Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Fitzroy schreef:@Renske, hebben ze tegen jou echt gezegd dat Q verkocht zou worden als recreatiepaard?
Fitz zou linea recta naar de slacht gaan.
Ik vind dat ook wel gek hoor. Jij mag hem nu niet doorverkopen maar als zij hem verkopen mag het wel?
Heel vreemd verhaal. Ik zou er ook niet akkoord mee gaan als ze Fitz als recreatiepaard zouden willen verkopen.
kimmie261 schreef:even een vraagje,maar kan je niet de verzekering opzeggen,zodat zij niet uitbetalen??
en dat het paard dan wel verkocht kan worden??
is gewoon een vraag hoor,ik heb geen van mijn paarden verzekerd,dus weet niet hoe dat dan te werk zou gaan..
ik kan me wel voorstellen dat al je je paard voor bv 4000 verzekerd hebt,paard wordt afgekeurd je ontvangt dan 4000,mag hem terug kopen,voor bv 1000 euro,dat een verzekering wel zegt daar blijft het bij,ook al zou het paard daarna goed lopen,het risico dat ze hem weer helemaal verzekeren en dat een paard die op dat momnet goed is,bv na een jaar weer afgekeurd wordt en weer dat bedrag uitgekeerd zou moeten worden.
aan de andere kant ken ik iemand die een pony had met losse wand,en die werd goedgekeurd TOT aan zijn hoeven..
dus alle problemen die voortvloeide uit zijn slechte hoeven was niet verzekerd,
dus bv bij het paard van renske dat ze hem verzekeren ,alleen niet op evt ataxie(oid,daar waar zij hem voor afkeurden,maar bv wel voor koliek enz),maar ik zal nu wel te makkelijk denken..
ellenlouise schreef:Kan ze hem eigenlijk niet simpelweg terugkopen van de verzekering? D.w.z. dat ze de slachtprijs van de uitkering afhalen? Dat heb ik bij mijn eigen paard ook gedaan.

Knavia schreef:Wat de verzekering wil is natuurlijk heel logisch: óf dit paard is helemaal niet goed en beter af dood, en dan wordt de totale verzekerde waarde uitgekeerd aan de polishouder en het paard overgenomen, óf het paard maakt nog kans op herstel zodanig dat het als 'recreatiepaard' door het leven kan.
Wat jullie willen is van 2 walletjes eten. De huidige eigenaresse wil de totale verzekerde waarde uitgekeerd krijgen omdat er geen redden meer aan is, en jullie willen daarna kijken of je het beestje nog kan opknappen. Dat bij de overdracht van eigendom geen geld wordt uitgewisseld tussen jullie en de huidige eigenaar, dat zal de verzekering worst wezen.
Ik snap ze eigenlijk wel, hoe goed bedoeld dit alles is.