Onderhoud van het terrein, de bak en de wei kost een boel geld

Dat moet je nou eenmaal aan je klanten doorberekenen, anders draai je gigantisch verlies en houd je het niet lang vol met je bedrijf.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

hrappur schreef:ik vind de stalling wel erg duur hoor ! maar ja je heb dan wel een ovaal baan enz.
je moet er wel zeker van zijnn dat als jij hem koop, je hem mag verhuizen en er egt niemand anders zonder toestemming even opklimt. ( van de stal)
)
dus, ik praat meer over het algemeen, dat ja daar wel zeker van moet zijn snap je ?
)Cowgirl schreef:Citaat:vind ik niet veel stalgeld maar als ze inderdaad sober worden gehouden op die manege verdienen de staleigenaren maandelijks een hele hoop geld aan jou.
Wat denk je dat zo'n manege bedrijf kost om te onderhouden?
Als deze ijslandermanege alle ijslanders in de wei laat ploeteren voor 50 euries in de maand kunnen ze wel opdoeken.
Een plek op zo'n bedrijf kost nu eenmaal een paar centen en in mijn ogen is er niks mis met dit bedrijf en is de prijs heel normaal en misschien zelfs wel goedkoop als ik eens naar andere stallen kijk.
Bramblerose schreef:Ik zou zeggen: kopen die Tjaldur en geniet van hem,
maar dat niet mogen verhuizen moet er wel af...
Succes!!!
Citaat:Als ik Tjaldur niet koop, blijft hij daar gewoon staan. Aan iemand anders verkopen ze hem niet.

) enz.
Tjaldur schreef:Mijn vragen zijn nu:
- Is een paard van 16 jaar, dat 8 jaar lang ongeveer 8 a 9 uur in de week in lessen heeft meegelopen met onervaren ruiters op zijn rug, niet versleten?
dat hoeft niet perse. Maar je kunt hem natuurlijk een medische check up laten geven
- Zou je uberhaupt een paard van 16 jaar kopen?
Als het paard in orde is, waarom niet?
- Hoelang zou ik heb dan nog kunnen berijden, aangezien ik niet een van de slankste ben (75 kg).
volgens mij kan een ijs heel wat hebben. Er rijden flinke kerels op in hun land van afkomst.
- Is 150 euro stalling in de maand niet een beetje veel?
nee!.
- Is 3000 euro niet een beetje veel voor een 16-jarige IJslander zonder erg veel looplust en potentie?
JA! dat vind ik wel. 3000 euro voor een paard dat in lessen gelopen heeft en van die leeftijd is niet die prijs waard
Ik hoop dat jullie mijn vragen een beetje kunnen beantwoorden. Ik hou erg veel dat paardje, maar ik vraag me af of ik hier wel goed aan doe.
Alvast bedankt, groetjes Marieke
ikke schreef:Komt er nou echt helemaal niemand op het idee dat DE reden voor Guy en Chris is dat als Tjaldur verkocht wordt ze wel graag willen dat die combinatie het ook gaat maken. Stuk begeleiding dus zodat ze samen een goed koppel worden. De voorwaarde van niet verhuizen biedt hen zicht op de combinatie en de mogelijkheid om te zorgen dat die begeleiding er dagelijks is.
Een van de redenen dat Guy mij nooit een IJs heeft willen verkopen is juist om deze reden! Ik ken Guy al 15 jaar, hij is een goede kennis en mede-NVVR lid en hij heeft meerdere malen letterlijk tegen mij gezegd dat hij mij geen IJs verkoopt omdat ik hem niet kan laten staan (reisafstand) en hij dan onvoldoende zicht erop heeft en DUS onvoldoende begeleiding kan geven.
. Ik heb verder geen verstand van Ijsjes dus het zou best kunnen. Ik zou het er zelf niet voor over hebben.