De verkoop verloopt een beetje apart

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: De verkoop verloopt een beetje apart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:12

Gelijk iedereen een mening en de betreffende persoon afkraken jammer hoor.

Is toch lastig oordelen door de telefoon ik denk dat ze het juist goed bedoeld. Een 2,5 jarige zadelmak mak maken is helemaal niet verkeerd. Denk dat veel mensen die doen. Met de winter als ze 2,5 half zijn ophalen zadelmak maken en dan in de zomer weer een paar maanden het land op.

Ik denk dat hij wel erg braaf was en ze daarom doorgingen en ik vraag me af in hoeveel tijd dit gedaan is?. Misschien wel 3 dagen?. Dan valt het wel mee.

Je had idd met de koop deze afspraken specifiek moeten maken en moeten zeggen IK maak hem ZELF zadelmak. Het is toch wel een vak goed zadelmak maken en niet voor iedereen geschrikt.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:22

Blijft een rot situatie. Maar waarschijnlijk heeft ze er alleen even opgezeten... misschien een rondje gestapt. Lijkt me sterk dat ze veel meer heeft gedaan.

Zoals je weet heb ik ook een oo seven. En die heb ik zelf zadelmak gemaakt; maar dat was ook zo opstappen en wegrijden alsof hij het al jaren gedaan had. Nu heeft de verkoper in mijn geval aangegeven dat hij net 2 weken eerder uit de opfok was gevist en ze nog niks met hem hadden gedaan. [hij werd bij mijn eerste bezichtiging voor het eerst even aan de longe gezet]. Dus ik kan me zo voorstellen, dat als hij hetzelfde karakter heeft als mijn oo seven, hij er vrij nuchter op gereageerd heeft en er dus weinig stress van heeft ondervonden.

Maar je moet het maar even laten bezinken... Maar ik wou ook persé een groen paard, maar Volum zou ik écht niet hebben laten staan als hij wel al zadelmak was gemaakt!! [en dat had het geval geweest als ik een dagje later was gaan kijken... hij was naar stal gehaald om hem zadelmak te maken voor de verkoop]

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:42

Ik snap dat het niet leuk is...

Ik denk dat je het best kunt vragen (vol interesse ) wat ze gedaan heeft met hem en het hoe en wat en er dan bij vertellen dat je het graag zelf doet!

Succes met de keuring, ik ben benieuwd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:20

Nou, ik ben weer terug! Hij moest al vroeg gekeurd worden en ik ben zelf ook vroeg naar stal gegaan. Hij stond nog helemaal onder de blub dus vandaag was er niks mee gedaan.
Ik heb haar voor de keuring nog gesproken en uitgelegd dat ik hem liever helemaal groen had gehad, maar goed, gebeurd is gebeurd. Er is al wel mee gestapt en gedraafd onder de man dus.

Ik heb de veearts ingelicht en die heeft het paard grondig nagekeken. Het lijkt ook niet alsof er verder idd ooit op gezeten is, behalve gisteren dan. Hij is helemaal goedgekeurd dus ik heb hem toch gekocht.

De eigenaresse zou hem nu weer terug op de wei zetten en hem verder laten staan tot ik hem kom halen.

De veearts adviseerde ook om hem niet te snel zadelmak te maken, hij is echt nog te jeugdig. De ene tweejarige is de andere natuurlijk niet
Dus ik ga hem van de week ophalen en dan mag hij gewoon lekker de wei op en we zien verder wel wanneer hij wat volwassener wordt.

Ik ben wel blij dat ik er even goed met de eigenaresse over heb kunnen praten, ik heb vannacht er gewoon niet van geslapen Maar het is verder een hele toffe meid lijkt me, dus we hebben het goed op kunnen lossen.

Bijgaand nog even een fotootje van mijn nieuwe aanwinst:
Afbeelding

Jullie zien het, het is nu nog een pony-look-alike
Hij moet echt nog volwassen worden maar daar gaat hij gewoon de tijd voor krijgen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:26

Nou ja, super dat er goed met haar te praten viel! En natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:29

Geweldig dat het goed is gegaan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Hij is wel een plaatje hoor

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:19

Bedankt! Ik hoop ook dat hij erg mooi uit gaat groeien. Nu is hij nog wat ponyachtig

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:34

gefeliciteerd! hoop dat je er nog veel plezier van mag hebben!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:36

Gefeliciteerd met de aankoop van je paard, en ik hoop dat je er nog lang plezier van mag hebben. Het feit dat er al een hoofdstel en zadel op is geweest, en even een ruiter op heeft gezeten betekend echt niet dat hij meteen verknald is...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:42

Maya schreef:
Pfff.. lastige situatie. Eigenlijk kan je haar niks verwijten want jij hebt er niks over gezegd, en het is goed bedoeld.

Bel nog even op, en zeg dat je dat waardeert, maar dat je daarnet even overdonderd was. En juist dat paard had gekocht omdat er niks mee gedaan was. Dan weet ze dat ze er nu niks meer mee moet doen. Zo zou ik het denk ik afhandelen

Dit lijkt mij ook..als je het echt een leuk paard vind!

lees net dat het goed gegaan is. goedzo!

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:45

Super!!! Veel plezier ermee!!!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:10

Urielle schreef:
Bedankt! Ik hoop ook dat hij erg mooi uit gaat groeien. Nu is hij nog wat ponyachtig

Gefeliciteerd!! Onze U is nu pas wat minder ponyachtig, dus doe maar rustig aan. Dit is een foto toen wij hem kochten:
Afbeelding

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 15:58

Leuk dier hoor, ik had hem nog niet gezien. Loopt deze nu concoursen?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:14

Ja, hij is sinds eergister officieel 5!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:30

Fijn dat je nog met de vorige eigenaresse hebt kunnen overleggen, praten over wat er gebeurd is, en dat het paard nu de wei in gegooid wordt. Dan ben je er vrij zeker van dat er nu niks meer mee gebeurt Ook gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst! Gun het beestje idd nog lekker de tijd, hij ziet er wel heel baby-achtig uit nog en dan komt het zeker goed, ik kan me niet voorstellen dat dit wat er gebeurd is, op dit paard zo’n invloed heeft gehad J

Gefeliciteerd!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:42

Hey Urielle, Kei gefeliciteerd met je nieuwe binkie! Dat je er maar heel veel plezier van mag hebben...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:45

Mooi dat het goedgekomen is. Gefeliciteerd en veel plezier en succes samen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:08

Fijn dat je het goed hebt kunnen bespreken met de vorige eigenaresse.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Wat een ontzettend schattig koppie zit erop zeg, hij kijkt ook erg vriendelijk uit zijn oogjes.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 17:48

Bedankt allemaal. Toch leuk om te horen dat er meer mensen zijn die mijn 'pony' leuk vinden en dat ik de juiste keuze heb gemaakt

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:54

Urielle, gefeliciteerd met je goedgekeurde poepie van een paardje
Echt een leuk ding zo te zien en fijn dat je er nog wel over hebt kunnen praten en dat je gerustgesteld bent. Goed dat je het er ook nog met de DA over hebt gehad en dat die extra heeft opgelet. Geef hem inderdaad maar lekker veel tijd om sterker te worden. Beter later ingereden dan te vroeg toch... Als alles goedgaat, kan je nog jaren plezier van hem hebben dus haasten heeft totaal geen zin.
Ik neem aan, dat je hem nu daar laat staan tot je hem in je/zijn eigen stalletje kunt zetten ???

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:08

Het liefst heb ik hem zo snel mogelijk hier
Ik ga vanavond nog even bellen voor onderdak.
Deze week heb ik zelf ook nog vakantie dus ik zou er graag nog even van genieten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:41

Gefeliciteerd met je paardje..

En idd nog even fijn dat je met de oude eigenaresse hebt kunnen praten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:46

Gefelcitieerd met je aanwinst.

Hij heeft wel een erg leuk koppie, en een beetje pony uitstraling is toch ook wel lief?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:47

Urielle, gefeliciteerd! Leuk hoor!! Ziet er lief uit, erg vriendelijk.

En eh, snel meer foto's uiteraard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 18:52

Sily schreef:
Gefelcitieerd met je aanwinst.

Hij heeft wel een erg leuk koppie, en een beetje pony uitstraling is toch ook wel lief?

Nu nog wel ja