Frekja schreef:Veel mensen hebben Shetlanders, Haflingers, Fjorden, enz., die vanuit vroeger gewend zijn om altijd buiten te lopen in de bergen ( vlakke, harde bodem en beschutting).
Ik zie deze pony's in Nederlnad ook in het land of in een paddock 'staan' te hangen in weer en wind. Onderschat niet hoe kou het wordt als het hard waait en regent. Met een goede vacht kunnen ze een boel hebben, maar er moet beschutting zijn en ze moeten droge voeten kunnen houden.
Arabieren, KWPN -ers, Engels volbloeds, ed. doe je- mijn inziens- geen plezier met een verplichte hangwinterpaddock.
Overigens moeten we met een kapot getrapte en bevroren ondergrond het gevaar van zoolkneuzingen ook niet onderschatten.
Oei, dan ben ik zeker wel een enorme dierenbeul als ik je vertel dat mijn volbloed arabier dag en nacht buiten staat?
Als ik hem op stal zet (bijv. na het rijden), begint ie na een uurtje of 2 / 3 echt tegen de deur te schoppen dat ie er weer uit wil! Ik denk dus dat hij heel duidelijk zijn mening aangeeft, en die respecteer ik dan ook graag.