Zelf doe ik het niet, want ik heb niemand bij de hand die hem dan weer weghaald, maar het zou wel handig zijn
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar toen we nog wel lenig waren stapte ik ook al met opstapje op
ook wel iets beter voor de paarden rug
, maar blijkbaar zijn er dus meer
, ik stap sinds een paar maanden op mijn paard via een stoel , voormij makkelijker, voor het paard prettiger. 

Rauka schreef:zonder zadel gebruik ik een opstapje, kan er ook zonder opspringen maar wil het toch zoveel mogelijk voorkomen.
met zadel heb ik geoefend om met 2 handen aan de voorboom lenig en licht op te stappen. dat lukt best goed!
ze is niet zo groot, 1.30
hier een filmpje van het opstappen;
ik rij hier met halster, en die dag ging het rijden niet goed. daar aub geen commentaar op
filmpje opstappen

sandr0 schreef:Rauka schreef:zonder zadel gebruik ik een opstapje, kan er ook zonder opspringen maar wil het toch zoveel mogelijk voorkomen.
met zadel heb ik geoefend om met 2 handen aan de voorboom lenig en licht op te stappen. dat lukt best goed!
ik rij hier met halster, en die dag ging het rijden niet goed. daar aub geen commentaar op
filmpje opstappen
hoi het lijkt of je pony niet helemaal zuiver loopt voor ( op het filmpje).
), vandaar dat ik er ook niet intensief mee bezig ben.ik denk dat het daarom lijkt dat ze onregelmatig loopt, maar dat is hoogstwaarschijnlijk een gangenmoes. (heb em nog een keer bekeken en zie geen onregelmatigheid...)Rauka schreef:zonder zadel gebruik ik een opstapje, kan er ook zonder opspringen maar wil het toch zoveel mogelijk voorkomen.
filmpje opstappen
Het zal een moment opname zijn want het is ook een kort filmpje.
), vandaar dat ik er ook niet intensief mee bezig ben.ik denk dat het daarom lijkt dat ze onregelmatig loopt, maar dat is hoogstwaarschijnlijk een gangenmoes. (heb em nog een keer bekeken en zie geen onregelmatigheid...)
.. mjah ik denk niet dat et veel uitmaakt..