Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_Dream

Re: Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:15

Ik ben voor mijn sport-bh naar een speciaalzaak lingerie voor grotere maten gegaan. Ik kan me zo voorstellen dat die niet bij iedereen om de hoek zit. Maar voor een goede BH is het wel een uitstapje waard!

En sinds dien zitten al mijn bh´s super! Het voordeel is dat een professioneel iemand meekijkt en dat dan je gewoon met de goede maat de deur uitloopt, in mijn geval was dat 70H. En daarnaast niet elk merk zit bij iedereen even prettig. Is misschien wel iets duurder. Maar sinds dien geen pijnlijke borsten, rugklachten etc ect ect.

En daarnaast is het wel zo handig om regelmatig (± één keer in de twee jaar) je cupmaat op nieuw te laten meten. Ik las laatst dat je borsten in de loop der jaren van vorm/maat kunnen veranderen. Of je nu zwanger bent geweest of niet. Heel fijn!!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:21

Ik voel me toch wel erg uit de maat vallen nu :S
dubbel H met maat 40/42...
was ik echt zo'n gedrocht dan?!
Operatie is zeker een opluchting, maar laat het alsjeblieft bij een goede dokter doen! Heb ik dus niet gedaan, en loop nu met de gevolgen rond.. NIET leuk!
Misschien maar eens even de shock absorber halen!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:56

Toen ik twee jaar paardloos was heb ik een borstvergroting overwogen. Maar nu ik Rox heb en dit topic lees... Beter van niet dus

Succes ermee, meiden!

afz. twee-erwten-op-een-plankie-en-die-zitten-er-mij-achteraf-toch-best.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:20

Ik ben heel erg blij met mijn "gewone" maatje 75 C.
Heb met rijden nergens last van en kan gewoon goedkopere BH's aan van de H&M.

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:31

mango-dream; adres van die toko? hoor het graag ben wel weer eens toe aan een echt fatsoenlijke bh en mag best wat kosten! ouders wonen in den haag en heb er best een behoorlijk uitstapje voor over.
tx!!!

Mango_Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:16

sophie21
ik heb je een pm gestuurd met de gegevens erin. succes

tjeetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:00

hier iemand met maat(je) 80E, ik heb een shock absorber en dat is echt een aanrader, het is een harnas, maar het rijdt wel heel prettig. Ik koop trouwens graag bij die speciaalzaak in breda ...idd prijzig, maar wel iets wat goed zit. Dat scheelt stukken in het last hebben van je rug.

Riddikulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:36

aannjjaa schreef:
ff over de rijjasjes en blousjes, in Boxtel schijnt iemand te wonen (weet helaas geen naam) die jasjes en zo op maat maakt. Je kunt zelf het model en lengte en zo bepalen, ook bv welke kleur biesjes en zo je wilt.
Ze zijn zelfs goedkoper dan een pikeur jasje!!!!

Of je gaat gewoon op zoek naar een oma/tante met een naaipassie en zoekt een knippe (tijdschrift met patronen voor kleding) waar ze rijjasjes voor kinderen in afbeelden. Even de maten aanpassen en het zit als gegoten. Zo kom ik ook aan de mijne!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:55

Ik heb maat 70C en rij sinds kort ook met de shockabsorber. Ik kon 's avonds wel janken als ik gereden had, voelde alsof iemand een uur lang op mijn borsten had zitten rammen.. En nu ben ik weer een blije Sanettie na het rijden
Ik vind het echt een verademing, het blijft gewoon zitten. Ik heb me wel een bult gelachen toen ik stond de springen in het pashokje Maar dat maakt niet uit.

Trouwens sophie21.. vlakbij ons, ergens een dorpje in de buurt van zuidlaren, daar zit een vrouwtje die bh's op maat maakt. Misschien is dat ook een idee voor jou. Ik zou daar in eerste instantie ook heen, maar ik wou eerst de SA uitproberen, en die bevalt me erg goed. Ik ga even op zoek naar het adres.. zal het je wel even pm-en

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:29

mmm, nu er toch een sportbh topic is, stel ik ook even mijn vraag . Ik heb cupmaat D (valt dus nog wel mee geloof ik) maar ik heb ook een vliegende rib; deze steekt een stuk verder uit dan de rest. Mijn probleem met sportbh's is dat ze precies op die vliegende rib zitten en gaan knellen; het zit gewoon echt niet lekker. Probleem is dus knelling (door die rib) maar ik heb ook wel goede ondersteuning nodig. Iemand ervaring met dit probleem?

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:46

Rytir, dat probleem heb ik dus ook. Bij mij is het alleen niet 1 rib, maar ik heb zeg maar een deuk in mijn hele ribbenkast. Vanaf net onder mijn borsten zijn mijn ribben naar voren geklapt, wat dus normaal rond af zou lopen naar beneden steekt mij mij vooruit. Daarbij is mijn borstkas erg scheef, waardoor links veel meer uitsteekt dan rechts (hoogteverschil tussen de onderkant links en rechts is meer dan 5 cm).
Vooral op die linkerkant drukt een sportbh al heel snel, erg pijnlijk. Zeker een bh met een beetje stugge band doet erg zeer na een tijdje.
De enige sportbh die ik heb en die fijn zit is die van Truimph, Tri Action High Performer. Die heeft een zachte en brede band die niet knelt.
Als je op www.triumph.com kijkt kun je hem zien.

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:17

Bedankt supertje, ga m zeker eens proberen te passen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:53

BBreedveld schreef:
Ik heb 75 F gehad en een hele goede sportbh gevonden in de Shockabsorber. De meeste Livera's hebben ze wel, de Divoza ook.

Bij een model (impactlevel 4) kan/kon ik de gekste bewegingen maken, maar alles bleef keurig zitten.

Succes, ik ken het probleem helaas!

deze bh heb ik ook met bij cubje F blijft allemaal goed op zn plaats zitten

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:55

super sanet, zou ik heel fijn vinden.
mango-dream ook nog bedankt voor je berichtje!!
zat gister trouwens op de wehkamp site te kijken, bij mijn cupmaat kreeg ik meteen de vermelding of ik er niet ook een figuurcorrigerende slip bij wilde. vond ik erg aanmatigend...

Juro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:58

Ik rij met een gewone bh zit prima

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:58

Ik heb ook de shockabsorber. Bevalt goed. Sinds een tijdje rij ik met een bodyprotector....... werkt ook heel goed! De hele handel kan geen kant meer op!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:40

Bij Divosa kan je hem ook bestellen; krijg je hem gewoon, net als bij de Neckerman, maar dan zonder aanmatigende figuurcorrigerende onderbroek, thuis gestuurd!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:23

Dus samengevat:
shockabsorber (divoza)
maatwerk
grote-matenwinkel en goed laten meten
sportbh over gewone bh
bodyprotector
of het mes erin...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:45

Je kan ook eens proberen (als je dat nog niet hebt gedaan natuurlijk) om bij de lingeriewinkel te kijken. Die bij ons hebben vaak ook mooi spul voor niet-gangbare maten.

Dat geldt voor sportbh's maar ook voor bh's die je meer 'voor het leuk' draagt. (als je geen oma ondergoed wil, zeg maar.)

Ik heb me afgelopen november helemaal blut gekocht aan mooie dure bh's die uit de collectie gingen en voor een prikkie werden verkocht. Ze waren nog niet verkocht vanwege de afwijkende maat, dus dat was goed nieuws voor mij!

Mij hebben ze ook erg goed geholpen bij het zoeken van de juiste maat. Ik bleek toch een F te moeten hebben, terwijl ik in mijn onwetendheid telkens bij de D aan het zoeken was. Ik was blij dat ik het wist!

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:19

Gewoon los in de blouse Dames, het oog wil ook wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:20

Jij bent vast een mannelijk persoon

Zelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:07

ik droeg altijd voor mijn borstverkleining (4 nov 2005) een THRIUMPH sportbh. enigste die het beste zat. die is aan te raden voor mensen met een maatje meer... alleen heb ik er nu geen last meer van eheheh.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:21

Volgens mij gaat die Shock Absorber maar tot een D-cup.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:33

coydog schreef:
Volgens mij gaat die Shock Absorber maar tot een D-cup.

Nee hoor, die is ook wel groter te krijgen. Althans, het model dat ik heb aangeschaft. Heb n.l. 80F.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:35

Heb nog eens zitten kijken nadat ik dit geplaatst had en je hebt gelijk.
G is het grootste, helaas nog te klein.