Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Jolliegirl schreef:@ mayday : ik ben zelf wel vegetariér..![]()
![]()
niet wegens de beesten, vind vlees gewoon niet lekker
mayday schreef:Jolliegirl schreef:@ mayday : ik ben zelf wel vegetariér..![]()
![]()
Dat is eerlijk maar bedenk wel dat koeien ook heel hun leven melk moeten geven, dat is ook werk en kost ook energie, die belanden in 90% van de gevallen ook bij de slacht dus dat is dan hetzelfde als bij een paard toch?
mayday schreef:Jolliegirl schreef:@ mayday : ik ben zelf wel vegetariér..![]()
![]()
Dat is eerlijk maar bedenk wel dat koeien ook heel hun leven melk moeten geven, dat is ook werk en kost ook energie, die belanden in 90% van de gevallen ook bij de slacht dus dat is dan hetzelfde als bij een paard toch?

mayday schreef:Enne hebben jullie je paard verzekerd, want als het beestje niet meer gezond is gaat hij via hun ook naar de slacht.

zammetje schreef:Heeft mijn eetgewoonte te maken met mijn keuze? Zo simpel ligt het niet.... jammer dat je iemand zijn keus niet kan laten.

[/quote]
Yessy schreef:mayday schreef:Enne hebben jullie je paard verzekerd, want als het beestje niet meer gezond is gaat hij via hun ook naar de slacht.
Niet altijd, bij onze verzekering mag je zelf besluiten wat je met het paard wilt doen als zij het hebben afgekeurd, desnoods zet je zo'n paard voor de rest van z'n leven op een veldje, als ie dan nog wel gelukkig kan leven
Jolliegirl schreef:oh ik was vergeten te melden, mij info gaat over een profecionele slachter.. een erkende dus..
en niet zo'n koeien/varkens slachter waar ze met 10 tegelijk afgemaakt worden
gewoon waar je zelf je paard kan brengen, kopje koffie krijgt na afloop, je erbij mag zijn, weg mag gaan als je het niet meer aan kunt zien.. en wara je gewoon vriendelijke meelevende mensen om je heen hebt, je mag ook zelf bepalen of je paard gebruikt mag worden als vleesproduct, of voor ontledingen, of dat ze hem uiteindelijk moeten verbranden!
roxiie schreef:Dus je was je paard toen gewoon "kwijt" ??
mayday schreef:Hoef je in dat geval je paard niet terug te kopen va de verzekering dan, bij mij kon dat niet en het was geen optie ook.
verzekeringen ofzo,, heft er opzich niet echt iets mee te maken 
roxiie schreef:Van Yessy & Mayday,, was ff nieuwschierig waar het over ging ..verzekeringen ofzo,, heft er opzich niet echt iets mee te maken

Jolliegirl schreef:trouwens.. ik vind nog liever mijn paarden dood in het land.. dan dat IK de keuze moet maken.. laat ze liever zelf de keuze maken
tenzij ze ernstig ziek zijn en pijn hebben
mayday schreef:
Zijn jullie toevallig vegetariër?
want dieren die ingeslapen zijn mogen ook niet meer als Voedsel gebruikt worden wegens de insuline(ofzo) die ze binnen hebben gekregen