Hoeveel uur rijden jullie ongeveer per week?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Re: Hoeveel uur rijden jullie ongeveer per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:03

UHmz...per paard? das verschillend...

5 jarige merrie loopt id sport, wordt 5 dagen id week gereden icl. buitenrit, dressuur, les, springen en wedstrijd. heeft daarnaast een dag rust (loopt bijna iedere dag op de wei) en wordt een keer gelongeerd.
(alleen in de les loopt ze van 1 uur tot 1.5u en voor de rest max. 30 minuten)

17 jarige merrie loopt id sport, wordt ook ongeveer 5 keer id week gereden, loopt verder iedere dag id molen, en daar zit ik ook ongeveer een half uur op. op de iets warmere dagen loopt ze meestal 45 minuten.

5 jarige hengst, kent nog niks loopt momenteel 2 dagen id week een half uurtje en dat gaat binnekort naar 3 keer id week verder loopt hij buiten. (maar hier heb ik nog maar 3 keer opgezeten en hiervoor deed hij niks)

4 jarige hengst, nog niet zadelmak zit ik eens id week op en dan max een half uur misschien wel 20 minuten? ik weet het niet echt haha

dus in totaal?: ongeveer 8 tot 10 uurtjes, de wedstrijden wat langer...en de buitenritten duren ook wat langer als een half uur en het hangt ook van het weer af.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:18

Met Memuska rijd ik 4 à 5 keer per week. Door artrose enkel wandelen, dus meestal stap ik eerst een kwartier naar het bos, dan rijd ik daar een half uur tot een uur, en dan stap ik een kwartier terug. Bij ijzel en sneeuw ga ik alleen maar stappen, een half uurtje à drie kwartier.

Twister rijd ik gemiddeld 3 uur per week, hij wordt ook nog drie uur gereden door zijn eigenaresse. Soms wat langer als ze gaat buitenrijden.

Passim loopt bij mij zo'n 3 uur les per week, met zijn eigenaar gaat hij wandelen. Een keer of 2-3 per week, zo'n 2 uur per keer.

Rainier wordt 6 dagen op 7 een uur gereden, waarvan 1 dag door mij, en 2 dagen dat ik hem halfweg de les overneem (meisje dat hem rijdt mag niet langer owv probleem met knie).

Margriet en Tarzan, dat varieert enorm. Maximum drie keer per week een uurtje of twee, onder zadel of in het tuig.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:20

mm op dit moment erg weinig, misschien 3 uurtjes per week dat ik rij? ( en dat met 4 eigen paarden )

op dinsdag avond
les met de Tinker

op zaterdag
zelf rijden met de Tinker, wel rijlessen geven met de pony ( 3 stuks),maar dan zit ik er zelf niet op . En ben bezig met het ijrijden van mijn Welsh A, maar wederom, ik doe alles behalve erop zitten

op zondag
les met de Tinker, rijlessen geven met de pony ( 3 stuks) en bezig met het inrijden van de Welsh A

that's it.
maar vanaf half februari als mijn stage voorbij is verwacht ik 6 uur tot 8 uur per week te gaan rijden

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:08

elke dag een paard (ongeveer een uur) en vaak 2 per dag

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:15

Uhm... Hooguit 1x in de week

vola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:26

heeii..
ik rijdt 2 paarden..
eentje van 8 jaar.. en eentje van 3 jaar..
Hiervoor heb ik Schema's omdat ik ook met school zit enzo..

voor de 8jarige..;;
maandags clubles van 1 uurtje..((als de eigenaresse zelf rijd dan rijd ik de 3 jarige))
dinsdags 3kwartier tot een klein uurtje rijden..
woensdags hebben ze een rust dag of eigenaresse longeerd hem..
donderdag een uur rijden..
vrijdag rustdag..
zaterdag priveles of buitenrit ((tijdsduur ligt aan het weer,, maar vaak duurt de rit 3 a 4 uur maar als het vriest rijd ik gewoon thuis in de bak))
zondags heeft ie nou nog een rust dag..maar volgend seizoen gaat ie mee op wedstrijd..

voor de 3 jarige..;;
maandag vaak rustdag of de 8jarige moet kreupel zijn of eigenaresse moet zelf rijden..
dinsdag half uur tot 3 kwartier rijden..
woensdag rustdag of eigenaresse longeerd haar..
donderdag 3 kwartier tot een uurtje rijden..
vrijdags rustdag..
zaterdag het bos is..of thuis priveles (( als ik het bos in ga dan meestal 1 a 2 uurtjes met mooi weer anders niet..!!))
zondags heeft ze nu nog rustdag..volgend seizoen wedstrijden met haar..

ik rijd ze dus allebei ongeveer 5 uurtjes..
En voor de 3 jarige rijd ik soms maar een half uur a 20 min. ook omdat ze nu draagt en nog zo jong is.. en ik stap en draaf dan maar een beetje en veel basiswerk zoals manege figuren en overgangen..
en de 8 jarige die wordt op het moment veel bijgezet gelongeerd omdat die de laatste tijd veel kreupel staat..

maar ik vind 8 uur ook erg veel voor een jong paardje..!!
maar goed.;; ieder zo zijn manier hea..

groetjes