Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar het is het meest verstandig, hoe moeilijk ook, om daar nog even mee te wachten. Whisperke schreef:Inprincipe wil ik ook wachten en netjes sparen. Maar dit paard verzorg ik nu 2 jaar heb der ook een speciale band mee gekregen. Maar ja als ze verkocht wordt wil ik haar natuurlijk over kopen!! Het is een paard wat helemaal aan mijn wensen vol doet!!

Astridd schreef:Ik zou het niet doen als ik jou was. Als je dalijk 18 ben moet je je verzekering, en je studie, begravenis verzekering enzz. ook allemaal zelf gaan betalen.
sjietaah schreef:Astridd schreef:Ik zou het niet doen als ik jou was. Als je dalijk 18 ben moet je je verzekering, en je studie, begravenis verzekering enzz. ook allemaal zelf gaan betalen.
Waarom ben ik dan bijna 20 en moet ik dit niet..
Mijn ouders betalen nog steeds alles voor me..
Waar ik ze ook heel erg dankbaar voor ben.
Maar dat MOET je dus niet..Als je ouders dat blijven doen kan dat ook.. Alleen heeft niet iedereen zulke ouders die alles blijven betalen..

Cassidy schreef:Bij je berekeningen nooit uitgaan van de goedkope stal waar je nu staat: als je ruzie krijgt er ergens anders heen moet klopt je hele berekening niet meer.
Reken met stalling, ziektekostenverzekering (zeker doen, operatie in een kliniek kost een vermogen), smid, DA, vervanging van spullen, en lessen op een 500 a 600 Euro per maand. Heb je de ene maand over, dan leg je dat opzij.
Heb je dat bedrag niet, niet aan beginnen.
Whisperke schreef:Wie weet winnen we wel een miljoen tegen de zomer. je kunt niet in de toekomst kijken!!

irish_lady schreef:Cassidy schreef:Bij je berekeningen nooit uitgaan van de goedkope stal waar je nu staat: als je ruzie krijgt er ergens anders heen moet klopt je hele berekening niet meer.
Reken met stalling, ziektekostenverzekering (zeker doen, operatie in een kliniek kost een vermogen), smid, DA, vervanging van spullen, en lessen op een 500 a 600 Euro per maand. Heb je de ene maand over, dan leg je dat opzij.
godsiemijne, heb je dan gouden voerbakken?
Ik heb 2 paarden en ben rond de 300 euro in de maand voor beiden kwijt.
) en kreeg niks terug. Het nadeel met zo'n verzekering is dat je vaak nog aan bepaalde klinieken vast zit, waardoor je bv misschien wel een trailer moet huren en iemand benzine geld moet geven om daar naar toe te gaan. Dus dan is een potje onvoorzien wel makkelijk.
).
irish_lady schreef:Cassidy schreef:Bij je berekeningen nooit uitgaan van de goedkope stal waar je nu staat: als je ruzie krijgt er ergens anders heen moet klopt je hele berekening niet meer.
godsiemijne, heb je dan gouden voerbakken?
Ik heb 2 paarden en ben rond de 300 euro in de maand voor beiden kwijt.