Mening over boomloze zadels zoals Barefoot en Torsion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: Mening over boomloze zadels zoals Barefoot en Torsion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:21

k heb momenteel een testzadel, ik vind her erg lekker rijden, Maar Utah loopt er hetzelfde onder als een goedpassend boomzadel. Helaas is mijn boomzadel te smal geworden en heb ik hem afgelopen jaar 3 keer wijder moeten laten maken.

Dus daarom nu een boomloze en als Utah is uitgegroeid dan een bruin KN zadel En een boomloze voor buitenritten,

Zo'n Startrek vind ik ook wel gaaf! Kan je die ook testen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:13

Splinter schreef:
Zo'n Startrek vind ik ook wel gaaf! Kan je die ook testen?

Dat kan, zie www.buitenzinnig.nl

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:19

Mijn mening over boomloos? Ach, als je rekening houdt met de beperkingen ervan en goed kijkt of het bij paard/ruiter past kan het soms een prettig zadel zijn. Mijn paard vond het niks, kreeg veel te veel gevoel door en drukte meteen haar rug weg. Geen optie dus. Ik heb een panelenzadel, dat werkt voor ons beiden geweldig.
Prijsverschillen tussen verschillende merken boomloos, hebben vaak te maken met kwaliteitsverschillen. Ik heb niet alle merken van dichtbij gezien, maar de Torsion is duidelijk betere kwaliteit dan de Barefoot.
Als je perse een boomloos zadel wilt, probeer dan ook vooral de Startrekk, dat is een zadelconstructie waar ik nog wel wat in zie.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:21

Splinter schreef:
En een boomloze voor buitenritten,

Waarom een boomloze voor buitenritten? Zit dat dressuurzadel dan niet comfortabel?

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:06

ik had een barefoot westernzadel en die zat echt geweldig !
zeker tijdens buitenritten, je kan er uren op zitten zonder zadelpijn, heerlijk zacht ! het schoof wel wat met opstijgen vanaf de grond maar mijn appie was dan ook gewoon te dik en dus te rond.