Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
OemmiejO schreef:Ik denk dat de meeste mensen die zeggen dat het "zielig" enzo is het nooit hebben meegemaakt.
Iedereen roept maar wat raak. Omdat ze in een boekje zo mooi zeggen dat paarden kuddedieren zijn (wat ook zo is), vind iedereen meteen dat je paardje niet alleen kan staan.
Mijn paard staat ook alleen en is (naar mijn idee) dolgelukkig.

)dobbel schreef:Ja zulke andwoorden krijg je nou eenmaal omdat het zo is, een paard hoort niet alleen punt.
Citaat:tsja, honden leven ook in roedels...niet iedereen heeft 2 honden...
nance1 schreef:Ik heb al eerder geschreven dat alles went, maar je ziet zelf dat als er een vriendje bij komt dat ze veel vrolijker zijn. Dus het gemis blijft toch, alleen laten ze het niet zo meer merken.

...
binky schreef:Hahahaha,lachen zulke topics!
En vooral de manier hoe mensen reageren.....................
Ook ik heb een pony alleen staan achter het huis al jaren!
Ze mocht eens bij iemand zijn paard op hun land staan,leuk dacht ik een maatje maar mijn pony vloog door alle stroomdraden achter mij aan mee naar huis. Die heeft helemaal geen zin in andere paarden!
Nu heb ik twee shetjes te logeren maar genieten doet mijn pony er echt niet van,en voorgaande jaren was ze blij als ze weer weg waren dat kon ik aan alles merken. Een pony/paard alleen zielig? Ik denk dat dat helemaal ligt aan het karakter van het dier.Nee mijn pony heeft liever afentoe een kip in de stal lopen dan een andere pony. En nee ik voel me hierdoor geen dierenbeul!
kan ik niet begrijpen dat mensen paarden alleen durven te zetten. Het zijn erg sociale dieren, en dat kuddegedrag zit er nog steeds in!