Welk springzadel is een aanrader?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:27

Passionato schreef:
EdwardR schreef:
Ik vind een Kieffer echt het perfecte zadel. Zelf nooit klachten van gehad en als er andere mensen erop (mogen ) zitten is iedereen er even positief over

Ik behoor dus tot dat selecte gezelschap. Ik vind Kieffer persoonlijk geen fijne zadels, maar Edward zijn zadel is echt goddelijk!!!
Verder vind ik de Forestier springzadels ook echt waanzinnig..

Hier spring ik op in (ha toepasselijk ), ik heb dan nog geen springzadel, maar ik vind kieffers persoonlijk rotzadels, zitten erg hard!

EdwardR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:29

Hmmm...Kieffer is misschien niet één van de zachtste zadels die er is, maar naar mijn gevoel heb je er weinig last van bij t springen (je zit toch minder diep dan bij springen. Ook heb je hierdoor, naar mijn gevoel, meer contact met je paard

#Ymke#

Re: Welk springzadel is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 20:36

ik heb vandaag een JC meegekregen om uit te proberen, superzacht met knie én kuitwrongen... ben benieuwd

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:21

Ik heb een bruin euroriding LUXOR springzadel.
Echt een geweldig zacht zadel en zeer goed voor de rug van je paard ivm het brede kussenkanaal. Voor mij niks anders.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:29

Voor een springzadel moet je erop dat het niet een te diepe zit heeft. Als je hoger gaat springen en je komt niet genoeg uit het zadel krijg je in dat geval een kets tegen je kont.
Overigens heb ik nog een mooi springzadel te koop. Kieffer, 17,5" medium boom. Ziet er nog erg mooi uit (nieuwstaat) vrpr. 600 €

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:57

Babootje, ik wil geen kieffer

Ik spring niet hoog, zoals vermeld ben ik echt bang op de sprong, maar misschien dat dat ooit gaat veranderen

Verrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:05

Een Stubben Roxane heeft een wat diepere zit. Zelf heb ik een Stubben siegfried, De nieuwe(re) zadels van Stubben zijn echt niet meer zo hard en ze zijn niet stuk te krijgen en mijn zadel past bijna altijd!!

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:07

forestier

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:08

Stüben Scandica zit echt heerlijk, heb ik zelf ook.
Eerder werd hier gezegt dat Stüben zadels hard zijn, maar wel goed aanpassen. Deze is echt niet hard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:59

#Ymke# schreef:
Ik laat uiteindelijk iemand komen, maar b.v. bij dressuurzadels weet ik dat ik absoluut geen kieffer wil, het is dan fijn om dat aan te geven aan diegene die komt, voordat hij/zij allemaal zadels heeft die ik niet fijn vind. Daarnaast kijk ik ook wel eens op internet, en dan kan ik dus niet proefzitten...

Ha ha, had ik niet gelezen... Enfin, dressuurzadel of springzadel en de verschillende modellen erin willen nog wel eens verschillen. Dus houd je niet zo vast aan een merk. Je moet gewoon (indien mogelijk) een aantal zadels proberen.
Maar waarom per se een springzadel als je toch niet hoog wilt springen. Kun je toch ook gewoon een VZH nemen?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 12:56

Babootje schreef:
#Ymke# schreef:
Ik laat uiteindelijk iemand komen, maar b.v. bij dressuurzadels weet ik dat ik absoluut geen kieffer wil, het is dan fijn om dat aan te geven aan diegene die komt, voordat hij/zij allemaal zadels heeft die ik niet fijn vind. Daarnaast kijk ik ook wel eens op internet, en dan kan ik dus niet proefzitten...

Ha ha, had ik niet gelezen... Enfin, dressuurzadel of springzadel en de verschillende modellen erin willen nog wel eens verschillen. Dus houd je niet zo vast aan een merk. Je moet gewoon (indien mogelijk) een aantal zadels proberen.
Maar waarom per se een springzadel als je toch niet hoog wilt springen. Kun je toch ook gewoon een VZH nemen?

Ik heb op zowel dressuur,springen als VZ van kieffer gezeten en ik vind het echt niks

Ik wil perse springen omdat dat een betre zit heeft voor mij, meer steun en een spring is uiteindelijk ook makkelijker te verkopen (jaja, ik kijk in de toekomst )

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:00

Rossner al geprobeerd. Zit lekker en heeft goede prijs/kwaliteitverhouding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:00

een kieffer zadel zit lekker