Neonlight schreef:Waarom denkt iedereen meteen dat als er een paard naar Italie gaat dat het voor de slacht is?Er gaan ook wekelijks vele transporten naar Italie die geen slachtpaarden zijn. Paarden in Italie zijn erg duur en paarden uit Nederland erg gewild, en dus niet alleen voor de slacht. Een paard van 1600 euro, daar lijden ze echt verlies op als ze die zouden slachten. Geloof me, ik ken de handelaren die paarden op transport richting salami zetten, maar ik ken ook de handelaren die gewone transporten naar Italie doen, en ik ken ook de prijzen.
Zie mijn bericht hierboven
en bedenk ook dat ze dit paard wegdoen omdat hij artrose heeft..... (arm beest)
Er gaan ook wekelijks vele transporten naar Italie die geen slachtpaarden zijn. Paarden in Italie zijn erg duur en paarden uit Nederland erg gewild, en dus niet alleen voor de slacht. Een paard van 1600 euro, daar lijden ze echt verlies op als ze die zouden slachten. Geloof me, ik ken de handelaren die paarden op transport richting salami zetten, maar ik ken ook de handelaren die gewone transporten naar Italie doen, en ik ken ook de prijzen.