Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

reeskees

Re: Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:38

QueJira schreef:
Ik heb de pikeur GPA Titium en vind de pasvorm waardeloos!! Mijn simpele Harry Horse Pro plus zit veel beter,die sluit voor en aan zijkanten goed aan.Bij die GPA sluit ie aan zijkanten niet goed aan.

Dan heb jij vast een ei-hoofd
Voor een GPA moet je idd een iets rond hoofd hebben, wil ie goed passen. Maaruh is die van jouw toevallig een maatje 56?

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:42

ik vind de pikeur caps nogal lomp. Ze zijn groot en log, heb je echt zo'n paddestoel op je hoofd
Met die van HH lijkt je hoofd niet zo groot, en ze sluiten mooi aan

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:06

reeskees schreef:
QueJira schreef:
Ik heb de pikeur GPA Titium en vind de pasvorm waardeloos!! Mijn simpele Harry Horse Pro plus zit veel beter,die sluit voor en aan zijkanten goed aan.Bij die GPA sluit ie aan zijkanten niet goed aan.

Dan heb jij vast een ei-hoofd
Voor een GPA moet je idd een iets rond hoofd hebben, wil ie goed passen. Maaruh is die van jouw toevallig een maatje 56?

Ik heb normaal inderdaad maat 56,maar moest van die pikeur cap een 57 nemen.Hoezo??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:09

DeBooy schreef:
Momenteel is de GPA titium in de aanbieding op die duitse site..
van 295 naar 220 euries..
www.calevo.de

damnd..... waarom altijd in de aanbieding als ik geen geld heb?
Hij staat hoog op mijn verlanglijst, maar eerder dan mei (vak.geld) zie ik hem niet op mijn hoofd verschijnen...tenzij er een gulle gever in mijn omgeving komt
Maar enfin, de reden dat ik zo'n cap wil hebben is omdat ik hem gewoon mooi vindt, en als ik dan toch aan een cap moet, dan die maar!

jansenjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:13

TobyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:50

De duitse Stiftung Warentest heeft een tijdje terug caps getest. Hun winnaar was de Casco Youngster Dynamite. Qua bescherming en ventilatie waren ze met de GPA Titium niet echt tevreden. Een overzicht is hier te vinden: http://www.testberichte.de/preisverglei ... 26563.html

Toby

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:22

TobyW schreef:
De duitse Stiftung Warentest heeft een tijdje terug caps getest. Hun winnaar was de Casco Youngster Dynamite. Qua bescherming en ventilatie waren ze met de GPA Titium niet echt tevreden. Een overzicht is hier te vinden: http://www.testberichte.de/preisverglei ... 26563.html

Toby

DAt is dit test die ik bedoelde

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:33

Bitch schreef:
DeBooy schreef:
Momenteel is de GPA titium in de aanbieding op die duitse site..
van 295 naar 220 euries..
www.calevo.de

weet je zeker dat het over de GPA titium gaat?Die Titium kost nl EUR380 normaal gesproken...(tenminste dat heb ik er 2 weken terug nog voor betaald

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:50

Nee dit is de Textium, de Titium kost daar nu 329,-

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:13

Ik heb ook een "ei-hoofd" maar mijn Pikeur past perfect, de ventilatie is echt super, had met mijn casco met ventilatie-sleuven vaak kliedernat haar, nooit last van met mijn GPA, kreeg eerder ook altijd hoofdpijn na het rijden, nu niet meer
Tevreden klant dus, maar je betaald idd natuurlijk voor de naam, net als wanneer je een vest koopt van Pikeur, niets beter dan een ander vest, maar wel 10 x zo duur
Maar de cap bevalt dus prima

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:02

als je hem alleen neemt omdat je hem mooi vind neem dan een irh die is echt exact hetzelfde alleen staat er ipv gpa pikeur irh international en kost 130. Ik heb de gpa ook op gehad en deze zit preccies hetzelfde. Ikzelf vond de gpa ook super mooi, maar als je er op valt zou ik toch een nieuwe kopen en dan koop ik er liever 1 van 130 als van 300

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 11:36

Ik vind hem idd mooi maar het schijnt wanneer ie goed zit ook een goede cap te zijn en goed te ventileren, wat erg belangrijk is...heb je enig idee of die IRH ergens online te bekijken is? Heb m nog nergens gezien. Als ik deze week tijd heb ga ik sowieso even langs de ruitersportzaak en daar even passen. Uiteindelijk ga ik toch voor de cap die het fijnst zit, en dat wordt dan waarschijnlijk de GPA, HH Pro Plus of misschien zelfs de IRH.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:00

zal is kijken, je hebt ze wel online maar niet die die ik heb, die van mij is echt sprekend de gpa met de gewone zwarte streep die ik op internet kon vinden was was anders

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:09

Nee, ben ik niet met je eens Breitling, die IRH heb ik ook opgehad, maar die zat niet lekker op mijn hoofd... De pasvorm is dus niet exact gelijk

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:11

Ik had een casco youngster, maar die was echt k u t, later een andere casco, maar die vloog net als vvaler zegt achterin je nek.
Deze heb ik op de juiste maat vast laten zetten en nu valt het wel mee, toch zit die inderdaad op je hoofd.
Omdat ik op 2 plekken paardrij heb ik er laatst nog 1 cap bij gekocht, de gpa kids (185,-), scheelt weer een paar euries en die zit prima !!
Een vriendin van me kocht laatst de carbon gpa, geloof ik en die zat mij niet, dus het is ook afhankelijk van je hoofd.

Maar mijn moeder heeft de hh pro plus en die zit ook prima, maar ik wou niet weer met een soort fluweel erop, de kids is gewoon kunstof, verkleurt niet en veel makkelijker schoonmaken.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:31

Alina schreef:
Nee, ben ik niet met je eens Breitling, die IRH heb ik ook opgehad, maar die zat niet lekker op mijn hoofd... De pasvorm is dus niet exact gelijk

er zijn verschillende modellen van irh, ik heb het model van gpa op gehad met de zwarte streep en de exact het zelfde van irh is echt geen verschil aan te zien en die zat preccies het zelfde als de gpa, daarom ben ik voor de goedkopere gegaan

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:32

Ik heb er toen een opgehad van 130,- of zo, leek ook veel op de gpa maar zat met niet lekker (heb wel een half uur met die caps op m'n kop rondgesjouwd door de winkel )

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:56

Alina schreef:
Ik heb er toen een opgehad van 130,- of zo, leek ook veel op de gpa maar zat met niet lekker (heb wel een half uur met die caps op m'n kop rondgesjouwd door de winkel )

Ik heb beide in handen gehad, de IRH en de GPA.
Alleen de GPA opgehad, maar de IRH lijkt inderdaad ontzettend op! Alleen de zwart streepje is heel iets smaller.
De IRH met de zilveren streep lijkt dus wel identiek op de GPA. Kennis van mij heeft 'm en ik dacht dat het gewoon een GPA was!

Maar ik weet niet, aan de ene kant vind ik het wel logisch war Breitling zegt, als je het toch alleen voor de mooi hebt ga dan voor de IRH maar aan de andere kant wil ik toch de echte GPA....hmm

En inderdaad @ Bitch: mooie prijs of niet bij die duitse onlineshop!!!!
Vind ik niet helemaal te gek, zou ik wel eens een keer willen uitgeven..maar ja helaas heb nu toch geen paard en op me zelf gaan en samenwonen lijkt me net iets belangrijker momenteel

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:23

Had zelf voor thuis met de training een casco.
Heb van de zomer een gpa gekocht voor op de wedstrijden, maar heb hem nu thuis met de training ook op.Ik hoef geen andere meer.Ben super tevreden over de pikeur.Ze zitten super.Heb niet eens het gevoel dat ik een cap op heb.Ze ventileren goed, ze zitten goed, ze zijn veilig en ze zijn ook nog eens mooi.Ja, ze zijn duur maar je hebt dan ook wel wat.
De casco heeft mooie en goede caps voor een leuk prijsje, maar ze worden snel vuil, ze zitten niet zo fijn, en de driepuntssluiting zit binnenin de cap vast doormiddel van klitteband.Als je valt en je cap verschuift wat dan zit het los, heb dit meegemaakt en vond dat niet prettig.De pikeur zit vast, kan niet losschieten dus je raakt nooit je cap kwijt tijdens de val.En het maakt denk ik niet uit wat voor cap je op hebt maar als je echt goed valt met een hele zware klap is er altijd wel beschadiging.

LouLi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:29

Ik heb ook een GPA (die van 375 weet niet juist welk model) Ik ben er heel tevreden over, mag ook wel voor die prijs. En ik vind ze mooi en goed aanpassen terwijl ik meestal hoofdpijn heb van caps.
IK zou het er zelf niet voor over hebben maar heb een gekregen. Mijn moeder vond dat ik een cap moest hebben (na jaren zonder te rijden) en k heb gezegd de pikeur of geen en heb mijn zin gekregen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:07

ik heb de textium om thuis mee te rijden en een titium voor op concour.

de textium
Afbeelding

de titium
Afbeelding

De textium heb ik nu denk ik een jaar of 4 en die is echt aan het verslijten, heb hem eigenlijk nooit meer op. De heeft zijn trouw dienst bewezen.
De Textium heb ik nu een jaar en die is net zo super als die andere.

Als ik weer aan een nieuwe helm moet wordt het zonder enige twijfel de pikeur.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:43

na 4 jaar al? dat vind ik ook niet echt normaal voor die prijs, ik heb met mijn casco nog langer gereden zonder slijten. Heb nu de irh denk anderhalf jaar, ziet er nog uit als nieuw

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:09

ik gebruikte die 2 jaar terug heel de dag voor het zadelmak maken van paarden, rijden van paarden. In de bossen, in de bak op concour echt overal.

Hij is nog meer als goed genoeg om mee te rijden maar je kunt zien dat ie intensief gebruikt is.

Ik heb ook een casco gehad, als ik daarmee een keer de grond raakte of door de takken gesleurd werd zag het zachte zwarte spul er echt niet meer zo mooi uit.

Als ik de gpa alleen voor binnenrijden en concour gebruikt had had ie waarschijnlijk 3/4 minder geleden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:25

ik heb een cap van LAS

hij was ook duur (ik geloof rond de 250 euro)

maar dat was de enigste cap die ik fijn vond zitten.

is trouwens een namaakmodel van pikeur.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:30

Ik rij nu al zolang ze er zijn met pikeur en ik persoonlijk wil niks anders meer...
Ze passen mij goed, zijn sterk en makkelijk schoon te maken...
Dat is mijn ervaring ermee