paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:48

Leuk paard zo op de foto. Maar die rij-foto, heb je enig idee wanneer die gemaakt is?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:49

Heeft hij de mok op zijn achterbeen??
het is trouwens een mooi paard
En ze hebben hem niet iets gegeven, want hij kijkt heel erg wakker.
Het kan ook zijn dat de handelaar het niet over het hart kon krijgen om zo'n mooi paard te slachten.
maar vertel nouh een wat er nouh precies met hem was.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:49

"heb net naar de advertensie gekeken.. moest wel alche dat ze er dan bij zetten is gekeurd!!! zeker in de hoop dat de nieuwe gek er in trapt!! ook erg banketstaaf voor de handtekening van de dierenarts die hem heeft gekeurd, die kan volgens mij aangeklaagd worden wegens vals keuringsrapport!! Die ziekte sluipt er met de jaren verder in en komt niet van de een op andere dag aanwaaie.. Maar ook ik vraag me af, net als meerdere, waarom heb je hem niet aan de verzekering verkocht, als je hem verzekerd had?? Ik kan wel even voor je navragen hoe het precies voor jou kan zitten, heb kennissen in de verzekringswereld en eentje is advocaat, pm me maar als ik iets voor je kan doen..
maar neem van me aan, het is een hele harde wereld, die paarden, sta sterk in je schoenen en durf je mening te uiten en hartop te zeggen.. ga naar die handelaar en vertel hem waarom hij hem niet volgens afspraak naar de slacht heeft gebracht?? ondelinge afspraken zijn imers ook gerechts geldig, en hij weet heel goed dat hij voor 600 euro geen sportpaard heeft aangeschaft
succes, gr dees

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:50

Marijkeeee schreef:
En ze hebben hem niet iets gegeven, want hij kijkt heel erg wakker..
Goh dat ie dat er nou net niet bijvertelt in die advertentie

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:51

Prisca schreef:
Vind het trouwens niet echt een proffessionele advertentie als ik het zeggen mag. Lijkt mij meer door een pennymeisje gezet die aandacht wil.

Ik geloof wel degelijk dat deze advertenties echt zijn. Volgens mij ben ik ook als eens op deze stal geweest om naar een "dekhengst" te gaan kijken. Zie dat tussen de advertenties een bekend paard staat van een fokker waar ik nog wel eens over de vloer kwam.

Wesley, ach gossie, dat was zo'n schatje als veulen heb nog foto's van hem met zijn zusje. Ik heb nog voor hem geadverteerd op marktplaats, helaas zonder succes. Had wel verwacht dat ie dan uiteindelijk een keertje in de handel zou belanden, maar daar zit ie dan al een twee jaar in ben ik bang.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:53

Nou zeg, ongeloofelijk.
Ze heeft trouwens nog meer jonge paarden te koop staan. Zou hier ook allemaal wat aan mankeren? Als ik die prijzen zie en dan de afstammingen, zet ik hier toch wel mijn vraagtekens bij!!

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:54

ellenlouise schreef:
fluffymeis schreef:
ik moet nu nog 2000 aan de handelaar betalen maar ik verrek het nu.
ze geeft alleen zulke goeie les dus ik ben bang dat ik het wel zal moeten betalen en om er te kunnen blijven lessen.

of moet ik haar weigeren te betalen en gewoon niet meer op les komen.

Wil jij dan nog les hebben van iemand die je belazerd heeft??
Heb je zelf al op de advertentie gereageerd?

Daarnaast begrijp ik het verhaal niet helemaal. Je paard is door de verzekering afgekeurd dus dan krijg je daar ook geld voor. Hoe kan het dan dat jij je paard weer aan een handelaar hebt kunnen verkopen??? Normaliter haalt de verzekering hem toch op?

hij is niet door de verzekering afgekeurd dat konden we niet voor elkaar krijgen dus maar ik probeerde nog wel van alles door zijn mok wou ik hem niet langer houden dus heeft mijn instructrice hem proberen te verkopen maar ze kon hem alleen aan de slact kwijt zij ze

dus hebben we hem naar de slacht gedaan mijn handelaar beloofde trouw dat het zou gebeuren ..

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:56

Esther28 schreef:
Nou zeg, ongeloofelijk.
Ze heeft trouwens nog meer jonge paarden te koop staan. Zou hier ook allemaal wat aan mankeren? Als ik die prijzen zie en dan de afstammingen, zet ik hier toch wel mijn vraagtekens bij!!

Wesley mankeerde als veulen iig niets, maar ja dat is nu 2 jaar terug. Die man kennende is ie uiteindelijk voor een schijntje bij de handelaar terecht gekomen. Jaarlingen zijn naarlingen dus veel duurder zal ie niet geworden zijn in de tijd die daarop volgde en zo in de winter zitten er niet veel mensen op een onbeleerde 2,5 jarige te wachten .

Allejandro

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:57

Hmm ik weet niet.
Dat dit zomaar kan zeg

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:59

Marijkeeee schreef:
Heeft hij de mok op zijn achterbeen??
het is trouwens een mooi paard
En ze hebben hem niet iets gegeven, want hij kijkt heel erg wakker.
Het kan ook zijn dat de handelaar het niet over het hart kon krijgen om zo'n mooi paard te slachten.
maar vertel nouh een wat er nouh precies met hem was.

hij had de mok aan zijn achterbenen dat kun je op de eerste foto goed zien hij had erg dikke achter benen.

hij kijkt op de rij foto helemaal niet wakker hij ziet er zeer sloom uit

ik weet niet wat de handelaar in gedachten had maar als er iemand verongelukt met dit paard en ze zoeken de vorige eigenaaresse op dan ben ik ook de pineut dan komen ze met vragen waarom niet laten slachten enzo ( temminste dat vertelde mijn handelaar)

hij liet niemand meer op zijn rug toe hij bleef er tegen bokken en hij bleef enorm steigeren. Zelf Albert voorn kon er niks mee en was er binnen 2 seconden af.. het lijkt een schatje en dat is hij ook. vrij springen kan hij geweldig. maar verder..

nanne85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:00

Elmooo schreef:
Ik zou als ik jou was Marktplaats ook inlichten.

idd je kunt contact opnemen met marktplaats daarvoor .
en dan (wat ik vind) is dat die advertentie belachelijk geschreven is als ik z'n advertentie zie staan zou ik het paard niet kopen vind het onbetrouwbaar overkomen vind het z'n slijm advertentie.
veel sterkte meis

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:00

fluffymeis schreef:
hij is niet door de verzekering afgekeurd dat konden we niet voor elkaar krijgen dus maar ik probeerde nog wel van alles door zijn mok wou ik hem niet langer houden dus heeft mijn instructrice hem proberen te verkopen maar ze kon hem alleen aan de slact kwijt zij ze

dus hebben we hem naar de slacht gedaan mijn handelaar beloofde trouw dat het zou gebeuren ..

Waarom lukte dat dan niet? Wat was de diagnose van de dierenarts dan? Hmm eerlijk gezegd begin ik nu ook een beetje te twijfelen of de slager wel de enige optie voor dit jonkie is.

Maar al met al is de situatie ellendig genoeg.

En wat betreft je nieuwe paard. Dat geld ben je toch niet kwijt? Ik bedoel, je hebt het dier laten keuren en ik neem verder aan dat hij naar je zin is.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:02

ellenlouise schreef:
Leuk paard zo op de foto. Maar die rij-foto, heb je enig idee wanneer die gemaakt is?

die foto moet vorige week gemaakt zijn

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:04

Absoluut contact opnemen met marktplaats, probeer bewijs ervoor te regelen want anders doen ze nog niets!!!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:10

en 600 voor de slacht was ook te veel, zon paard brengt niet zoveel op (of de prijzen moeten veranderd zijn?)

Succes

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:11

Beetje een warrig verhaal maar goed. Balen dat dit je overkomen is. Ook balen voor degene die het paard koopt... Hopelijk kun je er iets aan doen. Doe er in ieder geval aangifte bij de politie van, misschien kunnen ze er toch iets tegen doen.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:12

wat moet ik tegen marktplaats zeggen dan? of de polite

sorry dat het warrig overkomt ik ben helemaal van streek. eerst neem je afscheid en je denkt dagen lang over hoe snel hij dood is gegaan en dat hij snel gedood is bij de slachter.. en wie hem nu op zou eten
en dan tipt iemand je dat hij te koop staat nou dan breekt mijn klomp

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:14

Ik zou ook niet weten wat marktplaats eraan moet doen.

Maar fluffymeis, vertel nou eens wat de diagnose van de dierenarts was.

nicolietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:15

ben ik hier nou de enige die zich afvraagt of dat paard wel wat mankeerd? Misschien mankeert ze wel niks en heeft de handelaar dit paard juist gered van de dood. Zou ook kunnen toch? Op de foto zag ik er niks geks aan en als je leest wat ze allemaal wel niet zal hebben zou je dat ook op de foto's wel iets kunnen zien. Ik zie een vrolijk paard die prima loopt!
weet niet hoor, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten, dus om nu zomaar die van haar geloven....

Verder vind ik het uiterst belachelijk om alle handelaren over één kam te scheren. Er zijn echt wel goede betrouwbare handelaren hoor!

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:18

nicolietje schreef:
ben ik hier nou de enige die zich afvraagt of dat paard wel wat mankeerd? Misschien mankeert ze wel niks en heeft de handelaar dit paard juist gered van de dood. Zou ook kunnen toch? Op de foto zag ik er niks geks aan en als je leest wat ze allemaal wel niet zal hebben zou je dat ook op de foto's wel iets kunnen zien. Ik zie een vrolijk paard die prima loopt!
weet niet hoor, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten, dus om nu zomaar die van haar geloven....

Verder vind ik het uiterst belachelijk om alle handelaren over één kam te scheren. Er zijn echt wel goede betrouwbare handelaren hoor!

de dierenarst heeft de ziekte geconstateerd en je kan er niks aan doen dus de dierenarst heeft ook gezegt de enige manier is slacht of dit paard moet vervroegd met pensioen

nicolietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:19

owh en jij geeft zoveel om het dier dat je het liever laat slachten dan met vervoegd pensioen doet?

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:20

tja, mensen willen veel geld voor hun paarden hebben (op marktplaats), ik vind dat ze met de andere paarden niet zo gek zitten,
qua prijs,

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:20

nicolietje schreef:

Ben ik helemaal met je eens.
er zit hier echt 2 kanten aan.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:21

fluffymeis schreef:
nicolietje schreef:

de dierenarst heeft de ziekte geconstateerd en je kan er niks aan doen dus de dierenarst heeft ook gezegt de enige manier is slacht of dit paard moet vervroegd met pensioen

en dierenarst heeft het niet altijd bij het rechte eind

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:22

fluffymeis schreef:
door zijn mok wou ik hem niet langer houden dus heeft mijn instructrice hem proberen te verkopen maar ze kon hem alleen aan de slacht kwijt zei ze

door zijn mok?
Als je nu zei die ataxie of zijn rijgedrag... ?