Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Rianne_kiara schreef:maargoed... een eindeloze discussie
Die mooi samen gaat met een ander topic dat ik ben gestart !
Over dat paardenmensen betweters zijn...
hahahah![]()
Rianne_kiara schreef:Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen, ben ik zelf begonnen met mijn paardje toe ze 1,5 was...
Veeeeeel grondwerk gedaan !
He haar vooral gelongeerd zonder lijnen. Dus los in de bak, zodat ze mijn stemhulpen leerde kennen. Ook af en toe eens aan een lijntje, op het halster, zodat ze leerde dat ze rondjes moest lopen.
Kiara is nu 2,5 jaar oud ! Ze snapt alles wat ik bedoel, en is super braaf !
Er zijn zelfs volwassen paarden die minder kunnen en minder begrijpen dan Kiara !
We zijn samen heel goed op elkaar afgestemd.
Nu ben ik bezig met longeren aan dubbele lijnen, omdat ik haar binnenkort ga inrijden...
)
Citaat:Dus als je een beleerd paard koopt?
betekend dat dan dat je helemaal geen band kan opbouwen?
Je zegt het zo mooi,voordat je erop gaat kun je een band opbouwen,maar wat als je al een beleerd paard koopt dan?
En trouwens,
Als het merendeel van de mensen jou manier van doen met je paard niet goedkeurd,gaat er dan geen lampje bij je branden????
Rianne_kiara schreef:zo dank je ! haha
heb er weinig aan toe te voegen !
Kiara geestelijk last krijgen van wat ik doe... hahahah
Sorry maar dat is het vreemdste wat ik ooit gehoord heb !
Met 2,5 kun je wat mij betreft een paard zeker wel longeren ! Erop zitten is te vroeg, dat ben ik met iedereen eens ! maar longeren...
Citaat:Als jij vind dat je goed bezig bent moet je gewoon zo doorgaan, maar je kan verwachten dat er ook mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
waaronder ik, maar iedereen respecteert hier voor zover ik weet elkaars mening. Alleen op zo een groot forum als dit heb je nog al wat verschillende meningen.

Rianne_kiara schreef:Er is zelfs iemand in dit topic, die op advies van de veearts een paardje aan de longe liet leggen.
Kiara is bij de koop ook gekeurd door een veearts. En ook deze veearts keurde het goed dat ze aan een lijntje liep ! En zag hiervan alleen maar de voordelen. Deze man heeft ook gezien wat ik deed met mijn paardje, en heeft mij ook gezegd dat ik hiermee zeker geen overbelasting zou geven !
Sjonniej schreef:Ja maar dat zijn uitzonderingen ponymens. 9 van de 10 paarden hier op bokt, hoeven niet met 2,5 naar de HK.
Verder doe ik zelf liever 2x in de week 5 minuutjes, dan 1x in de week 10 minuten.
Rianne_kiara schreef:Tuurlijk zijn er mensen het niet met mij eens ! Prima..
Ik heb een topic geopend over het longeren van jonge paarden. Daar mogen meningen over gegeven worden, tuurlijk ! Maar ik vind niet dat er beschuldigingen gemaakt moeten worden.
Als je mij wilt beschuldigen, moet je me wel kennen, en mij en mijn paard bezig hebben gezien...

)