wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:41

Ik rij altijd met chaps, vind ik veel fijner rijden! Laarzen vind ik vaak wat 'stijver' aan je been zitten (sommigen zullen dat juist een voordeel vinden, maar ik niet)

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:50

ik rijd altijd met laarzen of schoenen,ik heb ook wel een grote kuitomvang,maar ik vind dat je met chaps in vergelijking tot rubberen laarzen meer je voeten kan bewegen.het is maar net wat je fijn vind,ik vind laarzen dan wel lekker rijden,want op de een of andere manier houd ik mijn voeten dan sneller goed dan zonder laarzen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:12

Ik reed vroeger op de manege altijd met suede chaps, reed heerlijk toen. Daarna ben ik gaan rijden met lederen chaps, zogenaamde laarschachten. En nu rijd ik met leren rijlaarzen, anders kan ik niet meer!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:19

Ik vind leren laarzen veel fijner. Je krijgt er een hele stille beenligging van. Echt fijn

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:31

ik vind Leren laarzen het fijnst rijden

Noiske

Re: wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:44

Mijn niet verslijtbare suede minichaps van 15 jaar oud zijn nog altijd zalig om mee te rijden. Ik doe ze altijd aan op wandeling en als ik weet dat ik een iets heter paard ga rijden, omdat ik er toch wat meer bewegingsvrijheid mee heb (lees: grip).

Als ik les (dressuur) volg rijd ik met mijn leren rijlaarzen, omdat ik daarmee een stabielere beenligging en betere houding heb. Ik vind het geheer dan ook mooier ogen, maar dat is smaak.

Ik volg niet zo heel vaak les, eigenlijk staan mijn rijlaarzen dus meestal te verkommeren, zodoende ga ik morgen om gaithers en worden de rijlaarzen verkocht (dus als iemand geïnteresseerd is in Cavallo's maat 37...)