Stal in de tuin voor mn paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:51

gouda schreef:
Zal er ook wel aanliggen of het een rustig paard is of niet. De mijne kan het iig niet alleen staan. Heb jou foto's ook gezien. Jij hebt ook een mooie achtertuin en leuk gedaan zo die stallen en uitloop.

Dankje.
Ja, die van mij is ook redelijk rustig.
Best gek, hij heeft zn eerste 3 levensjaren in het wild in een kudde gestaan (in Engeland) en lijkt echt absolúút geen kuddedier.
Toen hij bijv. nog op die andere stal in de wei stond met zn vriendjes, liet ie zich nooit pakken. Dan haalden we altijd de anderen er uit, hij zou dan wel volgen. Nee hoor, meneer bleef gewoon staan vreten .
Zelf 3 uur ofzo, helemaal niet gaan hinnekken ofzo, dus het zal wel aan mn paard liggen.

WiMa

Re: Stal in de tuin voor mn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:54

Volgens mij verschilt dat per gemeente.. Ik heb mijn paard ook heel lang in de achtertuin gehouden..Paarden vallen hier onder huisdieren..Mijn buren vonden het helemaal te gek!! Macho keek elke keer over de schutting als zij in de tuin bezig was! Ik zorgde er wel voor dat hij in de zomer op het land stond ivm stank/ vliegen e.d...In de winter heb je daar nauwelijks last van..Ook is het hier zo dat je zoveel % van de tuin mag bebouwen..Dus mijn stal staat er nog steeds..Ik heb Macho nu op een pensionstalling staan omdat het wel erg veel werk in als je hem thuis hebt staan..Moest zelf iedere week twee keer mijn mest weg brengen..Ik was er bijna de hele dag mee bezig..Ik houd de stal wel leeg want ik vind het namelijk erg leuk als mijn paard een weekendje komt logeren

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 19:48

WiMa schreef:
Volgens mij verschilt dat per gemeente.. Ik heb mijn paard ook heel lang in de achtertuin gehouden..Paarden vallen hier onder huisdieren..Mijn buren vonden het helemaal te gek!! Macho keek elke keer over de schutting als zij in de tuin bezig was! Ik zorgde er wel voor dat hij in de zomer op het land stond ivm stank/ vliegen e.d...In de winter heb je daar nauwelijks last van..Ook is het hier zo dat je zoveel % van de tuin mag bebouwen..Dus mijn stal staat er nog steeds..Ik heb Macho nu op een pensionstalling staan omdat het wel erg veel werk in als je hem thuis hebt staan..Moest zelf iedere week twee keer mijn mest weg brengen..Ik was er bijna de hele dag mee bezig..Ik houd de stal wel leeg want ik vind het namelijk erg leuk als mijn paard een weekendje komt logeren

Ja zoiets bedoel ik en dit wil ik ook heel graag! kijk wij hebben de ruimte er voor en mn pa ken het bouwen Het lijkt mij dus ook zeker geweldig als mn paardje ook eventje een weekendje komt logeren!

OemmiejO schreef:
gouda schreef:
Maar komt je paardje daar alleen te staan dan? Mijn paard zou dat echt niet tof vinden, ze zou de hele buurt bij elkaar hinneken.

Mijn paardje staat ook alleen hoor een alles gaat prima.
(Foto's hierboven )

Mijne ken ook prima alleen Hij is super rustig er ook echt totaal niet alleen als ie voor een paar daagjes verplaatst word

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:11

Paard is officieel een huisdier dus het mag.
Zolang je buren geen overlast hebben.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:17

Wauw, je woont supergaaf! Het klinkt natuurlijk ook heel erg gaaf en ideaal, maar is gesleep met je paard wel zo slim. Paar dagen hier, paar dagen daar en dan alleen. Tja, ik ken jouw paard niet, maar kan me voorstellen dat het niet echt rustig en vertrouwd is voor een kuddedier...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:28

Waarom wil je hem maar voor een paar dagen bij huis stallen? Lijkt me ingewikkeld voor een paard om een aantal keer in de week van "huis" te veranderen. Vergeet niet dat een paard een kuddedier is en dus gezelschap nodig heeft.
Mooi huis trouwens!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:16

Hoezo zou het voor één dag in de week verschil maken. Als je paard gewoon rustig is.. Natuurlijk zal het even wennen voor hem zijn, maar iedereen gaat toch ook alleen rijden ofzo, terwijl een paard gezelschap nodig heeft?
Volgensmij gaat het best lukken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:06

Leuk zo aan huis zeg. Bij ons is dat bijna onmogelijk. Je mag hier in de gemeentes in de buurt geen paarden meer houden binnen de bebouwde kom en verder mag je bijna niet meer bouwen, erg lastig. Ik zou dus wel even goed informeren of het allemaal mag voordat je gaat bouwen, zou erg vervelend zijn als je het weer zou moeten afbreken.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:12

Ik snap ook niet helemaal waarom je je paard voor 1 of 2 dagen bij je thuis wilt stallen... Erg leuk idee, maar snap het niet.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:50

ik vinde het een beetje dier onvriendelijk + je haalt heeel veel werk op je schouders wat eigenlijk niet persee hoeft .

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:22

Misschien vinden jullie van niet maar net wat OemmiejO zegt het is toch waar met het rijden... maar mijn paard zo hier zeker niet onrustig ofzoiets zijn... en het is het proberen waard want anders breken we gewoon de stal weer af

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:34

Het is toch juist gaaf om je paard voor een nachtje dagje bij jou thuis te hebben word je smorgens wakker kun je zo naar je paard snap niet wat jullie er niet aan snappen.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:18

Babsie_Jana schreef:
Het is toch juist gaaf om je paard voor een nachtje dagje bij jou thuis te hebben word je smorgens wakker kun je zo naar je paard snap niet wat jullie er niet aan snappen.

Haha nee, ik snap ook niet wat iedereen moeilijk doet. Natúúrlijk zijn er paarden waarmee je dit niet moet gaan doen, omdat ze dan helemaal gek worden. Maar ik denk dat de TS haar paard het beste kent..