Dure spullen altijd beter..?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:28

[***] schreef:
Wat ik me eigenlijk afvroeg, ik heb een goedkope cap van harry's horse, zou die nou zoveel slechter zijn dan de pikeur cap die 6 x zo duur is?

Nee, want ze hebben allemaal het veiligheidskeurmerk gekregen

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:31

Maar kwamen ze allemaal even goed uit de testen (die waardoor ze het keurmerk krijgen)
De 1 kan wel aan de onderste grens zitten en de ander wel helemaal boven in, en toch hebben ze beide hetzelfde keurmerk maar is de een veiliger dan de andere

Jetta

Re: Dure spullen altijd beter..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:40

Ik probeer meestal een tussenoplossing te vinden. Dus prijs/kwaliteit in een goede verhouding. Ik kan het duurste merk niet betalen, ik wil geen goedkope troep.

Ik heb moeite met de stelling: dan gooi ik het weg en koop ik nieuwe....

We moeten in alle opzichten toch zuinig zijn met grondstoffen? En wat dacht je van de afvalberg? Ik heb toch wel een beetje last van een verantwoordelijkheidsgevoel voor milieu en maatschappij!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:52

chelsea82 schreef:
Rijbroeken en kleding heb ik ook van Anky.Het blijft super.Krimpt en verkleurd niet ondanks het vele wassen.Zit heerlijk.Het is mooi.En het is kwaliteit.Doordat ik hele dagen in een rijbroek loop moet het wel een beste tijd meegaan.De broeken slijten niet, blijven er perfect uitzien.Als ik bv.een eurostar of HH koop kan ik hem na een maand weggooien omdat ik er helemaal doorheen ben.Dan is het voor mij dus goedkoop is duurkoop.

Oh, ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Heb een Anky broek van 180 euro gekocht waarvan de pasvorm geweldig is maar hij begon na 3/4 jaar te pillen en verloor een paar maanden later de rek waardoor hij na 1 dragen om je benen lubbert... Ech heel zonde van mijn geld.

Koop wel altijd wat duurdere broeken omdat de pasvorm dan beter is maar zoek het nu meer in de middenmoot.

Overigens heb ik met mijn horka broek van 45 euro 8 jaar lang gereden...

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:59

Ir111 schreef:
Oh, ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Heb een Anky broek van 180 euro gekocht waarvan de pasvorm geweldig is maar hij begon na 3/4 jaar te pillen en verloor een paar maanden later de rek waardoor hij na 1 dragen om je benen lubbert... Ech heel zonde van mijn geld.

Kun je anders misschien mee langs de ruitersportzaak gaan, als je geluk hebt doen ze er misschien wat aan, kan zijn dat er een foutje in de broek zit. Ik heb het ook met een ander merk broek gehad, heb er toen niets aan gedaan. Later hoorde ik dat ik alleen maar even langshoefde te komen en er zou wat mee gedaan zijn, want dat mocht gewoon niet zo snel slijten.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:14

Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Maar omdat ik hem al een jaar had en ik geen bon meer had ben ik uiteindelijk niet gegaan. Had ik misschien wel moeten doen...

Mare

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:31

Alane schreef:
het ene Kieffer hoofdstel is de andere niet...
Ik kan een passier van 559 euro ook niet vergelijken met een stuebben van 115 euro...

Eigenlijk is dat verschil in prijs wel extreem, ik vraag me dan af of het kwalitatief dan echt wel zoveel beter is zo'n duur hoofdstel van Passier..

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:40

Op piaffe hebben ze nu Passier hoofdstellen van rond de €150. Zijn die ook van goede kwaliteit?

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:55

Ik denk dat je dat niet zo kan vergelijken. Je zal toch naar merken moeten gaan kijken en het doel waar je ze voor gaat gebruiken.

alilover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:40

k vindt dure merken beter k heb zelf een Passier zadel en hoofdstel voor dressuur, en voor springen een kieffer zadel en hoofdstel.. verder rijdt ik met anky en kentucky broeken en ook altijd met anky dekjes dressuur, en met pessoa dekjes springen..!

bevalt me Prima..!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:46

Ligt eraan wat het is. Mijn zadel is een passier en die bevalt super, voor dat spul vind ik goed spul erg belangrijk. Dekens idem, heb nu winterdekens van rhino en bucas, zijn duur, maar echt superfijn! Rijbroeken heb ik van Divoza, eigen merk, ik vind ze fijn zitten en zijn 60 euro geloof ik. Doe er ongeveer 1,5 jaar mee en dan zijn ze wel echt af. Borstels, elastiekjes en al die rommel doe ik gewoon goedkoop spul. Dekjes zijn bij mij van Harry's horse en die vind ik super ondanks dat ze niet duur zijn. Als je zadel goed is ben je geen dikke kleden nodig...

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:12

Was laatst bij de vriendin die mijn paard rijdt, en ze stond een hoofdstel te poetsen. Ik zag dat hoofdstel en vroeg of ze niet eens aan een nieuwe toe was, vond het er namelijk niet echt super meer uitzien. Bleek het mijn eigen kieffer van 1,5 jaar oud te zijn.
Behalve de neusriem trouwens daar zit een tweedehandsje op omdat de mijne kapot is getrokken toen ze iemand er af stijgerde.

Zelf verkoop ik hoofdstellen van HB, vind dat deze een erg leuke prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

De echte goedkope troep houd ik niet van (lees: hoofdstelletjes van 15 euro) en die zul je dan ook niet bij mij in de verkoop vinden maar met mooie middenklasse voor een nette prijs is in mijn ogen niets mis.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:30

Dat uitlubberen van Anky broeken heb ik vaker gehoord... Jammer want ik vind ze echt heel mooi.

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 08:57

Neem nou beugelriemen. Vriendinn heeft kieffers, die hangen nu nutteloos in de kast, ze zijn helemaal grijs uitgeslagen. Volgens de fabrikant van kieffer, horen de beugelriemen 2 jaar mee te gaan, daarna moet je ze eigenlijk weggooien omdat de kans op breken heel veel groter word. Ik heb vorige week een beugelriem gebroken, merkloos, de goedkoopste die erwas. Ruim 1 1/2 jaar mee gedaan.
en maar 3keer ingevet ofzo.
ff rekensommetje
Kiefers zijn 35 voor 2 jaar. (ervanuitgaande dat je ze weggooit na 2 jaar)
Goedkope 15 voor 1 1/2 jaar
Ben je toch goedkoper uit met goedkope beugelriemen.
Heb nu trouwens beugelriemen van 20 gekocht, zie geen verschil met Kieffer.

Ik vind wel dat je van iets wat duurder was mag verwachten dat het langer meegaat dan hetzelfde wat de helft goedkoper was. Ik heb hoofdstel van 50 van harrys horse. Heb ruim en jaar en je gaat zien dat het gebruikt wordt. Vriendin heeft al minstens 4 jaar merkloos hoofdstel was toen ong. 50 gulden ofzo. Ziet er als nieuw uit, is zeker de eerste 2 jaar bijna elke dag gebruikt, laatste 2 jaar wat minder. Had toch wel verwacht dat die van mij langer mee zou gaan.

heb trouwens altijd rijbroeken van Eurostar, omdat die bij mij het lekkerste zitten. Vind dit niet zulke goede kwaliteit, ze gaan al vrij snel pluizen.

Sydney2005 schreef:
Dekjes zijn bij mij van Harry's horse en die vind ik super ondanks dat ze niet duur zijn. Als je zadel goed is ben je geen dikke kleden nodig...

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:10

Ik merk over het algemeen wel dat duurdere merken vaak toch wel een erg goede kwaliteit hebben
Maar nou twijfel ik nu toch ook, ik wil'een hoofdstel met mexicaanse neusriem etc. en die van Kieffer is 80/90 euro en van HKM Sports Equipment issie 40 euro, iemand ervaring met HKM hoofdstellen?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:23

Ik kan eigenlijk niet anders dan met alane meegaan. Het is hoe je het gebruikt en onderhoudt. Kapot gaan door een ongelukkie kan altijd.

Ik heb een maandje terug mijn 20 gulden hoofdstelletje weggedaan die inmiddels al een jaarje of 8 meedraaide. Kwalitatief nou niet echt hoogwaardig leder. Eerste paar jaar als rijhoofdstel gebruikt en later om te longeren.
Mijn 40 gulden hoofdstel draait ook al een jaartje of 6 mee. Intensief gebruikt ook zeer geregeld in slechte weersomstandigheden. Doet het nog prima en heeft alleen op de gespen wat roestplekkies. Sinds gisteren een 150 euro passier hoofdstel. Prachtig dingetje waarvan ik hoop dat hij jaren mee mag gaan.

Met bijv. beugelriemen had ik voor mijn nieuwe zadel hele dure gkocht... binnen no time gescheurd (kan een fabricagefout geweest zijn). Er hangen nu el chipo onder en die doen het prima. Voor hoe lang is afwachten.

Aangezien er meerdere paarden gereden worden ligt er inmiddels ook een gigastapel schabrakken... heel veel HH-schabrakken van nog geen 10 euro. Ze doen het prima en aangezien er zoveel liggen kunnen ze gewoon gemakkelijk gewisseld worden zonder dat ik te kort kom.

1 van mijn meest fijne rijbroeken was er 1 die nog van de makro afkwam . Nu heb ik allemaal eurostars ook heerlijke broeken die al een jaartje of 7 meedraaien. Sindskort van een bokker 2 ankybroeken over genomen. En ook die zitten me prima. Zelfs de global katoentjes waarom ze zeiden bij intensief gebruik zijn ze zo kapot hebben dik 3 jaar meegedraaid.

Halsters zal ik nooit dure kopen. 1 van de paarden trekt er nogal graag aan en ze zijn gewoon zo stuk. Nu kan ik ze afdoen voorheen ging dat niet.

Junsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:03

ik denk als je duurdere spullen hebt dat de kwaliteit gewoon beter is ... Harry Horse ( voorbeeldje ) heeft ook hele leuke dingen maar voor mij doen is de kwaliteit van de spullen gewoon minder ....

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:20

Weet niet ligt eraan.. ik heb een hoofdstel van zadelmarkt besteld.. met die blingbling in de neus en frontriem en heeeeel veel bokkers zeggen dat het flut kwaliteit is.. ik w8 af..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:05

Alane schreef:
het ene Kieffer hoofdstel is de andere niet...

Dat is zeker waar! Ik heb een prachtig Kieffer hoofdstel gehad dat jaren als nieuw is gebleven. Was van heel mooi zacht leer en je hoefde er weinig aan te doen om het in goede staat te houden. Totdat mijn toenmalige paard tijdelijk dienst deed als manegepaard en iemand zijn hoofdstel op stal in had gelaten. Toen heeft hij hem opgegeten

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:31

Ir111 schreef:
Overigens heb ik met mijn horka broek van 45 euro 8 jaar lang gereden...

Ik heb nog een Eurostar Corsica van toen ik 12 was (ben nu 25), pas hem gek genoeg nog steeds en hij rijd nog super En nog niks versleten

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:34

Maar zoals ik al eerder zei, het is ook echt hoe je er zelf mee omgaat
Ik ben erg zuinig op mijn spullen, elke twee weken krijgt alles lekker even een vetje en wordt alles netjes opgepoest, zo gaan ook mijn €30,- hoofdstellen lang mee, net als de Stubbens
Lief zijn voor je spullen, dan blijven ze het langste mooi

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:40

Wat vinden jullie van de IR hoofdstellen? (prijs/kwaliteitsverhouding)

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:52

Een paard dat ik wel eens rij heeft een zadel uit 1980, een A-merk.

Zelf vind ik dat de duurdere zadels vaak wel beter zijn. Vanaf Zaldi (prijs ong 900 euro) merk je wel verschil. Maar sommige A-merken vind ik veel te duur voor het geld. Zelf ben ik toch niet zo weg van Forrestier. De zadels zitten heerlijk, maar het leer is toch van mindere kwaliteit, te zacht. Ook de boom is wat minder vind ik. Wel zijn ze universeel van pasvorm, passen op veel paarden. Stubben is gewoon super, duur, maar niet te duur.

Van rijbroeken vind ik de dure merken te duur. Ik heb een Kentucky (van 180 euro), maar die is echt niet beter dan een rijbroek van Horka van 70 euro. Ik doe er ong. even lang mee. Zelfs een HH broek van polyamide van 25 euro doe ik nog 2 jaar mee. Enige nadeel van polyamide is dat het wat benauwd is in de zomer. Maar dat heeft een Horka broek van 55 euro van polyamide ook. Dus hier is Horka weer te duur.

Met bitten merk ik geen verschil tussen een rvs bit van HH of een rvs bit van Stubben/sprenger. WEl heeft sprenger superbitten, helaas eigenlijk veel te duur. Je betaalt hier ook voor het merk vind ik. Maar helaas hebben ze ene monopolypositie. Maar de dubbelgebroken bitten van HH en IR zijn net zo goed, maar niet van aurigan, maar een look-a-like

Beugelriemen: de goedkope van Pagony zijn na een jaar lelijk, stiksels laten dan los. OP zich is het leer dan nog goed en is een keer laten naaien voldoende om ze nog enige jaren mee te laten gaan. Maar neem je handgemaakte van Kootstra of van Stubben, dan heb je super beugelriemen.

En bij Anky spullen betaal je puur voor de prijs. Ik vind het niet beter of mooier dan andere merken.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:54

even maar ik vind personnelijk(sorry ) dat ik mijn kiefer een veel beter hoofdstel vind als een ander goedkoper merk..
ik koop die hoofdstellen voor een leuk prijs sommige dat kan ik eens afwisselen...

maar bijv bij dekje een anky dekje vind ik absoluut niet beter!

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:05

sommige dingen wel en sommige dingen ook weer niet is precies hetzelfde als met merkkleren en niet merkkleren.
Sommige dingen van gsus zijn zo kapot terwijl een merkloze truitje nog na 100 keer wassen nog super eruit ziet!