Aanfikken van je paard voor een "snellere look" ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:04

risje schreef:
idd snap ik het ook niet helemaal hoor, waarom een veulen toilleteren?
Vindt zo'n wollebolletje zowiezo veel leuker;-)

Ik snap dat wel. Maar daar staat weer tegenover dat ik van mening ben dat je met een veulen helemaal niet naar keuringen hoeft, laat ze lekker baby zijn. Maar op het moment dat je gaat, zorg er dan ook voor dat ze netjes zijn.

En zo heeft iedereen daar zijn mening over.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:20

Toen ik zanda vorig jaar kocht was hij ook getoilleteerd.
Van mij had dat ook niet gehoeven bij zo'n klein ding.

Maar hij was wel knap
En ik denk dat die handelaar toch wel ervaren heeft dat het misschien sneller verkoopt, anders gaat hij er niet zoveel werk in stoppen.

Ondertussen zit bij zanda alle haar er nog aan, maar als ik met hem eens wedstrijden ga rijden, zeker weten dat hij wat bij gewerkt word.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:27

patos schreef:
Idd, wanneer het goed gebeurt merkt het paard er niet veel van. Persoonlijk pak ik liever de tondeuse.

Helemaal mee eens idd.
Vuur is een best gevaarlyk iets.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:33

Anoukie schreef:
De haren bij de kaak afbranden wordt wel vaker gedaan, meestal met een aansteker, kort eronder houden zodat de haren wegschroeien. Maar met een kaars en dan lang eronder houden ? Nooit van gehoord.

Op stage bij de friezen deden ze het ook met een kaars.
Gewoon een keer er onder langsheen houden en hup klaar is kees..
Paarden waren er niet bang voor, het oog werd afgedekt en voor ze het in de gaten hadden was het al voorbij.

Ik heb daar wel gehoord dat er een keer een man met een pony kwam (bak gehuurd) en die pony zag er niet uit.
Toen had de friezen eigenaar gevraagd wat hij in vredesnaam met die pony had uitgespookt?
Nou hij had dus van dat kaarsen en aanstekers gehoord onder de kin en toen dacht ie dat ie de hele pony wel ff zo kon doen met een gasbrander.
Beest zag er niet uit.
Hij had geen brandwonden, maar het was geen gezicht.

joske_vuran

Re: Aanfikken van je paard voor een "snellere look"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:54

Ik brand sinds een dik jaar nu ook. Eerst leek het me heel eng, maar dat is het helemaal niet! Mijn fjord Vuran geniet er zelfs van als ik zijn baard wegbrand!

Mi_Amore

Re: Aanfikken van je paard voor een "snellere look"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:21

Wij hebben een manegepony die veel last heeft van 'baardhaar' dat niet zo netjes staat, dus ik 'brand' hem af en toe wat bij met een aansteker. Hij blijft mooi staan en ondervind er niet veel van hoor! Het rookt niet zo heel erg eigelijk... Vind het veel properder dan met de schaar eigelijk!

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:24

Cassidy schreef:
risje schreef:
idd snap ik het ook niet helemaal hoor, waarom een veulen toilleteren?
Vindt zo'n wollebolletje zowiezo veel leuker;-)

Ik snap dat wel. Maar daar staat weer tegenover dat ik van mening ben dat je met een veulen helemaal niet naar keuringen hoeft, laat ze lekker baby zijn. Maar op het moment dat je gaat, zorg er dan ook voor dat ze netjes zijn.

En zo heeft iedereen daar zijn mening over.

Ach ik denk dat wat "netjes" is, per ras verschillend is. Wij (risje en ik) houden idd meer van lange manen, veel haar, veel behang, en "grote paarden mensen" houden meer van strak in het lak. Dat is kwestie van smaak. Maar uit de reacties hier begrijp ik iig dat als het goed gebeurd dat het niet vervelend is voor het paard en daar gaat het om, want m.i mag de schoonheids-factor nooit een reden zijn om een dier pijn te doen, maar dat schijnt dus ook 100% mee te vallen bij dat branden.
Iig iedereen hardstikke bedankt voor z'n mening/commentaar want ik was zaterdag erg bozig op die mensen maar nu blijkt dat ik wat te voorbarig te zijn. Blijft overeind staan dat ik zo'n lange baard en pluizige oren uber sexy vind, maar dat is een heel ander verhaal!
Om jullie enig idee te geven wat voor mij het toppunt van schoonheid is: nah dit dus: een van onze ijslandse merries met veeeeeel haar!

Afbeelding