Stal geld te hoog..?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

linny2

Re: Stal geld te hoog..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:02

Het ligt een beetje aan de omgeving.. In noord holland is het iets goedkoper als je het vergelijkt met zuid holland en friesland weer goedkoper.. Ik vindt het zelf wel duur. Heb je een bak etc?

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:27

Bijna alle stallen gooien hun prijzen omhoog, zo ook bij ons, Hoewel wij wel de luxe van een binnenbak erbij hebben gekregen sinds 1 december. Ik betaal nu €267,50 incl paddocks winter 2 uurtjes, 3 keer per dag hooi als ik zou willen, bix (annder voer moeten we zelf erbij aanschaffen) en zomers weidegang. Door de weeks wordt er uitgemest en de paarden binnen en buiten gezet. In de weekenden en met feestdagen moeten we alles zelf doen. Ik sta dus volpension.
De halfpensionboxen kosten €105, maar dan is alles kaal, nog 17,50 van paddocks komen erbija ls je ozu willen, land zomers, hooi, bodembedekking en voer. Gok dat je dan rond de €180 per maand uitkomt.

Jij hebt geen bak waar je kunt rijden nu, maar wel de luxe van weidegang zomers en swinters begrijp ik uit je verhaal. Weet niet wat de norm qua prijzen is bij jullie in de buurt met dezelfde facaliteiten? Ik denk dat die 150 wel redelijk is als ik zo de prijzen om me heen zie..maarja, tis wel ineens een klap zo omhoog, hadden wij per 1 december ook, 20 euro duurder.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:56

Ik betaal voor mijn 2 fjorden € 90,- per maand (volgend jaar € 100,-)
Ik heb daarbij:
* 1 Stal (megastal waar ze samen inkunnen)
* Binnebak
* Buitenbak
* Ruimte voor mn spullen
* Ruimte om de paarden te wassen
* Hooi/kuil en stro zit erbij in
* Wordt gevoerd, uitgemest, buitengezet
Paarden mogen dag en nacht buiten staan als ik dat wil en dat ik dan ook bijna altijd.

paula1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:15

diandra_15 schreef:
Ik vin het duur... Ik betaal 100 euro in de maand.
mn paard staat dan van smorgens 10 tot savonds half 6 buiten (in de zomer langer) wordt smorgens en savonds gevoert en je stal kan je eventueel ook laten doen

bij mij op stal ben nu 235 kwijt per maand moet zelf mesten het was 220 per maand dus bij ons is het ook vlink omhoog gegaan . ik woon in het westen en daar is het best wel duur om je paard te stallen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:29

jezus ik betaal het dubbele! 325 euro per maand all in. wat een kleine bedragen allemaal, kon ik maar een stal vinden die zo goedkoop was... maar goed, da's een beetje moeilijk in de omgeving van amsterdam...

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:13

Het maakt eigenlijk niet uit wat anderen betalen...tenzij je bereid bent om naar al die andere stallen toe te verhuizen

Ik denk dat je het beste voor jezelf kunt afwegen wat je hiermee wilt. Het is een flinke prijsstijging inderdaad , en voor die regio vind ikhet als vrij veel klinken , zeker gezien het dier de hele dag op de wei gaat , dat kost de pensionhouder dus heel weinig geld...

Ik denk zeker dat je ergens anders een goedkoper plekje kunt vinden of wat meer luxe voor dit bedrag.

De vraag is dan wat er voor stallings aanbod in je regio is , wat wil je qua reistijd en voorzieningen , enz.

Vind je het belangrijk dat ze altijd buiten staan en heeft een andere stal die mogelijkheid niet , dan zit je hier het beste.

Zo meer van dat soort dingen , je zult zelf de afweging moeten maken of je het elders beter kunt krijgen , zo niet dan kun je hooguit een keer een gesprekje aangaan over de prijs.

Als je het elders niet beter kunt krijgen qua kosten / wat je ervoor krijgt , tja dan is het simpel.

aragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:21

Ik vind het ook te veel. Ik vraag ook 140 euro p/m en dan zit alles erbij. En jou paard staat ook niet elke dag op stal dus hoeft de 'baas' hier ook niet veel voor uit te geven. Ik zou iets goedkopers in de buurt zoeken, maar dat is mijn mening

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:24

Ik betaal 150, incl. voer, binnen buiten zetten ect ect.

Het enige wat ik mis is een binnenbak, maar onze buitenbak is altijd goed (nu nog steeds geen plas).

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:28

Ik sta voor 13 euro per maand met
voer,hooi,kuil stro onbeperkt
hoefsmid en enten , ontwormen zit er ook bij
ik weet het is erg goedkoop
maar jou stal ism duur joh

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:05

Zooo wat een goedkope stallen allemaal ik betaal 315 sta dan wel op een stal met alles dr op en dr aan!
www.hcsimonshaven.nl

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:09

Ik betaal voor mijn 3 paarden 200 totaal..we hebben alleen een buitenbak..er zit onbeperkt hooi en stro bij in...
maar je moet zelf voeren en uitmesten...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:14

Ik betaal voor dag en nacht weide 50,-.
Stal zonder uitmesten is hier ook maar 125.
vind het duur ja!!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:17

ik betaal 212 met 2xbuitenbak,2xbinnenbak,biks,stro,hooi en kuil,uitmesten,paddock.dus ik vind 140 niet duur.maar ik merk dat de stalgelden in het land nogal verschillen.ik heb nog niks gehoord over prijsstijging maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:18

140 is veel te duur vind ik, als je alles zelf moet kopen enzo.
bij mij inde buurt is het 230 euro ongeveer en alles zit erin

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:12

Wow sommige van jullie hebben het echt getroffen! Anderen betalen wel veel vind ik voor wat ze maar hebben... Persoonlijk vind ik 140 Euro te veel voor wat je maar hebt.

Ik betaal nu 160 euro, daar zit in:
- stalling van 3*3
- buitenbak van 20*40 die nu eigenlijk iets te nat ligt om deftig te rijden,
- weidegang met soortgenoten (op dit moment staan ze eigenlijk gewoon op een klein stukje zonder gras en alleen modder, maar in de zomer gaan ze op grote weide met gras)
- plaats om buiten te poetsen
- een paar plakjes hooi per dag
- stro
- voer
- uitmesten, voeren en binnen-buitenzetten doen ze voor je, al gebeurd het regelmatig dat ik dat laatste zelf doe
- rustig gelegen in de polders met leuke buitenritmogelijkheden
- familiale sfeer

Wat vinden jullie van die prijs eigenlijk? Ik heb geen idee eigenlijk wat de gewoonlijke prijzen zijn...

Het grootste nadeel eigenlijk is dat het niet echt zo dicht in de buurt is, moet zeker 10 minuten rijden met de auto... Maar ja men paardje staat er voorlopig goed, dus ben ik niet echt op zoek naar iets anders...

Dichtbij waar ik woon vragen ze 400 Euro voor stalling 3*3, kleine binnenbak, grote buitenbak, weidegang alleen zonder andere paarden, voer, all in vol pension, solarium, poetsplaats binnen-buiten, wasplaats met warm water, zo echt een luxe stalletje voor van die dure sportpaarden. Sorry hoor maar dat vind ik iets te veel eigenlijk... Maar ja die stal is dan ook voor van die rijke mensen denk ik, met idd dure sportpaarden, die hoeven niet te kijken op wat Eurootjes en als je het kunt betalen, waarom niet?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:16

ik betaal 100 euro stalling per maand, daarvoor heb ik alleen een kale stal en weiland, waar ze zomer en winter op mag.
voor het gebruik van de (buiten)bak betaal ik 125 eurie per jaar en voor hooi, vlas, stro en brokken ben ik ook zo'n 100 euro per maand kwijt...
in de zomer is t wat minder, omdat ze dan dag en nacht buiten staat, waardoor de bodembedekking weg valt en veel minder hooi krijgt, in de winter is t wat meer omdat ik dan ook slobber of muesli en appels en wortels bijvoer.
ik sta trouwens wel op een kwartiertje stappen van het bos

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:19

vrij vragen 150 voor pony en 180 voor paard en dan heb je een dressuurbuitenbak 20x60, een grote springbak met volledig parcour, 2 poetsplaatsten + 1 spuitplaats, zadelkamer, eigen kast, voer, hooi, stro, stapmolen, longeerbak, weidegang van 7.00 tot 19.00 en de stal wordt voor je uitgemest en het voer wordt ook gegeven (dus hoef je niet zelf te doen)

persoonlijk vind ik 140 euro wel veel.

tweety_be: jou stalgeld is denk ik wel netjes

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:32

Dank je wel Carly22,

Ik dacht het wel, maar vroeg het me toch af, gezien ik al die verschillende prijzen hier zo lees, dan vraag ik me af wat de gewoonlijke algemene prijzen zijn...

Het goedkoopste waar ik ooit van geweten heb is een wei met stal op voor 3 paarden voor 25 Euro in de maand... Vriendin van me huurt die wei, propere wei, mooi afgemaakt, plaats voor 3 paarden en je kan er leuke wandelingen maken... Maar ja dan moet je natuurlijk alles wel zelf doen enzo en moet je nog hooi, stro, voer en dergelijke kopen...

Hangt allemaal een beetje af denk ik van de mogelijkheden die je hebt en de omgeving denk ik.

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:34

Owh nee toch niet, het goedkoopste dat ik weet is 25 Euro voor een heel jaar! Wei met stalling, mooi afgemaakt met schrikdraad en stroom. Maar ja is dan ook van een kennis van haar die gewoon een stuk land hebben waar ze niks mee kunnen doen.... Tja je moet de mazzel maar hebben hè.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:05

Ik betaal 250 per maand, all-inclusive zeg maar.
Luxe pensionstalling met alle benodigde faciliteiten.
Voor pony's is het 225 en kale huur (zelf voer kopen & mesten) is 180 euro geloof ik.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:11

140 euro per maand voor alleen gras, ze lijken wel niet wijs
Zou heel gauw iets anders gaan zoeken als ik jou was.

Maseike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:42

Joh ik betaal 315 in de maand weet niet eens of er wat bij komt dadelijk in het nieuwe jaar!
Maar voor dit geld heb ik ook wat!
Ik wou dat ik 140 eurie in de maand mag betallen,
Zelf bij een boer geloof ik betaal je nu bijna 140 eurie!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:07

Citaat:
jezus ik betaal het dubbele! 325 euro per maand all in. wat een kleine bedragen allemaal, kon ik maar een stal vinden die zo goedkoop was... maar goed, da's een beetje moeilijk in de omgeving van amsterdam...

Ik sta in Waverveen, +/- 30 minuten van Amsterdam en betaal €155,- per maand (moet wel zelf voer kopen en mesten) We hebben twee buitenbakken en zomers weidegang. Moet zeggen dat ik deze prijs toch wel errug prettig vindt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:11

Ik vind het heel erg veel geld. Bij mij betaal je 40 euro meer maar dan zit alles erop en de aan ook met een binnenbak. In de beemte zit een stal waar je 150 betaald alles erop en de aan met stallen en een goede buitenbak

qwinty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 08:14

Ik heb nog geluk gehad heb ik gehoord ze wou het eerst opschroeven na 180 per maand!
En weet de werkelijke reden nu ook!! te belachelijk voor woorden..
ga het hier niet neer zeten is schending van privecie maar goed!! baal enorm