Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:06

Needje schreef:
Mijn DA is niet zo snel met de rekening. Ik denk dat ik het geld van de verzekering eerser heb als de officiele rekening...

Hmm, het was toch een eigen risico van 20% met een minimum van 40 euro? Dat zou betekenen dat je niet extra die 40 euro moet dokken toch?

dat zal niet lukken

je moet de rekening opsturen naar de verz samen met het rapport van de DA

hou wel een copie voor jezelf!!!!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:21

Mijn DA draait wel een rekening uit. Maar ze zijn niet zo moeilijk. Als het via de "normale" weg gaat, doen ze er soms wel een maand over. Dus moeten ze niet zeuren als ik pas over een maand betaal....

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:26

Mijn paard is voor 3000 euro verzekerd bij Interpolis (niet gekeurd). Ik wilde haar in de uitgebreide verzekering, toen kwam er een inspecteur langs. Omdat ze rechtsachter er volgens hem (na eindeloos kijken) niet helemaal goed onder zette, mocht ze niet in de uitgebreide. Dus ik heb haar in de basis gedaan. Hij zou dan evt na een jaartje trainen langs kunnen komen om nog een keer te kijken, maar ik vind het wel prima zo. Ze is overigens nog nooit ziek of kreupel geweest, heb haar nu 2,5 jaar, maar ken haar al van veulen af... (ze is 7).

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:30

Ken ook iemand wiens paard vanaf het hek al atactisch werd gezien. Beest is 2,5 en was net gecastreert. Beetje flauw!

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:34

Ja ze zijn wel een beetje pietluttig als je nagaat dat ze bij sommigen niet eens gaan kijken en dan andere min of meer afkeuren, zoals de mijne...

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:46

Ja, het ligt er maar net aan wie je hebt natuurlijk. Daar zit ook veel verschil in. Best raar eigelijk.

Robyn

Re: Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:02

Ik ben ook verzekerd bij Interpolis. Er is toen wel een inspecteur langs geweest. Aangezien mijn paard nog maar 2 maanden oud was heeft hij alleen maar een praatje met mij gemaakt toen hij met mama in de bak stond. Rick heeft de inspecteur nog wel even fijn in z'n knieen gebeten (dat doet ie anders nooooiit, zei ik nog!!) Maar de inspectie stelde erg weinig voor..

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:14

Valt op zich ook niet veel te zien aan n veulen van 2 maanden....

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:25

Nee daarom. Beetje zonde van z'n tijd (en z'n knieschijf) lijkt mij..

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:38

Needje schreef:
Valt op zich ook niet veel te zien aan n veulen van 2 maanden....

Veulens genoeg met X-benen oid die nog even een operatie nodig hebben om weer recht op hun stelten te komen. Dus ik vind het niet vreemd dat ze even een inspecteur langs sturen .

Let_be

Re: Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:21

Ik WAS bij interpolis verkzekerd, ben er weg gegaan omdat ik in 2jr tijd en in veel bezoekjes bij DA nog NOOIT geld heb ontvangen terwijl ik er wel voor verzekerd was. (ze wilden foto's; beoordeelde ze zelf nogmaals met gevolg dat het volgens hun weer iets anders was ect ect)

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:32

Kan je dat al met 2 maanden zien? Dat t x benen blijven? Ik heb daar verder geen verstand van. In dat geval zit er wel iets in ja!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:45

Ziolette schreef:
griebels schreef:
Wat ik wel even wil zeggen...
Je verzekerd je paard voor bijv. 4000,- euro. Mocht je paard overlijden, wil niet zeggen dat ze dat geld gaan uitbetalen. Er wordt dan door een onafhankelijk expert bepaald of jouw paard die 4000,- wel waard was voordat hij ten overlijden kwam. Houd daar goed rekening mee als je je paard voor veel geld gaat verzekeren!!!

Ik heb 3 paarden over laten nemen door de verzekering (2x teruggekocht (Amev) en 1x meegegeven (Interpolis)) en 1 keer een verzekerde ongeboren vrucht verloren toen de (niet verzekerde) merrie overleed. Er is nog nooit iemand langs geweest om te kijken of ze de verzekerde bedragen waard waren. Alles werd telefonisch en schriftelijk afgehandeld, geen kip gezien.

Heb je geen foto's of papieren op moeten sturen?

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:12

griebels schreef:

Heb je geen foto's of papieren op moeten sturen?

Nee, de rapporten van de DA waren genoeg voor overname. Voor het overlijden van merrie en ongeboren veulen heeft de veearts alleen een verklaring geschreven dat de merrie direct uit haar lijden verlost moest worden en dat de vrucht daarbij ook gestorven is.

De stamboekpapieren en paspoorten van de paarden heb ik ook nooit af hoeven geven, ook niet voor het paard dat ik mee gegeven heb aan de verzekering.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:24

Miss dat het dan bij Interpolis anders is. Ik zou dat eens na moeten vragen. Wij behandelen geen paarden-schades van Interpolis hier namelijk, die hebben eigen experts, maar wel van andere verzekeringsmaatschappijen, en die checken het dus wel na...

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:55

griebels schreef:
Miss dat het dan bij Interpolis anders is. Ik zou dat eens na moeten vragen. Wij behandelen geen paarden-schades van Interpolis hier namelijk, die hebben eigen experts, maar wel van andere verzekeringsmaatschappijen, en die checken het dus wel na...

Bij mij waren 3 gevallen van Amev en 1 van Interpolis.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:05

Amev heeft geloof ik ook eigen experts.