Als je valt...??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:41

ik ben er 1x afgevallen (in 10 jaar)
en het was met springen, ik wist ook niet wat ik moest doen ik gleed zo via de nek naar beneden en zonder ergens bij naa te denken neem ik mijn teugels ook mee naar beneden, dus mijn pony gaat ergens anders staan en gaat dus op de teugels staan want die waren mee getrokken naar beneden, en ze gaat er op staat en steigert en dus mijn teugels door midden

Allejandro

Re: Als je valt...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:30

Zover ik weet: vasthouden totdat het niet meer kan, doe ik ook altijd.
Heb al es gehad dat iemand in 't bos eraf viel
Paard kwijt, konden we gelukkig vangen , maarja!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:33

Buiten probeer ik vast te houden (stel dat hij onder een auto komt....), in de bak laat ik los. Met vasthouden kun je je paard zelfs over je heen trekken dus bij voorkeur toch loslaten.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:46

Nu je het zegt, denk daar eigenlijk nooit echt over na...
Meestal houd ik gewoon de teugels vast, tenzij ze gaan staan steigeren of gaan rennen, dan laat ik toch echt wel los.
Heb niet zo'n zin om door de bak gesleept te worden.

Met buiten van je paard afdonderen heb ik gelukkig geen ervaring, maar ik denk dat ik dan gewoon probeer vast te houden.
In extreme gevallen (denk aan hard wegrennen o.i.d.) is het pech, maar dan laat ik toch echt los!

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:50

In de bak laat ik los, maar buiten probeer ik ook wel vast te houden. Laatst nog gevallen en inderdaad geprobeerd mijn rubberen teugels vast te houden, met als gevolg brandwonden op mijn hand... en teugels alsnog los Gelukkig in een bos waar mijn paard de weg niet zo goed kent dus die kwam weer terug.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:17

Ik denk niet dat als je van je paard valt er in eerste instantie aan denkt... of je je paard moet vasthouden of loslaten... als ik echt een harde smak maak laat ik gewoon los... dan heb je dus echt de mogelijkheid niet om je paard nog vast te houden.. als ik niet zo heel hard val dan houd ik wel vast omdat het dan nog wel gaat.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:24

ik ken iemand die vastgehouden heeft.. die had toch mooi haar hand flink open liggen.. overal blauwe plekken.. ik laat los.. ook als we buiten aan het rijden zijn en wasco doet raar zegt de eigenaar ook als ik val ga achter wasco aan ik red me wel.. zelf zou ze ook niet vasthouden.. je hoeft maar onder het paard te komen.. ik ga ook nooit alleen naar buiten, dus kan iemand het paard vangen.. al ben ik er buiten nog nooit afgevallen..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:27

Vandaag naar de manege geweest. Dat meisje werd zowat van een paard gelanceerd, hield de teugels vast en ze liep bijna over dat meisje heen.. Gelukkig liep het goed af
De instructrice zei wel tegen haar: Je had je teugels wel los mogen laten. Dat is veel veiliger.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:34

ik hou het liefste vast,,
maar de vorige keer toen ik viel trok ik omdat ik die teugels vast had,, mijn paard over me heen.
en toen had ik dus gekneuste ribben,
denk dat ik de volgende keer maar loslaat, ze blijft tog staan ( de mijne dan)

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:42

Ik hou ze altijd automatisch vast...