vraagje over bontje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:01

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:31

loutjuh schreef:
wat denk je dat een paardenrug kost

Ik denk dat veel mensen voor de goedkope manier kiezen, een goed zadel is gewoon prijzig, en dan kopen mensen liever een zadel van zadelmarkt of van marktplaats, dan bij een zadelmakerij.

volgens mij kunnen we hier wel een nieuwe discussie over opstarten.

Ach, ze hebben net vrijdag mijn nieuwe hulsebos afgeleverd dus mijn paard heeft niks te klagen dacht ik zo

Maar ik vind het wel knap dat mensen 90 euro over hebben voor "zomaar" iets mooi op hun paardenrug... ik had altijd een reden voor het bontje, ik vind 90 euro anders veel te veel..

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:56

onder het zadel van 1800 euro nieuw ligt hier ook een bontje
en ik roep vrij regelmatig de zadelmaker erbij als ik vermoed dat er iets niet goed ligt,zit of hangt..

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:03

Maar hij ligt er niet onder omdat hij klappert toch?

( en je hebt altij baas boven baas he?, ook met zadels ).

Groetjes Pharlap.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:56

ik heb al eerder verteld dat ik er een bontje onder heb liggen omdat ik dat mooi vind...
dat mijn zadel een nieuwprijs heeft van 1800 heeft niets te maken met baas boven baas... en zegt nog minder over het bedrag wat ik ervoor betaald heb

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:19

loutjuh schreef:
Pharlap schreef:
Ik ben ook van mening dat als je een zadel aanschaft er goed naar gekeken moet worden door de verkoper ( zadelmaker ).
Het gebeurt tegenwoordig heel vaak dat je een zadel kan kopen voor 600 euro nieuw, bv de wintec, waar dan aan de hand van een een ijzedraadje bij gekeken wordt of de voorboom goed zal zijn, en zo niet dan kan je een ander boom kopen. Als dat er dan goed uit ziet wordt er vaak gezegd dat het zadel past en dat ze voor zo'n laag bedrag niet aan huis komen om te passen en je toch steeds kan wisselen van boom. Helaas ligt het zadel ook over de rest van de rug.
Ik denk dat er inderdaad daardoor veel zadels niet goed liggen.

dit denk ik ook ja, dit is net zoals de ainsley zadels (verstelbare boom), past altijd denken de meeste dan

ehm...ainsley heeft ook zadels met vaste boom hoor...of ik begrijp je verkeerd?! en wat is er mis met ainsley? ik vind het heerlijke zadels...

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:21

er is niks mis met die zadels, alleen denken mensen dat wanneer ze een zadel hebben met een verstelbare boom deze altijd past en/of blijft passen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:08

viewtopic.php?f=1&t=519045

In dit topic heb ik mijn mening over bontjes al duidelijk gegeven, en laat die nou toevallig níet positief zijn

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:41

Alane schreef:
ik heb al eerder verteld dat ik er een bontje onder heb liggen omdat ik dat mooi vind...
dat mijn zadel een nieuwprijs heeft van 1800 heeft niets te maken met baas boven baas... en zegt nog minder over het bedrag wat ik ervoor betaald heb

Met baas boven baas bedoelen ze dat er altijd iemand is die een ander overtreft , dus dat is gewoon een gezegde.

Groetjes Pharlap.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:42

@Klomp, Alane gaf de uitleg al.

Groetjes Pharlap.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:50

klomp schreef:
ehm...ainsley heeft ook zadels met vaste boom hoor...of ik begrijp je verkeerd?! en wat is er mis met ainsley? ik vind het heerlijke zadels...

prima zadels, en ze zitten ontzettend lekker. maar zoals alane al schreef, ik bedoelde ermee te zeggen dat als er een verstelbare boom in zit, dit voor mensen zo klinkt dat het zadel altijd past. een ainsley was slechts een voorbeeld.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:45

Pharlap schreef:
Met baas boven baas bedoelen ze dat er altijd iemand is die een ander overtreft , dus dat is gewoon een gezegde.

Groetjes Pharlap.

Ken dat gezegde wel... snap alleen niet wat dat te maken heeft met de neiuwprijs van een, in dit geval mijn zadel..... of het gebruik van een bont onderlegger.

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:04

Dat je denkt dat je een duur en luxe zadel hebt, maar dat er altijd zijn die een nog duurdere en waarschijnlijk ook luxere zadel hebben.

Was een geintje, maar laat maar.

Pharlap.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:09

omdat ik dat het dus anders bedoelde... als reactie op deze opmerking
Citaat:
Ik denk dat veel mensen voor de goedkope manier kiezen, een goed zadel is gewoon prijzig, en dan kopen mensen liever een zadel van zadelmarkt of van marktplaats, dan bij een zadelmakerij.

Daarom begreep ik je uitspraak ook niet helemaal (ben af en toe ook blond enzo )

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:11

Damber schreef:
Het is een drukverdeler, net als een gelpad. Ik ben er niet zo voor, vaak levert het drukplekken op.. doordat het gaat knellen... maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Ben ik het mee eens, vooral omdat je een zadel als het goed is kaal past, dan past het en ga je er allemaal dingen onder leggen. Maar goed, ieder zijn mening...

Pharlap

Re: vraagje over bontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:12

Geeft niet hoor, alleen is mijn grapje mislukt .

Verder zit ik meestal wel met je op 1 lijn .

Groetjes Pharlap.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:22

Iedereen neemt telkens bontjes om de druk te verdelen. maar er is ook een ander alternatief dat is een HAF dekje. ze omschrijven het als een: Uniek zadeldek met speciale PK-schuimstof die de druk verdeeld maar toch uitsluitend ventileert. dus ook voor paarden die gauw allergisch voor een stof zijn want het heeft een anti-allergie spul opzitten ofzoiets. en voor hevig zwetende paarden is dit een uitstekend dekje. zo blijft het zadel gewoon goed passend zitten zonder dat je kans krijgt op drukplekken want het versmalt je zadel niet.

groetjes vero