Zo jij je paard laten invlechten door iemand anders?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:37

Ik zou het alleen door iemand anders laten doen als die het beter kan dan mij, en er geen geld voor hoeft.

Eigenlijk vlecht ik altijd zelf

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:40

Heb het altijd zelf gedaan.
En zou er ook geen geld voor over hebben om iemand anders het te laten doen.
Dan is er vast nog wel iemand op stal die dat even gauw wil doen haha

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:42

Mijj mama doet het voor mij, want ik kan er geen bal van

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:54

Als iemand anders het graag zou willen, succes dan want ik vind er nix aan..

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:08

In het begin liet ik het altijd doen omdat ik het niet kon, die mensen deden dat dan gewoon gratis. Later heb ik ook wel eens paarden en pony's voor mensen gevlochten maar vroeg ik ook geen geld voor, is maar een klein dingetje om te doen voor hun vind ik.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:53

Ik ben toch blij met dat adresje
Dat meisje had overigens zelf een advertentie gezet dat ze iemand zocht om te vlechten dus het is geen vriendin van me ofzo

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:55

Supertje schreef:
Mijn eigen paard laat ik niet door iemand anders vlechten, die vlecht ik pas als hij uit de trailer komt en dan vaak ook nog als hij al opgezadeld is. Hengstenvlecht, lekker makkelijk
Ik vlecht wel altijd Partout van Liesjuh op bokt. Lies kan zelf niet met naald en draad vlechten, en Partout's manen zijn echt té dik om gewoon te vlechten. Met naald en draad gaat net.
Ik hoef daar echt niks voor te hebben, en sta er ook rustig vroeg voor op.

In ruil daarvoor doe ik je pony regelmatig..

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:52

Supertje schreef:

Ik hoef daar echt niks voor te hebben, en sta er ook rustig vroeg voor op.

Ja??
En daarom stond ik ´m de vorige keer te vlechten

Ik vervang supertje dus voor het vlechten van Partout.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:14

Ik ben een jaar groom geweest en heb dus ook genoeg paarden ingevlochten, nu doe ik het af en toe nog op stal als er niemand is die het kan.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:14

Mn eigen paard doe ik altijd zelf, kennissen van mij "groom" ik nog wel eens, daar vlecht ik ook altijd, krijg er vaak wel wat voor, maar vind het niet nodig, tis wel leuk maar t hoeft niet persé, ben binnen n uur klaar met 2 of 3 pony's vlechten, ligt eraan hoeveel het er zijn, en hoe ik ze vlecht, met naald en draad of gewoon...

Anoniem

Re: Zo jij je paard laten invlechten door iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:57

Ja, waarom niet?
Zelf kan ik knotjes maken die na een goed kwartier alweer uitgezakt zijn , dus met iedereen die het beter kan ben ik altijd tevreden!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:17

Als iemand anders netjes kan vlechten en die dat voor mij gratis wil doen: graag.
maar ik ga er echt niet voor betalen, kan het zelf ook dus dan liever zelf een half uurtje werk (ik vlecht op m'n gemakje )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:35

rockey schreef:
mijn paard is zovaak ingevlochten door iemand anders, ik doe er namelijk best lang over (hè [naam] met de prijsuitrijking voor de heukelomse ruiterdagen ) en kon het de eerste paar wedstrijden nog niet. ik liet het wel altijd door iemand doen waarvan ik zeker wist dat ik niet voor banketstaaf op wedstrijd ging

Idd luie muts

Ik vlecht de meeste pony's bij ons op stal in. Kinderen willen vaak graag die coole knotten van Times en ze kunnen het zelf niet. Om nu 10 minuten uit te leggen en daarna 30 minuten naar huis geprutst te kijken.... nee dan ben ik liever zelf in 10 minuten klaar.

Times wordt door niemand anders gevlochten, alleen door mezelf.

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:44

er zijn veel mensen die het gewoon gratis willen doen maar meestal doe ik het zelf ik zou er niet meer dan 5 euro voor geven

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:09

Justarman schreef:
Margreet schreef:
Tuuuuuuuurlijk 13 jaar oud en dan een groom en lesgeven?
Je moeder zul je bedoelen

nee niet mijn moeder maar ik! en er zijn er meer die 13 jaar zijn en een groom hebben hoor! en als je genoeg ervaring hebt kun je best prive-les geven! en als mijn groom daar nou tevreden mee is, nou prima toch?!

Sorry hoor maar wat is daar nou zo belachelijk aan Margreet Ik heb meer van 'justarman' geleerd dan van mn intstructeur hoor. Door haar kan ik nu M oefeningen uitvoeren, en dat kon ik dus écht niet voordat ze me privéles gaf.. En daarvoor terug doe ik vrijwel alles voor haar tijdens wedstrijden, en mag vervolgens op hun rekening eten

aman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:22

Jaduuh ik vond dat margreet ook erg raar reageerden want het kan allemaal best. een kennis van mij is ook 13 geeft ook priveles, maarja ze rijd wel Z.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:44

aman schreef:
Jaduuh ik vond dat margreet ook erg raar reageerden want het kan allemaal best. een kennis van mij is ook 13 geeft ook priveles, maarja ze rijd wel Z.

En dan is het nog niet eens gezegt dat mensen die Z rijden goeie instructeurs zijn (zeg niet dat zei dat niet is hoor ) je moet het ook nog onder woorden kunnen brengen en dat kan 'justarman' zeker wel

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:14

willem heeft een fjordenkapsel, dus hoef alleen de voorpluk en de staart te doen. maar ik doe alles zelf. ikw il niet dat er iemand aan mijn paard komt as ik wedstrijd heb.. das mijn ontspanning en routine voor ik rijden moet.

merel moest ik wel invlechten voor mijn vriend. hij kan het niet en ik vind het leuk om te doen. knotjes of rozen, kan het allebij, hengstevlecht gaat niet bij haar manen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:22

hey
ik heb twee jaar gewerkt als groom. Ik vlechtte dan ook de paarden altijd in.
Mijn eigen paard doe ik altijd zelf, soms met elastiekjes, maar meestal met naald en draad. Ik vlecht nog steeds ook paarden van andere mensen, maar dat is vriendendienst. Want ik weet dat ik op die vrienden ook kan rekenen als het nodig is. Dikwijls mag ik dan een keer drinken op hun kosten ofzo op de wedstrijd.
Voor mijn pensionhoudster doe ik het ook graag. Zij brengt mij en mijn paard ook overal naartoe voor les en wedstrijd, en betaalt ook dikwijls drinken en eten op wedstrijd. in ruil daarvoor vlecht ik dan eens een paard, help met op en afzadelen, lees een proef voor, help een keer met de vrachtwagen schoonmaken en stallen mesten.
't Moeilijkste paard om te vlechten is mijn eigen paard, die laat zijn manen niet trekken, dus meestal zijn de knotjes zo dik / dun / dik / dun
xxx

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:07

Het ligt er een beetje aan, meestal probeer ik het wel zelf maar ik kan niet zo mooi vlechten. Als ik echt iets bijzonders heb, keuring bijv, dan vraag ik het iemand anders. Veulentjes vlecht ik ook niet zelf, Zammy is destijds door Sabbientje ingevlochtend voor de keuring. Velvet en Isa zijn een paar jaar terug door een meisje van de stal waar ik toen stond gevlochten voor de veulenkeuring.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:47

goh en toen was margreet ineens verdwenen..
bedankt trouwens jaduuh voor de complimenten

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:54

Margreet heeft meer te doen dan alleen maar op bokt rondhangen...

Maar fijn dat jullie zo blij zijn met elkaar hoor, succes ermee.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:55

Zullen we on-topic blijven? Het gaat hier over het laten knotten van je paard door iemand anders en niet over wie hoe goed rijd en les geeft.

Ik vlecht mijn paarden altijd zelf. Heb voor veel springruiters gewerkt en kan (gelukkig) in een kwartiertje nette knotten maken. Wanneer ik het met naald en draad doe ben ik in een half uurtje klaar en zitten ze erg netjes.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:01

Me zus doet het altijd voor mij, Ik kan het namelijk niet

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:01

Ik doe het altijd zelf, vind ik leuk. En dan weet ik ook zeker dat het goed gebeurt