Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 16:00

*Update*

Mail van de tussenpersoon:
De Tsjechische advocaat die ze geregeld heeft, heeft met de eigenaresse gebeld. Hij heeft haar mijn voorstel gedaan en haar bedenktijd gegeven tot het midden van volgende week. Ook heeft hij haar gezegd dat wanneer ze voor de rechtbank optie kiest ze absoluut kansloos is.

Ook heeft de tussenpersoon hem de verklaring van de Tsjechische dierarts gestuurd zodat hij daarmee kan wapperen.

To be continued..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:13

in het begin had ik zoiets van waar gaat dit heen maar na het lezen van het verhaal van de ts waaaauuuuuwww!!! er moeten meer mensen zijn die dit zouden doen! ik zou zoon paard ook willen helpen alleen zou ik niet weten hoe!!!!
echt super dat jij dit er allemaal voor over hebt en ga dit topic ook zeker volgen!!

SUCCES!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:18

wauw! geweldig dat je dit doet man!_/-o_ echt bewondering voor je!
ik hoop dat het lukt en je hem mischien nog een lekker pijnvrij laatste weken / maanden/ jaren op de wei kan geven!
super hou ons op de hoogte

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:20

Mooi zeg! Hij mag met jou blij zijn!

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:30

*applaus*

Zo vaak kom je zulk een dierenliefde niet tegen.
Als dat paard terug moet, wordt het zo weer verkocht, want het is een prachtdier op die foto, met de nodige gevolgen... Maar het is een geruststelling om te weten dat je dat ook weet en er alles aan wil doen om dat te voorkomen(dat denk ik toch).

Hoe zit het met de andere drie paarden? Je had het over 4? Zijn die ook "goed"gekeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:00

Wat een prachtig paard is dat zo mooi

ik sta volledig achter je, ik zou dnek ik hetzelfde doen...als ik het zou kunnen

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:46

Rianneke schreef:
in het begin had ik zoiets van waar gaat dit heen maar na het lezen van het verhaal van de ts

Ik had inderdaad weinig info gegeven. Dat was om 2 redenen. Wilde uit interesse en wie-weet-is-het-wat een "diergesprek" laten doen, en om dat zo onbevooroordeeld mogelijk te laten plaatsvinden leek het me beter om zo min mogelijk info te geven.
En omdat ik bang was dat het zo'n soft penny verhaal zou worden. Zo van lief meisje redt paard van boze heks. Als ik alleen naar de slachtprijs geinformeerd zou hebben dan krijg je het halve forum over je heen met de gedachte dat ik mijn paard wil laten afslachten voor geld, en dan zou ik alsnog het hele verhaal moeten doen. Dus dit leek me wel een tussen oplossing. Toen uiteindelijk toch mensen gingen vragen naar de achtergronden, en ik ondertussen geen diergesprek had aangevraagd, (twijfel er nog over), dacht ik ach, dan maar het hele verhaal.
Ik zou Dak na de proefperiode toch opnieuw laten keuren, en was er dan wel achter gekomen dat ik belazerd was. Maar hoe meer mensen zulke verhalen lezen hoe beter je weet waar je allemaal op moet letten.
Laatst bijgewerkt door Rivano op 15-01-06 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:58

wizewo schreef:
Als dat paard terug moet, wordt het zo weer verkocht, want het is een prachtdier op die foto,

Ze heeft zelfs al een koper in Beieren..

wizewo schreef:
Hoe zit het met de andere drie paarden? Je had het over 4? Zijn die ook "goed"gekeurd?

Dit was het enige paard wat via deze eigenaresse te koop stond.
1 paard is van iemand anders, en de overige 2 zijn van de tussenpersoon zelf.
Van die overige 3 is er 1 van de tussenpersoon verkocht naar Zwitserland, de ander van haarzelf staat nog te koop maar wordt waarschijnlijk niet verkocht en verder getraind en ingezet op de renbaan, en van het derde paard (die ook van iemand anders was) weet ik niets.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:45

Ik heb met open mond jou hele verhaal gelezen...

Ik heb heel veel respect voor jou !!

hastiga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:05

"ik bedoelde met waarom laat je hem niet inslapen" meer te zeggen soms stop je ergens heel veel energie in'en uiteindelijk kost het jezelf veel ergenis en het is ook niet altijd in het belang van het paard om je recht te willen halen. Kortom de slachtoffers vallen dan alleen aan jou kant. Ik begrijp best dat je wil dat ze gestraft wordt maar of ze daar wat van leert of voelt ik betwijfel het. Je kunt beter proberen op een legale wijze negatieve reclame voor haar te maken. Heel veel succes en het was overigens geen verwijt hoor ik begrijp je goede bedoelingen

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:31

hastiga schreef:
"ik bedoelde met waarom laat je hem niet inslapen" meer te zeggen soms stop je ergens heel veel energie in'en uiteindelijk kost het jezelf veel ergenis en het is ook niet altijd in het belang van het paard om je recht te willen halen. Kortom de slachtoffers vallen dan alleen aan jou kant. Ik begrijp best dat je wil dat ze gestraft wordt maar of ze daar wat van leert of voelt ik betwijfel het. Je kunt beter proberen op een legale wijze negatieve reclame voor haar te maken. Heel veel succes en het was overigens geen verwijt hoor ik begrijp je goede bedoelingen

Je hebt gelijk als je zegt dat ik overal vanaf ben als ik gewoon het volledige bedrag aan haar betaal. (ze heeft het geld nog niet, het werd als 'borg' beheerd door de tussenpersoon) Maar de advocaat in Tsjechie is door de tussenpersoon geregeld, en daar betaal ik niets voor. De tussenpersoon heeft ook de waarheid achterhaald bij de Tsjech dierenarts, en is zo behulpzaam dat ik eigenlijk pas in actie hoef te komen zodra ze niet akkoord gaat. Nu kost het me alleen geduld. De moeilijkste beslissing komt pas als hij echt van mij is. Dan moet ik gaan besluiten wat er met hem gaat gebeuren. Meteen inslapen of pijnvrij krijgen?

>>legale wijze negatieve reclame voor haar te maken

Ze is geen handelaar maar een prive persoon met maar 1 paard. (en straks geen paard. )

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:11

Jeetje, van een verhaal! Echt, R E S P E C T voor jou! Over slachten weet ik niet zo heel veel; wel dat ieder paard dat geslacht gaat worden al een bepaalde tijd een chip moet hebben (ergens tussen de 3 en 6 maanden, dat weet ik niet meer precies). Hoe het met inslapen zit weet ik eigenlijk niet...

(misschien is dit al eerder in het topic verteld maar ik zat te diep in het verhaal van de ts...)

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 11:33

Rytir schreef:
wel dat ieder paard dat geslacht gaat worden al een bepaalde tijd een chip moet hebben (ergens tussen de 3 en 6 maanden, dat weet ik niet meer precies). Hoe het met inslapen zit weet ik eigenlijk niet...

He, dat wist ik nog niet. Dus als ik vandaag (je weet het niet, haha) hoor dat ik hem kan kopen en het geld naar de gek is overgemaakt dan kan ik hem meteen laten chippen en dan zorgen dat hij 3 tot 6 maanden pijn vrij is.

Zou zoiets ook gelden als je hem wel naar de slacht wil brengen om 'hem te laten inslapen', maar dat hij vervolgens niet voor consumptie geschikt is, en naar de plaats toegaat waar met spuitje ingeslapen paarden ook naartoe gaan?

DukeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:08

Ten eerste: diep respect voor je actie.

Ten tweede: geheel ontopic: iedere maandag is er paardenmarkt in Utrecht. Deze prijzen zijn een goede indicatie wat de actuele slachtprijs is voor paarden. De prijzen kun je vinden op http://www.veemarkt.nl/ Dan kun je de meest eerlijke en actuele slachtprijs voor het paard vragen.

edit: Link werkte niet. Hopelijk nu wel.

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:34

Duke schreef:
De prijzen kun je vinden op http://www.veemarkt.nl/

Bedankt voor je link. Er was alleen niets ingevuld op de ruimte waar de tabel zou moeten staan.

Heb ondertussen antwoord op mijn vraag wat de slachtprijs is. Heb de eigenaresse 2.5x de slachtprijs geboden....

De tussenpersoon heeft net gebeld naar de Tsjechische advocaat, maar hij was er niet. Als het goed is zou hij vandaag namelijk bellen naar de eigenaresse want de bedenktijd is voorbij.

Vind het zo spannend!! Als ik weet wat ze besloten heeft zal ik het melden.

Heb voor de zekerheid al wel wat rechtsbijstand acties uitgezet. De mogelijkheden zijn me nu duidelijk, dus als ze voor de rechtszaak kiest kan ik meteen actie ondernemen.

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:38

Heb respect voor wat je allemaal doet voor dit paard, echt super!! Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen... Succes en sterkte met het regelen van alles.

DukeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:56

Rivano schreef:
Duke schreef:
De prijzen kun je vinden op http://www.veemarkt.nl/

Bedankt voor je link. Er was alleen niets ingevuld op de ruimte waar de tabel zou moeten staan.

Uh? Bij mij doet hij het gewoon. Klik op 'marktberichten' en dan achter Utrecht op 'maandag'.

Dan staan er deze prijzen van 16 januari:

PAARDEN
Aanvoer paarden 99
Aanvoer veulens/pony's 10
Luxe paarden € 540,00 € 900,00 verschil € 12,50
Oude paarden € 410,00 € 800,00 verschil € 12,50
3-jarige paarden € 195,00 € 495,00 verschil € 12,50
2-jarige paarden € 195,00 € 280,00 verschil € 12,50
Veulens € 40,00 € 305,00 verschil € 12,50
Hitten € 135,00 € 385,00 verschil € 12,50
Slachtpony's € 30,00 € 290,00 verschil € 0,00
Shetlandpony's € 25,00 € 200,00 verschil € 0,00
Slachtpaarden € 1,08 € 1,80 verschil € 0,05 (per kilo)
Jonge slachtpaarden € 0,78 € 1,45 verschil € 0,05 (per kilo)

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:36

De tussenpersoon heeft net gebeld naar de Tsjechische advocaat, maar hij was er niet. Als het goed is zou hij vandaag namelijk bellen naar de eigenaresse want de bedenktijd is voorbij.

Vind het zo spannend!! Als ik weet wat ze besloten heeft zal ik het melden.

Heb voor de zekerheid al wel wat rechtsbijstand acties uitgezet. De mogelijkheden zijn me nu duidelijk, dus als ze voor de rechtszaak kiest kan ik meteen actie ondernemen.[/quote]

Ik wacht met spanning af!En blijf dit volgen!

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:25

Is er nog nieuws???

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:09

respect en nogmaals petje af!!!!!

ik blijf dit volgen omdat het een verhaal is dat getuigt van pure dierenliefde........ ik heb bewondering voor de ts

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:16

_Michelle_ schreef:
Is er nog nieuws???

De tussenpersoon heeft alleen het telefoonnummer van het kantoor van de advocaat. Hij zit steeds in de rechtbank en is daardoor niet bereikbaar. En belt niet uit zichzelf blijkbaar..
Dus moet ik afwachten.. Niet echt 1 van mijn kwaliteiten. Wordt er helemaal zenuwachtig van. Ga vandaag maar weer informeren om de druk erop te houden.

Wel heeft Dak het vreselijk naar zijn zin op de nieuwe stal. Zal binnenkort een foto hier neerzetten van hem met zijn nieuwe vriendin. Ze zijn echt vreselijk klef. Ik wilde de bemodderde meneer namelijk binnen gaan poetsen, maar dat werd aanzienlijk bemoeilijkt aangezien zijn vriendin in de wei al hinnikend aan het drentelen was bij het hek, en Dak die aan een touw vaststond om gepoetst te worden helemaal gek werd. Dus heel hard terug schreeuwen, trappen, zich aan het touw ophangen en moeilijk doen. (zijn specialiteit) Toen ik hem maar even in de stal zette om te laten bekoelen, probeerde hij of hij over de stalwand kon komen. Kortom: ze zijn onafscheidelijk.. en geen poetsbeurt die daar tussen komt.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:17

nu begin ik zelfs zenuwachtig te worden.....Laat je snel wat weten???

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:07

ik heb het hele verhaal gelezen, en ik heb echt respect voor je!!
Ik zou denk ik, wanneer ik in jouw schoenen stond het beestje niet meer kunnen laten inslapen ( slacht brengen). Je hebt er zoveel voor gedaan etc.. Maar vind het heel knap dat jij die verschillende mogelijkheden nog tegen elkaar afweegt! Petje af.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:42

Ik heb ook echt bewondering voor je en wat je allemaal probeert te doen voor Dak... Ik hoop dat ze akkoord gaat met je voorstel... Dak mag je dankbaar zijn..als het lukt..
Heel veel succes! EN ik blijf dit topic zeker volgen...

Echt spannend!...

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:16

Wat een verhaal zeg!
Goed dat je dit doet!
Iemand die zo met z'n paarden omgaat moet je sufspuiten in de GFT-container drukken (grijs mag niet ) en naar de stort laten brengen!