kapot gebeten winterdeken wie betaald

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: kapot gebeten winterdeken wie betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 00:46

Ik ben het met Billy eens.

Maar voor de onderlinge sfeer op stal had ik het iig geprobeerd, als ik het goed begrepen heb (heb ooit weleens wat anders gehad met de paarden) moet je het wel gezien hebben of iemand anders om te bewijzen dat het echt door dat paard gedaan is.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 06:43

Ik denk dat je er zelf verantwoordelijk voor bent, omdat je weet dat zoiets kan gebeuren.

xxx

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:14

Persoonlijk zou ik ook echt mijn verzekering niet gaan bellen voor zoiets, ik vind het echt muggezifterij. Overigens heb ik pas gevraagd (omdat er een pony bij mijn paard werd gezet) wie er (juridisch) verantwoordelijk was voor het geval die pony mijn paard schopt en hij niet meer geschikt is voor de sport of hij moet geopereerd oid. Dat ben je dus zelf op het moment dat je weet dat ze samen staan. Ik heb er dus ook voor gekozen om mijn paard niet met een ander meer te laten weiden.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:18

Ik ben het ook eens met Billy.
Het is je eigen risico idd dit kan gebeuren als je paard met een ander paard los gaat..
En zoals al eerder gezegd, een scheur laten maken kost vast niet zoveel.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:38

Maar als je een dure waterdichte deken hebt, lees ca E 200 en meer, wordt die er echt niet beter van als die wordt gemaakt. kans op lekken blijft toch aanwezig met naden in een waterdicht vlak. Overigens geldt ook voor schade aan je paard bij het loszetten of weiden bij elkaar dat er moeilijk kan worden gedaan over de medische kosten, het is maar dat je het weet!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:25

goh een WA verz voor mn paard??
Ik geloof dat iedereen een pietsie in de war is met een AVP aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, daar valt je paard ook onder

Als je het slim opgeeft krijg je het gewoon vergoed en op een avp zitten geen premieconsequenties

Mijn deken is vandaag ook kapot gemaakt, die had ik uitgeleend, en nu is hij ook kapot.....
Wedden dat ik het via de verzekering kan doen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:40

Splinter schreef:
goh een WA verz voor mn paard??
Ik geloof dat iedereen een pietsie in de war is met een AVP aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren, daar valt je paard ook onder

Als je het slim opgeeft krijg je het gewoon vergoed en op een avp zitten geen premieconsequenties

Mijn deken is vandaag ook kapot gemaakt, die had ik uitgeleend, en nu is hij ook kapot.....
Wedden dat ik het via de verzekering kan doen

Inderdaad,want een WA verzekering is volgens mij alleen voor je auto Ik zou er ook een AVPtje van maken, je kan het altijd proberen om het bedrag te claimen.

Lisette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:45

Nee hoor wa geldt gewoon voor je familie en huisdieren. Het gaat trouwens hierbij om 2 dekens a 175 Euro per stuk die beiden kapot zijn. Niet niks dus. Ik snap het hele probleem niet als je verzekering dit gewoon vergoedt zonder verdere consequenties waarom dan moeilijk doen. En dit paard staat alleen bij hun paarden in de wei dus die zijn het dan geweest. En een scheur laten maken kost misschien 10 Euro maar je deken van 175 Euro is wel naar de knoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:48

35 euro koste een scheur naaien ,zonder garantie dat je deken weer water dicht is.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:57

WA valt ook je paard onder, heb pasgeleden nog via WA vergoed gekregen dus weet het 100% zeker.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:02

Toevallig is dit pas bij mij op stal ok gebeurd..

Twee paarden die naast elkaar op stal staan, heeft het ene paard de staartflap gepakt van de ander...

De eigenaar van het paard wat dat gedaan heeft, heeft de verzekering gebeld en het wordt gewoon vergoed, als je maar een bonnetje heb van de deken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:34

AVP??? Nog nooit van gehoord en die heb ik ook niet. Wel een WA verzekering. Overigens, waar staat WA ook alweer voor? Wettelijke Aansprakelijkheid, zegt genoeg over de verplichting dacht ik zo!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:50

eeuhh een avp is verplicht voor elke Nederlander!!!!!

een wa kan je apart afsluiten, maar niet iedereen heeft dat, vandaar dat ik over avp begon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:51

Hierin wordt duidelijk gemaakt wat wettelijke aansprakelijkheid inhoudt. Een WA verzekering is dus een verzekering die je voor wettelijke aansprakelijkheid verzekerd, dus de schade die onder hun bepalingen valt voor je dekt.

AVP is ook zo een verzekering maar dan voor particulieren, zoals er ook een is voor bedrijven.

http://www.civiq.nl/emc.asp?pageId=836

Behalve voor schade die u zelf veroorzaakt, kunt u op grond van de wet ook aansprakelijk worden gehouden voor schade die door een andere oorzaak is ontstaan. De schade wordt dan veroorzaakt door personen of goederen die onder uw verantwoordelijkheid vallen.

Even een alinea er uit gelicht, je paard valt onder wettelijke bepalingen onder het woord "Goed" Dan zou je nog kunnen stellen dat de pensionhouder die deze verzekering heeft zijn verzekering kan aanspreken omdat jouw paard onder zijn verantwoordelijkheid valt, dan toch zeker onder jouw verantwoordelijkheid.

We kennen allemaal het voorbeeld van je hond die de postbode aanvalt en zijn broek scheurt, gedekt door je WA, want je hond valt onder jouw verantwoordelijkheid. Evenzo als je een valse hond hebt en hij bijt, is het jouw verantwoordelijkheid dat hij bijt en ben jij aansprakelijk en kun je niet zeggen, risiko van op straat lopen, honden kunnen bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:52

Splinter schreef:
eeuhh een avp is verplicht voor elke Nederlander!!!!!

een wa kan je apart afsluiten, maar niet iedereen heeft dat, vandaar dat ik over avp begon

AVP is niet verplicht, maar het is wel verstandig om je te verzekeren tegen wettelijke aansprakelijkheid, want het kan nl een hele dure grap worden als de rapen gaar zijn.

De aansprakelijkheidsverzekering

Onverwachte gebeurtenissen kunnen verrassend leuk zijn. Maar soms ook heel vervelend.

Bijvoorbeeld als u bij de buren per ongeluk een dure vaas omgooit. Of als u, als fietser of voetganger, een verkeersongeluk veroorzaakt met ernstige afloop. Hoe onbedoeld het allemaal ook is, de financiële gevolgen kunnen dramatisch zijn. Op zo’n moment biedt een goede aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) passende financiële bescherming.
AVP verplicht?

Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) is niet verplicht, maar u kunt eigenlijk niet zonder.
Financiële gevolgen

En omdat de financiële gevolgen van een gebeurtenis waarvoor u verantwoordelijk wordt gesteld, enorm kunnen zijn, is alleen de beste verzekering goed genoeg. De AVP biedt zekerheid wanneer u als particulier aansprakelijk wordt gesteld voor schade die u per ongeluk aan de eigendommen van een ander toebrengt. Ook als een ander door uw toedoen letsel oploopt, en u daarvoor aansprakelijk bent, dekt de AVP de eventuele financiële gevolgen.
Premie en verzekerd bedrag

De verzekeringspremie is afhankelijk van uw gezinssituatie en de hoogte van het verzekerde bedrag. U kunt kiezen uit bedragen van € 500.000, € 1.000.000 en € 1.500.000.
Vragen?

Voor vragen zijn wij bereikbaar op telefoonnummer 0318 - 66 66 66 of via e-mail (avp@bFA-Ede.nl).

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:58

Raar dat ik dat dan altijd zo geleerd heb
Ach de wet verandert zo snel

* slaat haar boek open*

MMM hier staat het toch echt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:58

boek is wel wat ouder
Maar wel raar, enfin we zijn het eens over het feit dat het handig is om te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:00

Splinter schreef:
Raar dat ik dat dan altijd zo geleerd heb
Ach de wet verandert zo snel

* slaat haar boek open*

MMM hier staat het toch echt

Gek, verzekeringen kunnen ze je niet verplichten, alleen een autoverzekering, dus verzekeringen volgens de wegenverkeerswet en misschien je hypotheekverstrekker in de vorm van brandverzekering maar dat geloof ik zelfs niet. En dan die ziekenfondsverzekering

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:04

Ja idd vreemd, over hypotheken weet ik niets, over schades wel,

Maar dit kunnen ze waarsch niet goed controleren, dus is het afgeschaft ofzo? Ik vind het trouwens wel behoorlijk stom, stel je eens voor dat je geen avp hebt en je wordt aansprakelijk gesteld en blijkt dat je niet verzekerd bent......

Hou alsjeblieft op over de nieuwe zorgverzekering Ik ga nooit naar de dokter

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:57

Haha, en k dacht het nog wel te weten ,aangezien ik bij een schade-expertisebedrijf werk Maar ik kom dus altijd die gevallen tegen in de dossiers, onder AVP.. En zeker niet onder wa. Maar misschien is dat gewoon een benaming die ze eraan geven!

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:16

WA is toch een verzekering die ALLES dekt wat een andere verzekering niet dekt? Dus wat overblijft zeg maar na zorgverzekering, autoverzekering etc.

De WA verzekering van mijn vader heeft ook een keer een brommer vergoed waar mijn paard tegen aan was gelopen. De schade die een Paard maakt valt dus wel onder WA.

Aramat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:32

Mijn paard heeft laatst ook een deken gesloopt van een ander paard, de eigenaresse kwam even met een bon van dr nieuwe deken en wilde daar geld voor. Ik vond het de grootste onzin, dat risico loop je nou eenmaal. (Stel dat haar paard die van mij een trap geeft gaat de rekening van de DA nu ook meteen naar haar.) Maar goed, de verzekering heeft het vergoed, alleen jammer van t eigen risico dat we hadden..

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:58

Aramat schreef:
Mijn paard heeft laatst ook een deken gesloopt van een ander paard, de eigenaresse kwam even met een bon van dr nieuwe deken en wilde daar geld voor. Ik vond het de grootste onzin, dat risico loop je nou eenmaal. (Stel dat haar paard die van mij een trap geeft gaat de rekening van de DA nu ook meteen naar haar.) Maar goed, de verzekering heeft het vergoed, alleen jammer van t eigen risico dat we hadden..

Ik denk dat als je een trap krijgt van een paard van een ander het eigenlijk het meest logische is dat de eigenaar van het paard dit vergoed....

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:01

Ik heb hetzelfde gehad met mijn paard. Ze stond sinds een paar weken op een wei met 8 andere paarden en helaas is haar deken gescheurd tijdens het stoeien in de wei. Ik weet welk paard het is geweest want ik stond er zelf bij maar ik heb degene waarvan dat paard was er niet op aangesproken ofzo. Je hebt gewoon het risico dat zoiets gebeurd.
Ik heb die winter gewoon afgemaakt met een dun regendeken over het kapotte deken heen en ben toen op zoek gegaan naar een nieuwe.

Je kunt het denk ik wel aan de verzekering opgeven, maar omdat mijn paard ook wel eens wat heeft gesloopt en ik daar ook geen bonnetjes voor heb gekregen ga ik niet moeilijk liggen doen.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 31-01-06 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:02

Een nieuwe deken is voor mij wel een rib uit mijn lijf en kennelijk zijn de genen die roepen, "eigen risico" nooit in dat dilemma gekomen, de kudde waar hun paard in loopt, zal het ook niet in gebeuren, makkelijk praten. Maar als hun paard kreupel is, is het ineens wel zo dat het geen 'eigen risico' meer is, dan moet het vergoed worden.