Een Goede Buiten Rijbroek, wat verlangen jullie daar van?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:41

Sugarmiss schreef:
Voor de koude winterdagen doe ik gewoon een thermobroek over mijn broek aan, of ik draag er een dikke legging onder.
(of ik rij niet)

De link van Kreamer zelf
http://www.kraemer-pferdesport.de/

Ik had um gevonden, maar bedankt...Overigens, ik ben in het bezit van meer been dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Hij had één modelletje met een lengtemaat. Ik zal wel eens bellen, want ik zou er dolgraag ééntje willen uitproberen, maarals dat ding ook (net als HH) boven mijn enkels ophoudt........

Citaat:
Toch maar aan de neopreenchaps!! Hebbe, hebbe!!

Ook een beetje glad, maar je kont is nog wel stroef.

Citaat:
Stud One............ Blue Balance hier op Bokt heeft er wel eentje meegenomen.

Blue Balance en ik hebben dit topic bedacht. Ik zag net dat ook Bianca ideeën heeft over broeken. BB en ik wilden weten of we het wiel opnieuw moeten uitvinden of dat het perfecte wiel er al is. Ik ben dol op jeans, maar ik kan me voorstellen dat er andere wensen zijn. Dus daarom is het handig als we zoveel mogelijk feedback van de gebruikers krijgen. Het is een beetje nutteloos als je iets gaat inkopen, dan wel laat maken en niemand wil het hebben......

BlueBalance

Re: Een Goede Buiten Rijbroek, wat verlangen jullie daar van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:01

Buitenzinnig schreef:
Ik vind het onderstaande dus een hele gave broek..kost een paar centen en hij bestaat al. Of hij ook lekker zit weet ik niet

AfbeeldingAfbeelding

Diezelfde mensen verkopen ook het volgende modelletje

AfbeeldingAfbeelding

Er is mij verteld dat geern enkele vrouw een broek met van die puilzakken op haar dijen wil hebben.....

Ik draag zelf het volgende, maar die zijn voor mij eugenlijk te kort. Dus in de winter altijd met chaps, vanwege de blote enkels. Niet charmant ook

Afbeelding

En katoen moet ook niet nat worden

Afbeelding Zou dit wat zijn?????

Afbeelding Van deze broekjes word ik zeer blij...ze hebben nog meer kleurtjes ook. Voor zover ik weet in Nederland niet erg algemeen te koop en helaas ook weer van katoen....

HIER staat de rest van de HAC TAC rijbroeken.....

Hmm ik zie dat ze Beta member zijn. Laat ik nou toevallig in februari naar de vakbeurs Beta gaan in Engeland! Ik zal mijn ogen en oren goed de kost geven.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:10

Die studonebroek heb ik helaas niet zelf uit kunnen proberen omdat ie te groot is. Dat is op voorhand vragen om problemen natuurlijk. Het is een maat M en die is voor de liefhebber te koop. Het is een zwarte met bordeauxrode inzet (een testverslag is overigens wel verplicht ).

BlueBalance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:13

Verder zie ik de wens ademend en waterdicht voorbij komen. Dat is een bijna een onmogelijke combinatie (als het ook nog eens om elastisch materiaal gaat, wat je bij rijbroeken toch wel een beetje nodig hebt). Je ziet het wel bij winterjassen, maar die zijn nooit elastisch.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 10:14

Jullie hadden nog een fotootje van me tegoed. Als het warmer weer is, dan draag ik mijn telefoontoestel niet in een jaszak, want dan heb ik geen jas aan. Ik heb een telefoonhoudertje voor om mijn arm. Dat ding kan ook aan een broeksriem, of door de lusjes van je broek worden vastgemaakt.

Afbeelding

Geen denderende foto, maar je begrijpt nu wat ik bedoel.

Oh, Blue Balance. Ik ga wat Hi Tech stofje betreft, liever de warmteregulerende/ademende richting op, dan de waterdichte....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:18

Buitenzinnig schreef:
Oh, Blue Balance. Ik ga wat Hi Tech stofje betreft, liever de warmteregulerende/ademende richting op, dan de waterdichte....

Vind ik ook het belangrijkst, voor waterdicht zijn er dan genoeg andere dingen te koop die je er nog overheen kan doen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:20

BlueBalance schreef:
Die studonebroek heb ik helaas niet zelf uit kunnen proberen omdat ie te groot is. Dat is op voorhand vragen om problemen natuurlijk. Het is een maat M en die is voor de liefhebber te koop. Het is een zwarte met bordeauxrode inzet (een testverslag is overigens wel verplicht ).

en M komt overeen met maat??? ik wil op zich best testen

ik heb nu een carrousell pamperboek (die gemixte stof) bevalt goed mar is wel vrij snel koud
heb ook een katoenen en die bevalt ook goed, heb enige wat ik bij beide mis is een zakje voor mijn telefoon
ik rij ook met jeans heb ik ook weinig moeite mee alleen bij meer dan 2 uur dan gaat het schuren bij de knieen en knieholtes dus helaas...
ribbroeken zijn ook prettig op korte ritten maar zelfde als bij de jeans niet te lang dragen...
die jodphur broeken van hkm heb ik ook geprobeerd ik vind ze practig maar helaas gaan ze draaien om het onderbeen...

en wbt leren zitvlak, nee liever niet dan rij ik me open

BlueBalance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:36

Euuh maatje M zal 38/40 zijn denk ik?
Testen betekent wel gewoon kopen hoor! Ik heb ook gewoon betaald voor die broek. En ik ga ze sowieso niet importeren want hij heeft geen prijzen voor de groothandel. Dus als iemand er iets mee wil doen dan moet het een winkel zijn.

Ik heb trouwens de fabrikant van de pull on's gesproken op de beurs en gisteren nog iemand die ze misschien wel weer wil laten maken. Ik vind ze persoonlijk nog steeds foeilelijk, maar ze schijnen heel erg fijn te zijn.

Van draaiende pijpen bij jodphurbroeken heb ik nog geen last gehad (ik heb een pikeur cleopatra en ook eentje van HKM)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:41

Over telefoontasjes gesproken. Ik heb deze ooit eens op Ebay gescoord. Een zalig ding, kan ook nog een kleine portemonnee in.

Afbeelding

Die tasjes zoals BZ ze laat zien heb je ook in hele leuke westernuitvoeringen, maar ik vind dat er teveel bovenkant uitsteekt. Met een beetje raar wurmen kan de telefoon er volgens mij uitvallen.
Verder vertrouw ik die clips nooit zo waar je hem mee ergens aan vast haakt.

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:55

Ik heb altijd een probleem met rijbroeken vinden. Ze zitten namelijk altijd te strak rond mijn bovenbenen. Voor de rest heb ik weinig eisen, ben al zo blij als ie goed past. Ik heb nu wel een fijne bandplooibroek, maar die zitten vrij hoog en strak en je kan er zo een paar maten bij optellen. Ook niet echt super voor je zelfvertrouwen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:48

Gaaf tasje SM!!! Ik heb ook zulke neopreen tasjes van fixaphone, maar die zijn 2x zo duur....deze is wat minder "mooi" en alleen in zwart maar de helft goedkoper. Dus op zich niet nutteloos.

BB, ik vind die Pull On ook foeilelijk, maar het viel me op hoe de mensen zich daar als aasgieren op stortten als ze weer eens ergens lagen.....

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:04

BlueBalance schreef:
Euuh maatje M zal 38/40 zijn denk ik?
Testen betekent wel gewoon kopen hoor! Ik heb ook gewoon betaald voor die broek. En ik ga ze sowieso niet importeren want hij heeft geen prijzen voor de groothandel. Dus als iemand er iets mee wil doen dan moet het een winkel zijn.

dat kopen snap ik;)
maar helaas te klein voor mijn brede en redelijk vette achterwerk

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:41

Is wel mijn maat , 38 / 40 , en ik wil nog wat HAF pads ook natuurlijk dus wil hem wel hebben om eens te kijken wat het is

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:16

Ik zou graag een broek willen die aan de voorkant van de dijbenen water/winddicht is.... Echt, dat lijkt me geweldig! Kan ie aan de achterkant gewoon lekker ademen!

Ik zou graag een broek willen die veeeeeeel elastiek heeft voor dikke boven benen, normale taille heeft (geen heup), onderkant lang genoeg voor op schoenen en in de zomer cool en de winter warm is. (hoeft niet dezelfde te zijn hoor) Ik wil tot ongeveer 100,- uitgeven

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:40

Bedenk mij net dat ik eigenlijk een hele hoge broek wil, moet dus echt ergens in mijn middel komen zodat ook mijn onderrug goed warm gehouden wordt. Dat geeft dan meteen ook nog eens lekker steun aan de onderrug.

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:46

e ik dan weer absoluut niet, vind het vreselijk als er iets om mijn middel zit :d zie de perfecte broek is er niet

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:52

Hihihi, zo veel mensen zo veel wensen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:55

Ik rijd het aller, aller, allersliefste is een Pikeur Jeanett. Hoge tailleband, mooie bandplooi. Ik heb er eentje en die is echt om van te kwijlen! 't is megaduur, maar je krijgt er zoveel voor terug! En ik ben er zuinig mee dus hij gaat ook wel lang mee lijkt me zo.

Ik ben sowieso gek op bandplooien omdat ik het toch wel fijn vind als het wat losser zit. Ik heb nog een eurostar bandplooi en dat is ook een hele fijne!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 22:18

Inderdaad...zoveel mensen zoveel wensen.

Je hebt ook broeken die van voren wat lager zijn dan van achteren. Dan heeft Tanja de warme rug en Susan dr heupmodelletje

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:29

Hmmmjah maar ik moet de vetrollen aan de voorkant ook ergens in kunnen proppen

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:19

Mijn ontwerp is achter hoger en voor lager

Ja die zwembandjes laat je dan maar in een shirtje flubberen hoor , dat je in je broek duwt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:01

Neeheejjj, dan wordt ik top zwaar aan de voorkant dat moet echt in bedwang gehouden worden door een stevige broek (jullie hebben geen échte rollen merk ik al )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 08:05

Bianca??? Dit is hèt moment om er een elegant, doch fraai "vetrolverhullend" T-shirt bij te ontwerpen...ademend, waterdicht, elastisch, voorzien van grote zakken, toch strak afkledend.... oh ja de kleur

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 08:16

Ik heb een Cavallo (geen idee welk type), niet te hoog in ieder geval want dat vind ik niet lekker zitten. Ben super tevreden over de broek. Ik vind het belangrijk dat mijn broek snel droog is, dat je niet nog 2 uur in een zeiknatte broek zit als je onverwacht in een buitje terecht komt. Minpuntje van de broek is dat de zakken met drukknopen sluiten, had liever een rits gehad, dan valt je telefoon oid er tenminste echt niet uit. Wat echt ideaal zou zijn (ik las het hier al ergens) als het stuk op je bovenbeen wind en waterdicht zou zijn. Mijn bovenbenen worden vaak ijs en ijs koud als ik s winters buitenrij.

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 10:35

Ir111 schreef:
Wat echt ideaal zou zijn (ik las het hier al ergens) als het stuk op je bovenbeen wind en waterdicht zou zijn. Mijn bovenbenen worden vaak ijs en ijs koud als ik s winters buitenrij.

Mag ik je dan de full chaps van KITT aanbevelen??? Ze zijn niet duur, lekker warm, elastisch en waterdicht (neopreen) Dat waterdichte heb ik nog niet kunnen testen - als het zulk rotweer is, rij ik gewoon niet - maar dat warme en elastische is echt heerlijk. Je vergeet dat je ze aan hebt Prijs valt ook erg mee. Kijk maar op www.bluebalance.nl voor de lijst met ruitersportzaken die ze verkopen.