Bit voorverwarmen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:22

Weet je hoe snel zo'n bit warm is in de paardenmond??? Dat neemt razendsnel de temperatuur aan hoor. Ik denk dat je onbewust wel vervelender dingen doet voor je paard dan hem een koud bit in doen.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:31

Manzano, dat denk ik ook, maar dat is geen reden om bewust vervelende dingen te doen. Ik ken een paar paarden die het echt heel vervelend vinden. Waarom zou ik die pesten? (Eerlijk is eerlijk, ik doe het lang niet altijd. Soms vergeet ik het, soms zijn mijn handen niet warm genoeg.)

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:34

Tuurlijk hoef je ze niet bewust te pesten, maar om nou te zeggen dat ik het nodig vind om zelf zoveel moeite te doen zoals ik hier lees.......daarbij, met bevroren handen kan ik zelf niet rijden, dus dan kan ik het bit sowieso bij voorbaat beter samen met de rest van het tuig in de kast laten....

tycluffcoow

Re: Bit voorverwarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:36

met warm water doen! of al eerder op een warme plek leggen! of gewoon handshoenen aandoen

Glitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:45

Je kan er ook even op gaan zitten

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:34

Maak gewoon dat bitje even warm (kleine moeite toch?) en neem je vriendje mee (warme buik!) voor je koude handjes

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:50

Ik heb er geen last van.
Me'n zus haar paardje soms wel, en dan doet zij het gewoon met haar handen, en dat lukt wel goed.

Fellowww

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:56

als het koud is heb ik altijd handschoenen aan en dat is wel handig want als je dan het bit voorverwarmt is het ook niet koud aan je handen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:13

als ik eraan denk (bijna nooit) wrijf ik we wel even mee tussen mijn handen, maar ik vergeet het altijd, en de pony's waar ik op rijd vinden dat ook niet erg dus..

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:47

Ik denk dat ze je hier op de manege vierkant uitlachen als je dat doet Heb het nog nooit gedaan en vind het eigenlijk ook niet echt nodig..

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:50

Ik doe het ook altijd in de winter. Stel je voor dat hij echt heel koud is en aan je pony ze tong blijft plakken

Ik heb ook altijd kouwe handen, maar ja dat is toch zo weer warm als je ze in je jas stopt!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:51

Die van mij hebben er gelukkig geen last van!

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:54

ik heb een warmwater kraan, dus als ik hem daar even onder houd is het bit zo warm, en mijn handen ook

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:55

Ik hoef het niet te doen want om mijn bit zit van die tape die wordt dus niet ijskoud! En mijn paard pakt trouwens altijd meteen het bit vast, ik krijg dus niet eens de kans om zoiets te doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:28

shadow0 schreef:
Er bestaan dingetjes die warm worden als je ze breekt, en die je in kokend water weer op kunt laden. (Zoiets dus)

Ik bedacht het net zelf ja, die dingen krijg je tegenwoordig ook soms ergens gratis bij en los kosten ze zo'n 5 euro?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:47

ik verwarm t bit ook altijd even tussen mn handen...wrijf (althans probeer..als mn handen niet té koud zijn) m tussen mn handen warm
ik zou ook niet blij worden van zo'n gigantisch koud stuk ijzer in mn mond, waarom mn beestje wel..

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:23

manzano schreef:
Weet je hoe snel zo'n bit warm is in de paardenmond??? Dat neemt razendsnel de temperatuur aan hoor. Ik denk dat je onbewust wel vervelender dingen doet voor je paard dan hem een koud bit in doen.

wou ik ook net zeggen, bit is zo warm.. en de meeste vinden het nog lekker ook
s'zomers maak ik het bit altijd nat voor het rijden, gaan ze lekker sabbelen

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:32

Mss is mijn paard raar, maar mijn pony neemt het bit sneller aan als ik het niet voorverwarm dan als ik dat wel doe. Raar geval? ;p

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:34

ik hou het bit altijd ff onder de warme kraan dan is die zo warm

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:34

djodjodjo schreef:
Haha, ik heb die bitverwarmer toch echt uitgevonden! Mijn nieuwe uitvinding heet: kraan.
Meestal doe ik voor ik ga rijden het bit even onder de lauw/warme kraan, krijg je teminste geen koude handen

Whaha die heb ik vrijdag ook uit gevonden op de manege. Bij mijn andere vz-paardje is alleen een koude kraan jammer genoeg.

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:27

Ik zet de waterkoker altijd even aan, giet dan een beetje water over het bit en klaar is kees.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:37

Miss87 schreef:
Ik denk dat ze je hier op de manege vierkant uitlachen als je dat doet

Laat ze maar lekker lachen dan

Die van mij is heus geen mietje, maar laat wel duidelijk merken dat hij zo'n ijskoud bit niet fijn vindt.
Dus even warmen tussen mijn handen (met of zonder handschoenen) en paard is ook weer blij

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:39

Ehm.. ik verwarm het bitje nooit eerlijk gezegd, die hangt in de kast... en gaat de mond van mijn paard in.. ze heeft er ook geen last van geloof ik, heeft dr mond al open voordat ik de bitringen opzij heb geschoven zegmaar...

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:49

manzano schreef:

Als iemand zijn ijskoude handen op mijn buik legt ben ik dat ook gewoon als ze er 5 seconden opliggen. Maar dat moment dat ze mijn buik aanraken, krijg ik toch een vreselijke rilling en maak ik toch een sprong opzij. Dus ookal ben ik er zo aan gewend heb ik het alles behalve graag dat iemand met zijn koude handen aan mijn zit.

Een paard redeneert niet met "het is nu wel koud, maar achter vijf seconden zal het wel warm zijn". Een paard redeneert met "Als het mijn mond raakt is het koud, dus is het niet fijn" en dat het vijf seconden later warm is komt niet bij hem op, alleen de actie die op dat moment gebeurd telt.

Niet alle paarden hebben er last van, er zijn er veel die niet zoveel complimenten hebben. Maar met mijn jongste paard merk ik ook dat ze 's winters wat moeilijker is met het bit dan anders, tenzij ik het een klein beetje voorverwarmd heb(meestal gewoon even met mijn jas/trui) , dan gaat het er zo in