HELP voorgelogen door handelsstal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:32

ingeborgpos schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb besloten het te gaan proberen met Torro, gewoon opnieuw beginnen.

Fijn dat je hem een kans wilt geven. Heel veel plezier met hem. We zouden het wel erg leuk vinden als je ons een beetje op de hoogte hield hoe het gaat. En misschien blijkt uiteindelijk de soep niet zo heet te worden gegeten als hij word opgediend.
Heb je wel begeleiding? Waar komt hij te staan?

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:58

super, ik denk dat het wel goed komt, met rust en geduld

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:11

hmmz ik vind het n slechte start, ik snap heel goed dat je van de koop af wilde zien.
er wordt niet voor niets gelogen.
ik vind het heel knap dat je alsnog voor het paard kiest en ik hoop echt dat het wel goed gaat.
heel vervelend dat het zo heeft moeten lopen.
wie weet valt het harstikke mee en is er niks aan de hand en is de vorige eigenaar gewoon een superslechte match geweest met het paard.
succes en hou ons op de hoogte, hoe heet het paard?

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:28

Ik vind het goed van je dat je het toch gaat proberen, want ik kan je wel zeggen dat het zal helpen. Ik heb namelijk hetzelfde aan de hand gehad.

Zal je in het kort even mijn verhaal uitleggen:
Ik heb 2,5 jaar geleden een 7 jarige ruin gekocht bij een handelaar. Heb toen proef gereden en dat ging prima. Toen even om de tafel gezeten en gevraagd waar hij vandaan kwam en waarom hij weg ging.
De handelaar vertelde mij dat hij van een particulier is geweest en dat die man door lichamelijke redenen niet meer mocht rijden en daarom verkocht is, want hij wilde hem niet mee laten lopen in de manegelessen (stond op een manege), want daar was het paard te goed voor.
Nou de hele zomer lekker gereden, toen begond de 1e winter. paard was behoorlijk vervelend overal van schrikken, wegspringen en bokken.
Ik ben er toen best hard van afgevallen en toen best wel geschrokken. (durfde niet meer te rijden). geloof 2 dagen na mijn val kwam ik in contact met iemand van bokt die dit paard kende. Ik heb toen haar een aantal dingen gevraagd van mijn paard.
Blijkt dus dat hij 2 jaar in de les gelopen heeft en iedereen eraf gegooid heeft. Zelf iemand een gebroken neus bezorgt. Toen kwam het erge van het verhaal dus. (als ik moet geloven dat het waar is natuurlijk) Mijn paard stond toen ruim 2 maanden stil en zonder biks, want dat verdiende hij niet volgens de eigenaar van die manege.
Nu blijkt ook dat mijn paard behoorlijk last van zijn rug had en al die tijd verkeerd bereden was, waardoor hij een onderhals ontwikkeld had.
Paar keer laten behandelen, toen ging het steeds beter. Hij begon ook steeds meer mij te vertrouwen en te gehoorzamen.

De winter daarop, begon het weer, maar wel een stuk minder. En deze winter heeft hij het tot nu toe niet meer gedaan. (voor zover ik heb gereden)
Ik weet niet wie ik moet geloven (ook 2 verhalen), maar het maakt dus niet uit, als je er maar de tijd voor neemt

Dus je ziet maar je moet er wel tijd en aandacht aan besteden en het komt dus wel goed. Dus geef niet op. Probeer te onderzoeken of hij niks mankeert en win zijn vertrouwen terug.

Pffff, toch nog wel een lang verhaal geworden.

ingeborgpos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:53

Esmeralda,

juist jij die dus suggereerd dat ik het paard geen kans heb gegeven, zou eerst mij eens de kans moeten geven e.e.a. uit te leggen voor je oordeelt.

Ik vroeg nl. in mijn topic om hulp, niet om afgebrand te worden.

Ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte.

Hij komt in Amstelveen te staan, op een boerderij met enorm veel land. Het is een dressuur & westernstal, we hebben als dierenarts & therapeut Eric v.d. Laarakker (www.holistischedierenarts.nl) en werken samen met Emiel Voest voor grondtraining. En hij wordt ook nog behandelt door Marielle (osteophaat)

Wanneer El Torro (ja zo heet mijn Luus) nog extra problemen kent, ga ik naar de Balingshof (Monya Erb) .

Ik laat jullie maandag weten hoe het ophalen zondag is gegaan.

nog even, heel frappant hoeveel mensen er eigenlijk direct wisten bij welke handelaar dit heeft plaatsgevonden.

Sily

Re: HELP voorgelogen door handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:19

Nou je hebt iig hulp genoeg in je omgeving, dus zal vast wel helemaal goed komen met je ventje.

Krijgen we ook foto's te zien als hij er is? *sgierig*

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:39

Mag ik weten om welke handelaar dit gaat (gewoon via PB hoor). Ik heb namelijk ook nogal slechte ervaring met een handelaar en ben wel benieuwd of het om dezelfde gaat (aan je verhaal te horen zou dat goed kunnen).

Verder wil ik even melden dat ik het knap vind dat je het toch met dit paard gaat proberen . De reacties dat het maar raar van je is dat je twijfelde en dat je het paard geen kans geeft vind ik echt belachelijk. Dat is lekker makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit. Ik kan me erg goed voorstellen dat je nogal geschrokken bent van alle verhalen. Uiteindelijk ben jij toch degene die er op moet stappen en het gaat niet over een kleinigheidje zoals af en toe een bokje. Als je zou afwachten tot hij jou een keer aanvalt, kan dat wel eens hele nare gevolgen hebben. Pas als het kalf verdronken is....

Bovendien kan ik me ook goed voorstellen dat je er niet meer zo'n goed gevoel over hebt, aangezien je erachter bent gekomen dat er over een hoop dingen gelogen is (waar zouden ze dan evt. nog meer over gelogen hebben). Maar in ieder geval heel veel succes met dit paard. ik hoop dat het allemaal goed uitpakt. Ik vind het wel heel verstandig van je dat je je wel laat helpen door allemaal deskundigen.

Succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:29

Tequiro schreef:
Barbara17 schreef:
Maar hij komt dus uit polen ..........

Daar zal ie niet gefokt zijn....

Maar het verhaal van de handelaar was dat ie uit Spanje kwam...daar haakte ik op in..

Succes met Torro en wie weet komt het allemaal nog best goed!

Klopt als een bus, maar hij kan in Polen geruind zijn. Ook hier laten wij onze hengsten vaak geen hengst, ookal is hij rustig, veel pensions/maneges willen geen hengsten.

Anoniem

Re: HELP voorgelogen door handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:34

Ik denk dat je op een super plek komt te staan met voldoende kennis over paarden. Geef hem de tijd en neem zelf de tijd. Wellicht houd je er een gouden knol aan over die voor je door het vuur gaat. Kijk eens op het andalusiertopic, daar zitten anda-eigenaars die je misschien wat kunnen helpen, misschien wel een bokker in de buurt van jouw.

Succes en wel fotoos he? Daar zijn we nl dol op