Moet ik ook aan een chip ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:08

Trouwens een kennis van mij is dus een paar maanden terug voor het eest gecontroleerd op wedstrijd. Dus ze controleren wel degelijk

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:10

Alane schreef:
Ach ja fraude.... nu pluk ik jou paard uit de weide, laat hem chippen paspoort erbij en probeer jij dan maar eens voor elkaar te krijgen om haren te trekken, voor jij een dwangbevel hebt is paard al over alle bergen...

Met mijn opmering over fraude bedoelde ik meer dat het onzin is om een chip te laten plaatsen omdat dat handig zou zijn voor als je paard gestolen is.
Een dief die zo goed is om een paard geruisloos te stelen, heeft vast ook al wat bedacht voor het onklaar maken van de chip.

Ik vind dat hele registratie gedoe gewoon grote onzin, en als het dan toch verplicht is, dan houdt ik in ieder geval (het lichaam van) mijn paard er verder buiten

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:15

karoliena schreef:
Trouwens een kennis van mij is dus een paar maanden terug voor het eest gecontroleerd op wedstrijd. Dus ze controleren wel degelijk

Sneu voor je kennis.
Zodra ik aan de beurt ben dan gaan ze hun gang maar, ik kan er niet wakker van liggen.
Ik keek net weer voor het eerst op de invisio site, en ik zie dat er inmiddels ook voorbeelden van paarden op staan (met foto's), waarbij het chippen minder goed heeft uitgepakt.
De kans is klein, maar je paard zou maar net diegene zijn.

roxiie

Re: Moet ik ook aan een chip ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:16

Ik heb het zelf ook niet zo op chippen, heb mn beesie dan ook niet gechipt. Ik zelf denk dat er achter deze registratie nog een ander iets zit --> Paarden belasting, ( over een tijdje dan)

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:17

Ik zou het wel doen als een keer ontsnapt of gestolen wordt kun je haar vinden.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:18

mijn verzorgpony heeft een chip gekregen omdat het verplicht werdt en later was eht ineens niet meer verplicht maarja het is wel handig.
ps ik ozu het gewoon doen eigenlijk

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:22

Jamaar als er paardenbeslating komt dan kan je wel zeggen van die mij is niet geristeerd dus ze kunnen me nooit een rekening sturen. Als je een keer om wat voro reden dan ook de weg op moet en je word gecontroleerd dan heb je dus wel een probleem.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:33

Bij alles wat je met je paard doet heb je kans dat er wat gebeurd....
Er gebeuren meer ongelukken op stal, de weide, onweer, operaties, weide etc dan door het chippen.
Tuurlijk is het rot en ontzettend vervelend dat het net jou paard zal zijn...
maar vind je het aan de andere kant niet opmerkelijk dat je van de fjorden en friezenhouders nooit wat hoort? en dat terwijl die al bijna 10 jaar chippen?

En dat dan de voorbeeeld foto's alles behalve friezen en fjorden zijn vind ik opmerkelijk....
En wat is er nu niet makkelijk dan de schuld bij iemand anders neer te leggen?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:37

paardenbelasting zouden ze ook kunnen heffen zonder dat je een paard op naam hebt staan....
aan de hand van het aantal paardenboxen/hoeveelheid grond etc....

Los daarvan zouden er meerdere wetten en regelingen omgegoid moeten worden en betaald eigenlijk iedere auto bezitter paardenbelasting... de huidige wegenbelasting/motorijtuigen belasting is de vroegere paardenbelasting
En is er een wet die verbied om belasting te heffen over dieren anders dan honden...

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:04

effe een andere vraag, wat is dan uberhaupt het bewijs dat je paard van jou is? als de stamboekpapieren en het paspoort + chip dat bijelkaar niet zijn, wat dan wel?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:22

ja... dat vroeg ik me eigenlijk ook wel af cissy ...
mijn pony staat (helemaal, pony zelf én de chip) op mijn naam ingeschreven. niemand anders heeft zijn naam op het paspoort staan (ja... de fokker, maar die staat er alleen op als fokker...)
volgens mij is dit voldoende bewijs dat mijn pony van mij is....

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:32

Als je achterin je paspoort leest daar staat duidelijk in dat het paspoort geen juridisch bewijs is van eigendom... zou ook een beetje onlogisch zijn immers als je buurman je pony vevoerd heeft hij het paspoort nodig...

Wat is dan wel een juridisch bewijs van eigendom: bankafschriften icm koopcontract/bewijs van aanschaf...
Als jij kunt aan tonen dat jij in het meerendeel voorziet in het onderhoud van je paard dmv bijv. bankafschriften (waar betalingen opstaan voor voer, smid, DA pensionstal) of kwitanties.