nog nooit gezien voor ik hem kreeg. Echt zo'n dom gezicht. Net alsof ie vanalles in de lucht ziet.
(zeg je 'eikel' tegen hem en dan kijkt ie omhoog naar de bomen. Net alsof hij ze ziet hangen.)
Heb er nog nooit echt een goede foto van kunnen nemen maar het ziet er dan ongeveer zo uit. Alleen dan vaak nog hoger/steiler de lucht in kijkend.

Afbeelding

Afbeelding

Zijn hobby is stront snuifen. Dan gaat ie aan ieder hoopje stront staan ruiken en dan poept ie er zelf ook nog een keer overheen. Soms wel 5 keer achter elkaar. Zo is ie een keer midden in de mest bult gaan staan: ruiken >> poepen.

Normaal hinneken kan hij ook niet. Komt niks anders uit dan wat schor geschreeuw.

Kortom. Ik heb gewoon GEEN normaal paard!!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:46

mijn merrie doet het alleen als ze iets lekker vind, dan beweegt ze haar bovenlip heel snel heen en weer,, en als ik haar aansingel gaat ze tandenknarsel, en met haar voortanden langs de muur omhoog, dat doet ze alleen dan, het is geen gewoonte ze doet het niet altijd maar ik vind het wel grappig,,

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:55

Als ik de voorhoeven uitkrab heeft ze nogal eens de neiging om me omver te duwen met haar hoofd tegen mijn kont
Tijdens het in of uitstappen [als het niet echt actief is zeg maar] gaat ze soms opeens stilstaan, met haar neus door het zand van de bak, pikt ze er een houtje uit, knabbelt er even op om het vervolgens weer uit te spugen en gaat dan langzaam weer verder.
Heel schattig is ook als ze je gaat terugkriebelen [als je haar schoft doet bv], alleen dan vrij lomp over je neus ofzo, of als ze je hele gezicht maar meepakt [ook erg grappig als ze dat met tanden doet ]
Ze vindt het ook gigantisch grappig om dingen om te gooien, mijn fiets bijvoorbeeld, het hekje waar het zadel overheen hangt als ik die nodig heb...je ziet haar dan echt heel triomfantelijk kijken, zo van há! Humor heeft ze wel

EvaSuzanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:55

Haha grappige tikjes allemaal! Mijn haflinger geeft me als het poetsen en trutten te lang duurt een kopstoot, maar dan met zijn neus, echt keihard! We zitten nog in de afleerfase....

Mijn jonge shetje is heel grappig, als ik ga wandelen en we gaan een andere kant op dan meneer wil, dan doet hij iets raars met zijn mond, het lijkt net een grommende hond, je kunt zijn tanden ook zien maar hij kijkt er wel schattig bij dus ik moet er wel om lachen. Toch gaan we uiteraard mijn kant op...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:47

Mel gaat altijd plassen voordat ze eten krijgt...
en nadat ze gegeten heeft moet ze altijd ergens aan likken, maakt niet uit wat het is.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 12:02

Laatst toen was een vriendin/stalgenoot de voorhoeven van haar jonge merrie aan het uitkrabben.
Het is nogal een vrij groot sterk paard (een tuiger) de merrie pakte mijn vriendin bij het randje van haar broek en tilde haar op!

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:05

Mijn paard heeft een tic tijdens het rijden. Ze gaat dan schuimen, maar ze wil niet dat het speeksel uit haar mond valt ofzo, want ze gaat dan slurpen. Net zoals mensen die spagetti eten en het naar binnen slurpen, zo doet zij dat ook Afbeelding.

En voor en na het rijden altijd even poepen op de poetsplaats. Dat doet ze nooit als ze vrij is

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:10

Als ik Nanza over zijn schoft ros, terwijl hij op stal staat loopt hij naar zn voerbak en begint als een bezetene zijn liksteen "aan te vallen"

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:33

Niet echt dramatisch.

De vos maakt grote gaten in de wei (4 bij 4 m.), daar gaat hij dan in staan en hij rolt er ook in. Dat doet hij alleen in 1 wei, als hij in de andere wei staat dus niet. Als hij dan 's morgens de wei in moet dan gaat hij met een grote boog om die gaten heen:"Schandalig... wie heeft dat hier gemaakt???" Als je erop zit, dan krijg je hem ook niet door die gaten heen:"Ieeeks, dat is eng!!!".
Om dan vervolgens rustig als hij weer in die wei staat verder te werken aan het gat

De volbloed scherpt haar tanden altijd tegen de tralies van de stal.

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:36

mijn paard heeft volgens mij helemaal geen tik (zover als ik weet, kan best zijn dat ik het gewoon niet door heb) maar mijn vorige pony die keek je altijd een de hele tijd aan als ze in haar wij stond (en jijzelf niet) en dan zwaaide ze tussendoor best vaak met der hoofd richting haar schouder zeg maar. Ook leuk was, als ze je zo zat aan te staren, dat ze als je dan ineens op de grond stampte, een sprong maakt van 1.5m hoog en dat ze als ze terecht kwam dan ook gewoon weer stil bleef staan.
Haar veulen was trouwens nog leuker, die pakte altijd als ie een tuinslang zag het uiteinde in zn mond. Dat beest was trouwens altijd helemaal gestoord, maar wel komisch.

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:37

Mijn paard gaat altijd onder het longeren bij het aan galoperen met zijn hoofd schudden

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:44

Tong uit ijn mond en PPIIEEEPP knars knars.. Bah, naar geluid.. Soms ook nog echt bijten.. en na de tijd trekt hij zon zuur gezicht en gaat hij op zijn lip bijten.. Hihi gek paard..

Oh, en als er katten langs lopen gaat hij met zijn lip zo bewegen over de vacht Maar dan ineens wil de kat weg lopen en pakt hij hem bij de staart, en dan begint die kat natuurlijk te bewegen en slingert hij hem weg.. Pff haha ( 1x gebeurt bij ander meisje dat met hem even aan het spelen was in de bak.. )

Of grote gaten maken en dan word natuurlijk de manege baas kwaat.. haha

Hij heeft ook allemaal dingen geleerd van zijn grote vriend nashvillen van loeder hier @ bokt. Zoals met een stok in de bak gaan rond galloperen ( natuurlijk eerst dat hout van de bakrand ( van hout ) aftrekken.. ) Vaaaag paard!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:46

Ja. Mijne slaat met het hoofd. Soms denk ik wel eens, die breekt haar nek nog eens. Ze zwaait er gigantisch mee. Uit het niets, een zwaai, en als je dan net te dicht bij haar lopot heb je een flinke knal te pakken.

Ze doet het als ze opgewonden is, druk is, ergens niet mee eens is etc etc... Eigenlijk altijd dus

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:30

De mijne moet altijd eerst een extra rondje voordat hij de trailer inloopt. Bij de eerste aanloop stopt hij voor de klep en gaat staan kijken, loop je dan daarna bijvoorbeel een kleine volte dan loopt hij zelf naar binnen.

Verder snurkt hij tijdens het rijden, en moet hij echt werken, en heeft hij er geen zin in dan gaat hij brommen als een beer....

Bij mijn andere paard heb ik nog niet echt een tic kunnen ontdekken maar die heb ik dan ook pas 5 maanden.