Wat voor paard kopen? (klein type)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Romana_

Re: Wat voor paard kopen? (klein type)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:20

ik zou er dan 1 nemen van 158 tot 161.. Dat is dan toch net een mooi maatje vind ik

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:22

oohja marktplaats, staan soms ook hele leuke paarden tussen, ook kleintjes, die echt heel leuk zijn ( en nee geen net niet paarden ) gewoon goed in de gaten houden, en anders op sporthorses, kan je meteen stokmaat invullen.. Er zijn echt veel genoeg paarden die rond de 160 zitten met een ponyachtig uiterlijk, gewoon goed zoeken!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:25

staat trouwens ook een supermooie schimmel bij jordan stables( via sporthorses gevonden, ook een kleintje maar supergaaf..) zal overigens wle duur zijn denk ik, maar ken je budget niet

ik zou gewoon zelf even kijken bij sporthorses en 158-162 aanklikken

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:27

Als reactie op de vraag naar handelsstallen.
Vlakbij Groningen is een erg grote handelsstal (leuk eind reizen) met erg veel paarden. Best een eerlijke man, maar wel een handelaar
In prinsenbeek is natuurlijk www.bmstables.nl Erg leuke stal, met vriendelijke en eerlijke eigenaar, misschien staat daar iets voor je bij. Sipko Sipkens heeft paarden van goedkoop tot heel erg duur (Gribaldi, Ferro), Bmstables heeft ze volgens mij iets goedkoper maar ook best leuke aftamming.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:35

Tja, je zult er wel geen een helemaal uit Portugal willen halen, maar Lusitanos zijn echt leuk en super comfortabel. Kijk eens op mijn site (zie onderschrift).

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:49

De eigenaresse van BM-stables zit hier op Bokt. Natasja is haar gebruikersnaam, maar ik weet niet of ik dit correct gespelt heb.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:51

Ik vind zelf andalusiers hele mooie paarden. Ze lopen heel sierlijk, niet zo lomp als sommige van die hele grote paarden. Misschien is het toch iets om over na te denken...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:53

porscherider schreef:
De eigenaresse van BM-stables zit hier op Bokt. Natasja is haar gebruikersnaam, maar ik weet niet of ik dit correct gespelt heb.

Niet helemaal Het is Natasha

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:21

Wat dacht je van een mérens?????

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd wat je hiervan vindt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:36

Coby schreef:
porscherider schreef:

Niet helemaal Het is Natasha

Ik wist dat 't niet helemaal goed was. Thanks!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:31

Ik heb op BM stables .nl gekeken,, Staan mooie beestjes tussen
er staat bij die merens ruin geen stokmaat, hoe groot worden die? zijn dat geen pony's? Ze worden toch niet groter dan 1.50 ?

@ Lusitana ,, is erg ver jah
er staat trouwens wel een mooie hengst op je site , volgens mij was het een 3,5 jarige schimmel, mooi hoog op de benen

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:37

is een arabier niet wat voor je? Enorm veelzijdig en het is officieel een paardenras.. en je kunt ze in schoft hoogtes van 1.45 tot 1.63 (ongeveer) krijgen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:15

ja ik ben helemaal weg van arabjes,, heb nu een bijna volbloedje ( rond de 90 % arabisch ) Maar van rond de 1.60 zijn niet makkelijk te vinden.. want óf ze zijn niet beleerd en ik moet wel een paardje hebben wat zadelmak is, of ze zijn wel beleerd en dan lopen ze al hoog zodat ze onbetaalbaar zijn ik vind arabieren wel heel mooi, die houden inderdaad dat mooie PONY uiterlijk

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:16

ik zie een mooi arabisch ruintje op sporthorses staan, maar die is al ouder dan 15 jr ... das te oud

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:51

Deze merens van de foto is niet te koop, dat is de mijne. Die van mij is/wordt zo rond de 1.48, maar je hebt hele grote merens meries/ruinen erbij die tegenwoordig ook naar de 1.55-1.60 gaan. Ze oen ook veel groter door hun bouw.
Kijk maar even op de site van www.euromerens.info of bel ze even, vinden ze helemaal geen probleem. Als ze niet op hun site staan moet je ze gewoon even bellen.
Je kunt ook het merensstamboek even opzoeken. Dat is www.merensstamboek.nl
Het zijn hele mooie en leergierige, voorwaartse paardjes.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:56

mijn ruin is een zeer compact *damespaardje * hij meet ongveer 167 hij oogt echter als 160
Behalve op de moment dat hij zich echt toont
zie mijn profiel voor foto's

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:02

met 163 staat een paard echt niet zo verkeerd hoor.

ik en zelf 167 en heb een paard van 167. (zie de schimmel in m'n profiel)

ik had in eerste instantie ook liever en pony gekocht. maar ben met m'n fjord al tegen de beperkingen van een pony aangelopen als je ouder bent dan 18.
dresuur starten gaat wel. maar springen en cross kun je vergeten.

als je voor een pony gaat zou ik een grote E nemen. dan kun je toch gewoon wedstrijden starten zonder al te veel problemen met afstanden met springen enz.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:08

lotttttttt schreef:
ja ik ben helemaal weg van arabjes,, heb nu een bijna volbloedje ( rond de 90 % arabisch ) Maar van rond de 1.60 zijn niet makkelijk te vinden.. want óf ze zijn niet beleerd en ik moet wel een paardje hebben wat zadelmak is, of ze zijn wel beleerd en dan lopen ze al hoog zodat ze onbetaalbaar zijn ik vind arabieren wel heel mooi, die houden inderdaad dat mooie PONY uiterlijk

Er zijn zat 'grotere'arabieren hoor, ga eens vragen/kijken op het Arabisch Volbloed Forum. Een vriendin van me heeft er ook nog 1 tekoop staan, dat wordt een grote maat, goeie afstamming, en is supernetjes opgevoed, en is een type voor de sport! alleen.... hij is nog maar 2 jaar dus dat wordt het waarschijnlijk ook niet voor je.

Ga eens informatie vragen bij www.arabianfantasie.nl deze mensen hebben heel veel ervaring in deze wereld, en bemiddelen ook voor een verkoop, ze zoeken het ideale paard voor jou.

Succes!! groetjes Kim

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:34

Trouwens, als ik je een tip mag geven, je kan beter zoeken naar een pony met paarden uitstraling dan andersom...

De plaatjes van paarden die je nu gegeven hebt hebben allemaal geen pony uiterlijk maar zijn gewoon klein uitgevallen paarden.

Pony uiterlijk wordt op wedstrijden toch niet gewaardeerd, als je echt iets wilt bereiken zou ik zeggen zoek een paardgefokte E (KWPN) ofzo, een groot paard staat niet als je zelf klein bent. Als je wil gaan springen zou ik wel gewoon een normaal paard kopen, anders kom je nooit echt goed mee. Bij t springen telt de combi ook nooit zo.

Hier op t forum zat ook een meisje die na haar verdienstelijke pony carriere haar paarden carriere start met een paard ogende pony. Meisje is zelf ook niet al te groot, maar met die pony is het een prachtige combinatie, en je zou ook helemaal niet zeggen dat die zo klein is als je haar erop ziet, het lijkt gewoon een paard
Die combinatie is gewoon prachtig, maar helaas zie ik ook veel combi's met ruiters die gewoon teklein zijn voor hun paard, echt geen gezicht. Behalve dat kan je ook nooit je hulpen echt goed geven dan.

Overigens, arabieren zijn toch helemaal geen ponys Qua maat misschien, maar voor de rest zijn het volgens mij gewoon paarden.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:49

Ja arabier is een paardenras , maar 1.45 is voor t knhs toch echt een pony hoor, Je mag met het ''paarden ras'' arabier die 1.45 is toch écht bij de pony's rijden

@ Toydoll : welke plaatjes,, die links die ik gaf? http://www.jordan-stables.com/jsbv-db01 ... anovdr.jpg

http://www.jordan-stables.com/jsbv-db01 ... novhfd.jpg

http://www.jordan-stables.com/jsbv-db01 ... ovstgr.jpg
Vind ik toch wel een beetje pony-achtig (meer plaatjes heb ik volgens mij niet gegeven )

Ik ben juist opzoek naar een paard met pony uiterlijk als het dan toch al een pony zou worden word het er ook gewoon eentje met pony uiterlijk

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:50

oh de links lopen niet helemaal goed door, ze staan op pagina 2

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:57

Ik ben zelf een fan van niet al te grote paarden. Ik ben bij een grote maat e-pony (156,5) uitgekomen. Gaat prima al ben ik zelf 1.74. Ze is paard gefokt (KWPN) en heeft mooie ruime gangen, ze doet absoluut niet onder voor de grote knoeperds op stal! Ze is redelijk stevig maar toont wel erg sportief en heeft ook een pony-achtig hoofdje. Maarja, tegen zoiets moet je maar net aanlopen...

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:02

Toydoll schreef:
Trouwens, als ik je een tip mag geven, je kan beter zoeken naar een pony met paarden uitstraling dan andersom...

Pony uiterlijk wordt op wedstrijden toch niet gewaardeerd, als je echt iets wilt bereiken zou ik zeggen zoek een paardgefokte E (KWPN) ofzo, een groot paard staat niet als je zelf klein bent. Als je wil gaan springen zou ik wel gewoon een normaal paard kopen, anders kom je nooit echt goed mee. Bij t springen telt de combi ook nooit zo.

Ben het hier helemaal mee eens! T gedeelte over het springen wat minder. Ik heb zelf ook een paardgefokte E-pony waarmee ik tussen de paarden start en merk zelfs dat ik met het springen in het voordeel ben omdat de mijne toch korter kan draaien dan al die grote paarden! Mensen geloven me nooit als ik zeg dat het een pony is omdat ze gewoon als een paard toont

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:05

waarom zou ik dan niet gewoon een grote E pony kopen, kan ook kort draaien en heeft het uiterlijk wat ik mooi vind

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:00

zeg toch al de hele tijd dat je da moet doen