Ervaringen met de nieuwe kk bitten uitwisselen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Ervaringen met de nieuwe kk bitten uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:29

Lisette, mijn paard heeft normaal van K&K de 13 en van de dynamic heb ik de 13,5

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:42

Mijn pony heeft normaal 11,5 cm, welke maat zou ik dan van de sprenger dynamic moeten hebben (11,5 valt dan waarschijnlijk te klein, maar 12,5 weer te groot ??)

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:43

dan zou ik gaan voor de 12.5. liever een halve cm te groot dan een halve te klein

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:46

Jep, zou ik ook naar 12,5 gaan

Lisette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:13

Ik heb de 12,5 vandaag gehaald bij de ruitersportzaak hier in de buurt. Ze hadden er pas 1 besteld en die hebben wij. Morgen uitproberen.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:14

En je laat weten hoe het bit bevalt?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:21

Ik wil het ook graag weten

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:08

Ik heb een 5 jarige merrie, is juist niet zo heel fijn in de aanleuning (word nu wel wat beter). Ik wil ook graag een ander bit proberen.
Is die dynamic aan te raden, of iemand anders ideeën?

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:17

Ik heb hem inmiddels besteld. Heb normaal 13.5, dus nu ook maar 13.5 besteld. Hoop niet dat ze klein uitvallen!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:21

heb hem vandaag voor het eerst gebruikt. ze was wat klierderig, maar dat kwam omdat haar veulen haar steeds stond te roepen
verder had ze een lekker schuimbekkie en nam ze het bitje mooi aan. nog wel ongerelmatig in de aanleuning, maar dat komt omdat ze nog niet zo lang onder het zadel is.

Lisette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:21

Ik heb hem gisteren voor de 1e keer gebruikt. Ze loopt er erg fijn op liet beter los en ze was er heerlijk op aan het knabbelen. Voor mij een aanrader dus!

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:30

ik heb de wh ultra mijn paard ontspande ook noooit en kwam ook niet in de aanleuning en nu wel. wil niets anders meer ook een aanrader dus!!!hij knabbelt er erg op en schuimt enorm,had eerst een gewone bustrens in nou dat was niets..

Lisette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:34

Ik heb de dus de Dynamic.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:26

Emaartje schreef:
ik heb de wh ultra mijn paard ontspande ook noooit en kwam ook niet in de aanleuning en nu wel. wil niets anders meer ook een aanrader dus!!!hij knabbelt er erg op en schuimt enorm,had eerst een gewone bustrens in nou dat was niets..
En voor het paard dat ik rij is de wh ultra dus niets, ik merk echt totaal geen verschil, heb er nu een paar keer mee gereden. Maar het bit is weer retour.
Zelfs het wonderbit bestaat niet, elk paard is toch anders.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:14

Ik heb het eerste bit op pagina 1, dat bit met dat ronde stukje in het midden. Ik was aan het twijfelen tussen de twee bitten maar aangezien mijn paard af en toe de neiging heeft om de tong over het bit te gooien raadden ze mij dit bitje aan. Wel prijzig, maar goed hij reageert er tot nog toe echt heel goed op! Hij is heel rustig in zijn mond en knarst een stuk minder.

Ik heb ook een myler bit geprobeerd bij hem maar dat was dus geen succes, ik hoefde mijn teugels maar op maat te pakken of hij knikte al door en ik had niets meer in mijn handen. Het werkte dus veel te scherp in.

De bitten lijken op de foto's trouwens wel sterker gebogen dan dat ze in werkelijkheid zijn hoor! Ik heb normaal een bit van 12,5 cm (enkelgebroken) en nu heb ik de 13 cm genomen en die past prima.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:53

Is die dynamic niet vreselijk dun? Ik zit heel erg te twijfelen, want alles klinkt er verder super aan, maar ik had 'm liever in 16mm gezien..
Is er eigenlijk een reden dat dit bit zo dun is?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:56

nee hoor, tenminste ik vind van niet... de zijkanten zijn wat dikker, alleen het midden is 14mm
hij is geweldig anatomisch gevormd, misschien is hij daarom wat dunner dan normale bitten

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:56

Ah, ik dacht dat de zijkanten 14mm waren, dat scheelt nogal wat

Dan denk ik dat ik 'm ook maar ga halen

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:01

Ik heb zelf de turnado ook gekocht, deze beviel mij eigenlijk totaal niet bij mijn vos... ik heb op school eens voor de gein een enkel gebroken bustrens geleend en daar liep die 2 dagen super op en dat was toen over, op deze liep die totaal niet, pakte hij alleen maar vast.
waarschijnlijk past dubbel gebroken meer bij hem.
Rij hem normaal gesproken op de normale KK ultra dubbel gebroken watertrens

beetje offtopic: ik ben vandaag eigenlijk voor de WH-ultra wezen kijken maar kreeg bij mr ed het advies om eens de comfort snaffle van Myler te proberen... deze heeft in principe het zelfde idee, ook een los rolletje als midden stuk, maar ook 2 zijdes die los van mekaar kunnen bewegen (pinchless) en hij kan niet dubbel (notenkraker) dan blokkeert die naar een "ongebroken" bitje.
Ik ben vooral overstag gegaan omdat het sprenger bit 93,- koste en als die niet beviel alles was weggegooid.
Het myler bit koste "maar" 65,- en hierbij is het zo dat als het niet bevalt, je hem binnen 10 dagen mag terug brengen en je dus 80% op het aankoop bedrag terug krijgt, dus maar 15 euro heb weggegooid...

ik ga er in ieder geval morgen mee rijden, dus als jullie geintresseerd zijn wil ik hiervan ook wel mijn ervaring hier posten...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:19

Mag ik heel lastig zijn en vragen of een van jullie de Dynamic wil opmeten? Het bit dat perfect past is nml 11.3 cm, dus ik weet niet welke maat ik nu moet nemen als 11.5 daadwerkelijk maar 11 cm is..

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:24

Goudvarken doe maar. heb je ook een foto van het bit dat jij bedoelt?

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:20

nou ik heb hem vandaaag erin gehad... wel dan zonder sperriem...

op zich voelk mischien een minimaal verschil bij de mijne vergeleken bij een normale KK...

maar niet bijzonder dus... hierom wil ik m morgen nog even dressuurmatig rijden en erna springen... met sperriem en dan maar es kijken hoe die dan loopt, hij probeert nu vooral onder de druk uit te komen door zn mond open te doen.

wel heb ik gemerkt dat die niet scherp is in gebruik, zoals je eigenlijk zou verwachten.

Ik wil morgen nog wel een wat sturen met hoe die dan was, vooral ook omdat die zich met springen wat meer ontspant en ik dan mischien wel een verschil merk..

Afbeelding
heb deze maar dan als watertrens

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:45

Om nog even op de myler comfort snaffle terug te komen:
voor mijn paard is het geen oplossing, hij na 3 dagen liep die er nog steeds niet fijn op, vandaag weer mn oude dubbel gebroken sprenger erin gehangen en daar liep die veel fijner op!
Morgen ga ik de myler omwisselen voor de nieuwe sprenger WH ulta, zal jullie dan ook laten weten of deze veel verschil maakt bij de mijne met de normale.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:41

Bij sommige winkels mag je de bitten van Sprenger ook proberen en krijg je bij niet bevallen ook je geld terug. JE moet dit even navragen.

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:50

ja goed slechter dan de gewone dubbel gebroken watertrens zal die niet zijn en heb er toch nog 1 voor erbij nodig..